تشدید نظارت و برخورد با تور‌های گردشگری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از نظارت و برخورد جدی با متخلفان تور‌های گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد.

رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از پارسال تا کنون از فعالیت ۱۴ تور غیرمجاز در استان جلوگیری شده است.

جواد عبداللهی از نظارت و برخورد جدی با متخلفان تور‌های گردشگری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: همه تور‌های گردشگری باید در سامانه صدور مجوز دفاتر و راهنمای گردشگری ثبت شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با انجمن صنفی و دفاتر گردشگری تمامی تور‌های گردشگری ورودی و خروجی رصد و از فعالیت تور‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: فعالیت تور‌های غیرمجازی که در فضای مجازی اقدام به ثبت‌نام از گردشگران می‌کنند توسط پلیس فتا رصد می‌شود و با اعمال جرایم نقدی و تشکیل پرونده قضایی از فعالیتشان جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: اخیرا در تلاش هستیم با نصب QR کد در مقابل اتوبوس تور‌های گردشگری از فعالیت تور‌های غیرمجاز توسط پلیس راهور جلوگیری به عمل آید.

رئیس اداره نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: داشتن بیمه و کارت گردشگری و اقامت در تاسیسات گردشگری دارای مجوز باید توسط تور‌های گردشگری رعایت شود.

وی افزود: از ۱۰ تا ۱۵ خردادماه ۲۸۰ هزار پلاک غیربومی از استان‌های یزد، تهران، شیراز و مشهد به عنوان گردشگر وارد استان شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار