مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تدوین تقویم و برنامه‌ریزی برای بیش از ۳۰ رویداد فرهنگی در حوزه گردشگری تا پایان امسال خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: این برنامه‌ها ، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح استان در قالب جشنواره، همایش و نمایشگاه در ۱۴ شهرستان استان تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: استان گلستان به سبب برخورداری از تنوع قومیتی، اقلیمی، و باوجود منابع طبیعی و رونق فعالیت‌های کشاورزی و دامداری پتانسیل‌های بسیاری برای برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف گردشگری دارد.

او گفت: جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین بزرگ‌ ترین رویداد فرهنگی حوزه گردشگری در طول سال است که تاکنون بیش از پانزده دوره آن برگزار شده است.

ساوری افزود: بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن، جشنواره‌های مختلف در حوزه‌های غذا‌ها و کشاورزی، جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن، جشنواره پاییز هزار رنگ از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه گردشگری استان گلستان در سال جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.