رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته محیط زیست در این شهرستان گفت: پاکسازی نمادین دریاچه سد و جمع‌آوری پسماند و پلاستیک در حاشیه آن از برنامه‌های این هفته بوده است.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در این برنامه «سیدمحمدامین شیخ‌مندی» از دوستداران محیط زیست این شهرستان با پیمایش ۱۷ کیلومتر از سد مهاباد و با شعار «سد مهاباد سطل زباله نیست»، شهروندان را از خطرات آلودگی آب این سد آگاه کرد.

وی اضافه کرد: برنامه پیمایش طول سد مهاباد توسط این دوستدار محیط زیست برای چهارمین سال متوالی در هفته محیط زیست برگزار می‌شود و در طول سال نیز در چند نوبت پسماند‌های شناور روی آب سد پاکسازی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به برگزاری ۱۰ برنامه مختلف در هفته محیط زیست در این شهرستان ادامه داد: این برنامه‌ها شامل برگزاری کارگاه آموزشی برای جوامع محلی پیرامون تالاب ها، نشست هم اندیشی با انجمن‌های زیست محیطی، بازدید از واحد‌های صنعتی، تولید و خدماتی و بازدید از سایت زباله شهری مشترک مهاباد- میاندوآب است.

وی افزود: پاکسازی پارک ملت مهاباد، دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، پاکسازی پناه‌گاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در مهاباد است.

۱۶ تا ۲۲ خرداد به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.