گزارش خشکسالی مازندران روی میز مقامات عالی رتبه کشور

گزارش خشکسالی و بررسی میزان خسارت به کشاورزان مازندرانی برای مسوولان عالی رتبه کشور ارسال می‌شود.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در سفر به شهرستان‌های ساری، میاندرود و جویبار با بیان اینکه این سفر با هدف بررسی مشکلات کشاورزان این مناطق در جریان خشکسالی انجام شده است، گفت: میزان خسارت ناشی از خشکسالی در بخش کشاورزی استان در دست بررسی است.

او افزود: ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندورود به علت خشکسالی و کم آبی زیر کشت برنج نرفته و کشت های جایگزین در آن انجام شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: کم آبی و خشکسالی سبب شد کشاورزان این منطقه برای بهره برداری از آب‌های زیرزمینی نیز مشکلاتی داشته باشند که مقرر شد چند دستگاه ژنراتور برق هلال احمر برای تامین برق چاه‌ها استفاده شود.

حسینی پور گفت: یک سد لاستیکی در منطقه میاندورود وجود داشت که کافی نیست و  برای ذخیره سازی آب‌های سطحی مقرر شده است یک دهنه سد لاستیکی دیگر نیز احداث شود.

او افزود: تامین امنیت پایدار آب رودخانه تجن به عنوان یکی از بزرگترین رودخانه‌های استان مازندران که آب زراعی سه شهرستان را تامین می‌کند در گذشته ردیف بودجه خاصی داشت که بنا به دلایلی قطع شد و تلاش می شود  اعتبار خاصی را برای آن در نظر بگیریم.

استاندار مازندران گفت: کشاورزان مازندرانی با وجود مشکلاتی که برای تامین آب دارند برای امنیت غذایی کشور شبانه روز در حال تلاش هستند که قدردان آن هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران استان برای برآورد نهایی خسارت‌های ناشی از خشکسالی بازدید میدانی از مناطق دارای تنش آبی داشته باشند ادامه داد: تلاش می‌شود بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل بروز پدیده خشکسالی در استان اتفاق افتاده است در قالب تسهیلات به کشاورزان جبران شود.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد با مجموع اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام به نظر می‌رسد برای فصل زراعی آینده شرایط پایدارتری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.