رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: رفع آلودگی‌های زیست محیطی از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: پروژه‌های بزرگ فاضلاب شهر رشت باید جلوی آسیب‌‎های زیست محیطی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را بگیرد.

او با اشاره به برگزاری آیین آغاز تکمیل پروژه بخشی از طرح بزرگ فاضلاب شهر رشت، بر لزوم تسریع اجرای پروژه‌های ساماندهی انواع فاضلاب در جهت رفع آلودگی‌های زیست محیطی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تأکید کرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به معضل پسماند زباله و پیامد‌های نابهنجار آلودگی‌های این ۲ رودخانه در زندگی مردم، انسجام و وحدت رویه مسئولان متولی در حل مشکلات حوزه زیست محیطی استان را امر مهمی برشمرد.

احمدی تصریح کرد: این مجمع علاوه بر نشست ها، پیگیری‌های نظارتی در سطح استان در سطح ملی نیز از وزیر نیرو پیگیر تأمین مالی اعتبارات مورد نیاز تکمیل این طرح است.

رود‌های «زرجوب» و «گوهررود» از کوه‌های جنوبی رشت سرچشمه می‌گیرند و تا تالاب انزلی پیش می‌روند.

محمدرضا احمدی سنگری

رود‌هایی که تا همین چند سال قبل، شنا و ماهیگیری در آن‌ها از تفریحات مردم بومی این مناطق بوده است، اما اکنون به دلیل آلودگی‌ها و بوی بد حتی نمی‌توان از کنار این رود‌ها عبور کرد، رودخانه‌هایی که حتی از آب‌شان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.