رئیس اداره راه و ترابری شهرستان اسکو از اجرای دوره‌های طرح ایمنی تردد عابرین پیاده، موتورسواران، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی در روستا‌های این شهرستان خبر داد.

رحیم احدی گفت:با هدف ارتقای ایمنی موتور سواران و تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی و نحوه استفاده صحیح از آن، یادآوری خطرات جابجایی مسافر با وانت بار، ضرورت استفاده از برچسب‌های شبتاب در موتورسیکلت ها، تراکتور و وانت بار‌ها جهت آشکارسازی مخصوصا در شب و معابر فاقد روشنایی، دوره‌های آموزشی طرح تردد ایمن در روستا‌های شهرستان اسکو برگزار شد.

وی ضرورت اخذ گواهینامه و آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت محدودیت‌های موجود درمورد رانندگی موتورسیکلت و تراکتور برای افراد زیر سن قانونی و داشتن مدارک هویتی از قبیل پلاک، گواهینامه متناسب با خودروی مورد استفاده و بیمه نامه را از عمده محور‌های این دوره‌های آموزشی عنوان کرد و گفت:با فرهنگ سازی و اجرای دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی خواهیم توانست نسبت به کاهش سوانح رانندگی اقدام کرده و در روان سازی ترافیک و امنیت جاده‌ای نقش ویژه‌ای ایفا کنیم.
وی افزود: در این طرح بیش از ۳۰۰ نفر از جامعه هدف شرکت کرده وبعد از طی آموزش‌های لازم با هدف فرهنگ سازی جهت استفاده از کلاه ایمنی به قید قرعه تعداد ۶۰ عدد کلاه ایمنی همراه با رویت مدارک معتبر در بین موتور سوران توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.