سرپرست بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۵۲۵ مرکز و موسسه تشخیصی و درمانی با این اداره کل طرف قرارداد هستند که از این تعداد تاکنون قرارداد هفت مرکز به صورت الکترونیکی منعقد شده است.

سعید کرمی زنجانی سرپرست بیمه سلامت استان زنجان گفت: این موسسات و مراکز طرف قرارداد در سطح استان شامل بیمارستان‌ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها هستند و همچنین ۸۴ مرکز بهداشتی، درمانی و روستایی نیز به بیمه شدگان روستایی بیمه سلامت در استان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون از جمعیت بیش از یک میلیون نفری بیمه شده استان حدود ۵۶ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی درخصوص انعقاد و تمدید قرارداد مراکز درمانی با بیمه سلامت، افزود: پزشکان و موسسات تشخیصی و درمان متقاضی قرارداد با این سازمان در استان زنجان می‌توانند به صورت الکترونیکی برای انعقاد قرارداد اقدام کنند.

کرمی ادامه دهد: با توجه به اجرای موفقیت آمیز فرایند انعقاد قرارداد الکترونیک از نیمه دوم اردیبهشت سال جاری در کشور، پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی متقاضی قرارداد می‌توانند بدون مراجعه به این اداره کل با ورود و ثبت نام در سامانه به آدرس services.ihio.gov.ir/psc و بارگذاری مدارک نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

وی اضافه کرد: موسساتی هم که نیاز به تمدید قرارداد دارند می‌توانند بدون مراجعه حضوری به این اداره کل از طریق اینترنتی قرارداد خود را تمدید کنند.

کرمی گفت:این اداره کل در راستای انجام رسالت و تکالیف قانونی خود بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش دارد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از مجموع بیمه شدگان این اداره کل در استان، ۸۳ درصد به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند که بیمه شدگان صندوق روستایی، کمیته امداد (حمایتی نظام ارجاع سطح یک)، بهزیستی (حمایتی سایر اقشار) و سه دهک اول صندوق ایرانیان را شامل می‌شود.

کرمی زنجانی افزود: در شهرستان‌های ابهر ۸۰ درصد، ایجرود ۹۷ درصد، خرمدره ۷۶ درصد، خدابنده ۹۱ درصد، طارم ۹۳ درصد، ماهنشان ۹۵ درصد، سلطانیه ۹۵ درصد و در شهرستان زنجان ۷۲ درصد از بیمه شدگان مشمول بیمه رایگان بیمه سلامت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.