روسیه: شرایط در نزدیک مرز‌های اوکراین نگران کننده است

سخنگوی کاخ کرملین شرایط فعلی در نزدیکی مرز‌های روسیه با اوکراین را نگران کننده خواند.

حمله پهپادی اوکراین به منطقه مرفه نشین مسکو و نیز مناطق مرزی این کشور باعث افزایش نگرانی‌ها در روسیه پیرامون شرایط جنگ شده است. این در حالی است که برخی کشور‌های غربی همانند انگلیس از اقدام کی یف در هدف قرار دادن مناطق مسکونی در داخل خاک روسیه حمایت کرده و مسکو آمریکا را به طور مستقیم حامی تروریست‌ها خوانده است. 

به گزارش تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شرایط فعلی در نزدیک مرز‌های اوکراین به شدت نگران کننده است. 

پسکوف با اشاره به اقدامات کی یف در هدف قرار دادن مناطق مسکونی خاطرنشان کرد: ما به شدت از شرایط موجود نگران هستیم. ما شاهد ادامه بمباران مناطق غیرنظامی از سوی ارتش اوکراین هستیم و این مسئله غیرقابل پذیرش است. 

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دوگانه کشور‌های غربی در این باره، تاکید کرد: در شرایطی که مناطق مسکونی هدف قرار می‌گیرند و حتی عملیات پهپادی در مسکو به اجرا درمی آید ما حتی یک بار هم شاهد محکوم کردن چنین اقداماتی از سوی کشور‌های غربی نیستیم. 

شهر بولگورود روسیه در مرز با اوکراین اکنون به طور مکرر شاهد حملات نیرو‌های اوکراینی است. با این حال، کشور‌های غربی در این باره سکوت کرده و حتی در یک مورد جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی جنجالی حمله به خاک روسیه را حق قانونی اوکراین خوانده است. 

با این حال، کاخ سفید بار‌ها اعلام کرده که از انجام عملیات نظامی در داخل خاک روسیه حمایت نمی‌کند. واشنگتن تاکید دارد تسلیحاتی که در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تنها برای دفاع این کشور از تمامیت ارضی خود است و کی یف قول داده است از این تسلیحات علیه اهدافی در داخل سرزمین روسیه استفاده نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
یعنی ادم شاخ در میاره از حرفای این روسهای خبیث
آخرین اخبار