فرماندار شهرستان جلفا بر فرهنگ سازی در حوزه فرزندآوری و تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت تأکید کرد.

 عطاپور در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: موضوع جوانی جمعیت بیش از هر چیز نیاز به فرهنگسازی دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، یک ذهنیتی در مردم به وجود آمده که فرزند بیشتر مشکلات معیشتی بیشتری را به خانواده تحمیل می‌کند.

وی به تغییر باور‌ها و بهبود ذهنیت مردم نسبت به مسئله فرزندآوری تأکید کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به تکلیف‌های قانونی و وظیفه‌های خود در موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده عمل کنند.

وی اظهار داشت: این ذهنیت که فرزند بیشتر باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی می‌شود یک باور غلط است، بلکه اگر مدیریت شود یک نیروی جوان باعث پیشبرد امور و ایجاد نشاط در جامعه می‌شود و باید کاری کنیم این نشاط در جامعه پایدار باشد.

فرماندار شهرستان جلفا با اشاره به اینکه حضور فرزندان در خانواده خیر و برکت به همراه دارد، بیان کرد: باید با تقویت باور‌ها و اعتقادات مذهبی و پیاده سازی فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه برنامه جوانی جمعیت با قوت پیش برود.

عطاپور افزود: ستاد جوانی جمعیت شهرستان وظایف و تکالیف دستگاه‌ها را احصا و سریع ابلاغ کند تا ادارات بر اساس آن به اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در موضوع جوانی جمعیت بپردازند.

وی با بیان اینکه تامین اعتبارات مربوط به تسهیلات بانکی حمایت از خانواده را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: بانک‌های عامل پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری را تسهیل کنند.

وی  با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و علما یادآور شد: برای دستیابی به اهداف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع رسانی و بسیج همگانی در راستای آگاه سازی مردم هستیم از این رو دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی شهرستان در این بخش نیز فعالانه عمل کنند.

عطاپور ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، علما و نخبگان، هیات‌های مذهبی، دانشگاه‌ها و کارشناسان در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ایجاد تسهیلات برای ازدواج جوانان، تدوام حمایت دولت از زوج‌های نابارور، تسهیلات مشاغل خانگی برای بانوان و مشوق‌های ویژه برای کارمندان زن شاغل در ادارات، شناسایی نقاط ضعف قانون جوانی جمعیت‌ها و اشکال‌های موجود در اجرای آن می‌تواند در تحقق سیاست جوانی جمعیت کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار