رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: از شهریورماه تا اسفندماه سال قبل ۳۱ سفر خارجی انجام شده که ۱۲۷ نفر در این سفر‌ها حضور داشتند.

عبدالمطهر محمدخانی اظهار کرد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری، برقراری دیپلماسی بسیار مهم است و شهرداری تهران در حوزه بین الملل نیز مبتلابه این موضوع است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس رصد صورت گرفته ۹ سازمان و مجموعه بین المللی در حوزه شهری فعال هستند، خاطرنشان کرد: هریک از این دستگاه‌ها در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند و شهرداری تهران نیز به لحاظ فعالیت‌های بین المللی در کنار این دستگاه‌ها حضور داشته است.

وی با اشاره به نام سازمان‌های بین المللی شهری در دنیا، یادآور شد: رقابت جدی بین کشور‌های منطقه برای عضویت در این سازمان‌های بین المللی وجود دارد که ایران و ترکیه در این زمینه رقابت جدی دارند. البته در دو دهه گذشته ترک‌ها موفق‌تر بودند و یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد، ارتقاء جایگاه شهرداری تهران خواهد بود.

محمدخانی از حضور شهرداری تهران در مجمع متروپلیس در شهریورماه خبر داد و افزود: سازمان WEGA یکی از سازمان‌های حوزه شهر هوشمند است که شهر‌ها را به سمت تحقق شهر هوشمند سوق می‌دهد که در دوره جدید، شهرداری عضو این سازمان شده است.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه شبکه همکاری بین شهر‌ها نیز ظرفیتی است که شهرداری از آن استفاده می‌کند، تصریح کرد: شهرداری از پیش در سازمان ISOCARP عضویت داشته و این عضویت را ادامه داده است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نقش شهر تهران در تحولات بین المللی، گفت: نقش و جایگاه تهران باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد؛ بر خلاف تصورات برخی نخبگان، تهران نقش مؤثری در تحولات بین المللی دارد و نگاه‌ها به تهران بسیار مهم است. از طرفی دیگر نیز تهران داعیه ام القری بودن جهان اسلام را داشته و جزء یکی از ابرشهر‌ها با جمعیت بالای ۱۰ میلیون نفر است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

محمدخانی با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه بین الملل تلاش برای بین المللی‌تر شدن شهر تهران است، تأکید کرد: در جهان، شهر‌ها بر اساس تبادلات بین المللی و عضویت در سازمان‌های بین المللی شهر‌ها درجه بندی می‌شوند که متأسفانه تهران جایگاه مناسبی ندارد و یکی از تلاش‌های ما ارتقاء این جایگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار