اختصاص نخستین دستگاه ام.آر.آی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار یک دستگاه ام.آر.آی تسلای جدید به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد اختصاص یافت.

ایوب توکلیان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار یک دستگاه ام.آر.آی تسلای جدید (دستگاه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) در راستای توسعه عدالت در سلامت به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد اختصاص یافت.

او افزود: هزینه این دستگاه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین و به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داده شده است.

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در راستای برخورداری بیشتر مناطق کم برخوردار از تجهیزات پزشکی پیشرفته، این دستگاه ام.آر.آی جدید به بیمارستان شهید هاشمی نژاد که بیمارستانی تازه تاسیس در منطقه پرجمعیت و کم برخوردار شهر مشهد است و نیاز مبرم مردم به خدمات درمانی پیشرفته دارد تخصیص داده شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر سه دستگاه ام.آر.آی در سه مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و شهید کامیاب فعال است که ۲ مورد از این دستگاه‌ها با طول عمر بالای ۱۰ سال در حال خدمات رسانی است.

توکلیان تاکید کرد: در روش‌های تصویر برداری با اشعه ایکس مانند رادیوگرافی ساده و یا سی.تی.اسکن، بدن تحت تابش مقدار معینی از اشعه یونیزه کننده قرار می‌گیرد که اگر از حد مشخصی بیشتر باشد می‌تواند موجب اشکالاتی در کارکرد سلول‌ها شود اما در ام.آر.آی از اشعه ایکس استفاده نمی‌شود و بنابراین این دستگاه نسبت به رادیوگرافی و سی.تی.اسکن بسیار کم ضررتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.