نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب گفت: انتظار داریم ائمه محترم جماعت و عزیزانی که تریبون در اختیار دارند، نسبت به اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اقدام کنند و مردم را از خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌کند، آگاه کنند.

رضالعلی همچنین با انتقاد از وضعیت مجالس ترحیم در سطح شهرستان اذعان کرد: شیوه اداره مجالس ترحیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و جا دارد تبلیغات اسلامی نسبت به تشکیل جلسه با روحانیون و قاریان قرآن مجالس ترحیم نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه متولی خاصی برای مجالس ترحیم نداریم؛ مجالس ترحیم قبلاً برای عبرت و غالباً با قرآن و روضه برای فرد فوت شده همراه بود، اما در حال حاضر فرد فوت شده رها شده و مجالس ترحیم صرفاً رسم و رسوم دیگری پیدا کرده و با قطع قرائت قرآن نسبت به اعلام اسامی حاضرین در مجلس اقدام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دریافت هزینه‌های متفاوت و سنگین در کفن و دفن اموات و قاریان قرآن بویژه خواهران تصریح کرد: هزینه‌های دریافتی در برخی مساحد برای مجالس ترحیم از هزینه‌های تالار پذیرایی بالاتر رفته و خیلی از خانواده‌ها توانایی تأمین و پرداخت هزینه‌های مساجد در برگزاری مجالس ترحیم را ندارند که اداره اوقاف باید هرچه سریع‌تر به موضوع ورود کرده و اجازه ندهند هیأت امنای برخی مساجد به دلخواه خود از مردم هزینه‌های اضافی دریافت کنند.

فرماندار بناب در ادامه بیان کرد: قاریان و بویژه قاریان خانم در آیین‌های ترحیم اموات دستمزد‌های زیادی مطالبه می‌کنند که مورد اعتراض مردم واقع شده است.

لعلی گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان یکی از جلسات مهم و تأثیرگذار شهرستان است و مسئولان وظیفه دارند طبق قانون در این جلسات شرکت کنند و صرفاً به اعزام نماینده به این جلسات بسنده نکنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار