فرماندار شهرستان تبریز از تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع آرد در این شهرستان خبر داد.

آقای جعفری آذر با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع نان در تمامی غذاخوری‌ها و مراکز عرضه نان گفت: تمامی نانوایی‌های آزاد پز، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و قنادی‌ها برای دریافت آرد باید از طریق سامانه غله اقدام کنند در غیر این صورت آرد موجود در این مراکز به عنوان کالای قاچاق ضبط و جریمه می‌شود.

وی افزود: تعداد ۲۵۰۰ نانوایی در سطح شهرستان تبریز از آرد سهمیه‌ای برای پخت نان استفاده می‌کنند و موظف هستند در ساعات تعیین شده برابر نرخ مصوب نان مشتریان را تحویل دهند.

وی در خصوص کاهش سهمیه برخی نانوایی‌ها ادامه داد: این کاهش سهمیه به علت ثبت تخلف از طریق سیستم است که از جمله این تخلفات می‌توان به مطابقت نداشتن مقدار فروش، استفاده از کارت‌های تکراری و تعطیلی خودسرانه اشاره کرد.

آقای جعفری آذر افزود: تمامی نانوایی‌هایی که دارای پروانه کسب بوده و فاقد سهمیه یارانه‌ای آرد هستند می‌توانند با ارائه مدارک به اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی مراجعه و از محل آرد صنف و صنعت اقدام به ثبت نام و خرید آرد کنند و بر اساس قیمت تعیین شده پخت و عرضه کنند در غیر این صورت آرد موجود و مصرفی آن قاچاق محسوب و مطابق قوانین قاچاق کالا برخورد خواهد شد.

وی با بیان این‌که قیمت نان در نانوایی‌ها بر اساس استفاده از آرد یارانه نوع یک یا دو مشخص است اظهار کرد: نانوایی‌هایی که از آرد سهمیه‌ای استفاده می‌کنند حق فروش نان به سوپرمارکت‌ها را ندارند.

 وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی موضوع را به بازرسی اداره جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اداره غله و یا اتحادیه نانوایان اطلاع دهند.

برچسب ها: سهمیه آرد ، توزیع آرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.