بنیاد مسکن آذربایجان غربی ۸۹۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی واگذار کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تملک و واگذاری اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستا‌ها گفت: از اراضی تملک شده در استان، هشت هزار و ۸۸۹ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن واگذار شده است.

جعفر برزگر افزود: یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تملک اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستا‌ها براساس موازین قانونی است.

وی اضافه کرد: ایجاد انگیزه سکونت و فعالیت برای روستاییان و حمایت از خانوار‌های روستایی فاقد زمین جهت احداث مسکن و تامین زمین‌های لازم جهت عمران و نوسازی روستا‌ها از جمله اهداف این طرح است.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تاکید کرد: اراضی تملکی پس از تهیه طرح تفکیکی و با توجه به ضوابط طرح هادی و آماده‌سازی اولیه به صورت اولویت بنده شده به عنوان قطعات مسکونی به واجدان شرایط جهت احداث مسکن واگذار می‌شود.

برزگر ادامه داد: براساس ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال ۸۸ تا ۱۴۰۱ اقدام به شناسایی و تملک یک هزار و ۲۸۲ هکتار زمین در ۱۰ درصد روستا‌های استان از راه و شهرسازی و منابع طبیعی کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۷۷ هکتار زمین از منابع طبیعی استان تملک شده که بر اساس طرح هادی مصوب روستایی به منظور طراحی، تفکیک و نهایتا واگذاری به متقاضیان صورت خواهدگرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی درخصوص تملک و واگذاری اراضی در روستا‌های حریم شهر‌ها نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرصه مسکن ۳۸ هکتار اراضی ملی در ۱۵ روستای حریم شهر‌ها در استان شناسایی شده و جهت واگذاری به متقاضیان منتظر فرآیند واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هستیم.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۹ هکتار اراضی در ۵۳ روستای واقع در حریم شهر‌ها در سطح استان برای واگذاری به متقاضیان شناسایی شده که منتظر تکمیل مراحل واگذاری از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.