رییس مجمع نمایندگان گیلان صبح امروز، آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی فاضلاب مرکز گیلان را بررسی کرد.

محمد رضا احمدی در این نشست با اشاره به تخصیص هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تداوم ساماندهی فاضلاب شهر رشت در حوزه‌ی مرکزی رشت و محلات سیاه اصطلخ، فخب، کانال هلال احمر و مسیر مصلا تا خیابان ۱۲۲ گلسار، اضافه کرد: پیمانکار مربوطه باید هرچه سریعتر مراحل تجهیز کارگاه و روند اجرای طرح را از سر بگیرد و بتواند بخشی از کار برجای مانده از طرح ساماندهی فاضلاب مرکز استان را بر اساس تعهدات خود به انجام برساند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان همچنین ساماندهی هرچه سریعتر فاضلاب شهر رشت را در احیای دو رودخانه‌ی زرجوب و گوهررود ضروری و موثر دانست و افزود: در همین راستا اکنون فاضلاب زندان مرکزی لاکان، فاضلاب‌های بیمارستانی و منطقه‌ی مسکن مهر رشت در قالب اجرای تصفیه خانه‌های مجزا ساماندهی شده اند، و گسترش این روند تا اتمام کامل در نشست این هفته‌ی وزیر نیرو با وی پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان نیز با بیان اینکه طرح ساماندهی فاضلاب رشت اکنون ۵۷ درصد پیشرفت کار دارد، گفت: با اتمام طرح‌های فعلی در دست اجرا، ۸ درصد بر پیشرفت کار این طرح افزوده می‌شود.

مازیار علیپور افزود: در حال حاضر تصفیه خانه‌ی فخب روزانه ۲۷ هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه می‌کند و با اتمام طرح‌های در دست اجرای فعلی، حداکثر تا ۳ سال آینده، ۱۰ هزار متر مکعب بر ظرفیت تصفیه‌ی روزانه‌ی آن افزوده خواهد شد.

تصفیه خانه‌ی مرکزی رشت در منطقه‌ی فخب، با ۶۳ هزار مترمکعب ظرفیت روزانه، ۱۲ سال پیش در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار احداث شد تا معضل فاضلاب شهری رشت برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.