تفاهم نامه خرید برنج‌های دپو شده پارسال میان استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران امضا شد.

حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه جلسه تامین برنج ایران، گفت: تفاهم نامه خرید برنج‌های دپو شده سال گذشته میان استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران با هدف خرید همه برنج‌های مانده از فصل شالی گذشته با قیمت متعادل امضا شد.

او افزود: براساس این تفاهم نامه دولت قصد اعلام تعیین قیمت دولتی برای برنج شمال را ندارد و وظیفه دولت حمایت و همیاری است که در کنار اقدامات بخش خصوصی موجب بسامان شدن تولید و فروش برنج می‌شود.

حسینی پور با تاکید بر اینکه از این پس اجازه نخواهیم داد واسطه گر‌ها از تولید برنج منفعتی کسب کنند، گفت: تا ۴۸ ساعت آینده قیمت خرید برنج‌های دپو شده در کارگروهی متشکل ازنمایندگان بخش‌های خصوصی اتحادیه‌ها کشاورزان و جهاد کشاورزی مشخص و اعلام می‌شود.

مختاریان رییس انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران هم در این نشست با اشاره به اینکه این انجمن محدودیتی برای خرید برنج از شالیکاران مازندرانی ندارد، گفت: بیش از ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور تاکنون برای خرید و توزیع این محصول اعلام آمادگی کرده اند.


مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: هشت مرکز خرید برنج از شالیکاران در استان راه اندازی شده است و این مراکز در صورت استقبال کشاورزان افزایش می‌یابد.


عنایتی ادامه داد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن برنج از پارسال در انبار‌های کشاورزان و شالیکوبی‌های استان انبار شده و بفروش نرسیده است.

برچسب ها: برنج شمال ، قیمت برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار