با حضور رئیس مجلس؛

فرودگاه شهدای گناباد بعد از ۲۰ سال افتتاح شد

همزمان با دهه کرامت، فرودگاه شهدا گناباد به عنوان سومین فرودگاه خراسان رضوی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

فرودگاه شهدای گمنام صبح پنج‌شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲ با به زمین نشستن هواپیمای حامل رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

فرودگاه شهدای گناباد با وسعت ۳۸۰ هکتار با دو هزار و ۷۰۰ متر باند دارای عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و پس از راه‌اندازی، سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود.

پروژه فرودگاه شهدای گناباد که از حدود ۳۰ سال قبل آغاز شده است تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه‌ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.

فرودگاه شهدا گناباد با هزینه‌ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

با راه اندازی فرودگاه گناباد علاوه بر مردم این شهرستان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های بجستان، رشتخوار، مه‌ولات، خواف در خراسان رضوی و نیز شهرستان‌های فردوس، سرایان، خضری و قائن در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می‌شوند.

یادآور می‌شود در مراسم افتتاح فرودگاه شهدای گناباد، سرکنسول‌های عراق، افغانستان و پاکستان، حمیدرضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، استاندار خراسان رضوی، جمعی از فرمانداران و ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۸:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
سرمست شراب قدح ساقی بیدخت
دلبسته یاران گنابادی خویشم....‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
فعلا که بلیط هواپیما نیست ،فقط مبدا تهران بلیط هواپیما داره ،چرا آخه ،یک گزارش تهیه کنید ،چرا شرکت های هواپیمایی بلیط نمی فروشند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
فرودگاههای بدون توجیه اقتصادی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همه اینا به برکت وجود بقعه متبرکه سلطانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
ممممشهدههههه
Iran (Islamic Republic of)
ازگناباد
۱۷:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
ضمن تبریک افتتاح فرودگاه شهدای گناباد به مردم نجیب ومقاوم گناباد لازم به تذکر است که گناباد از سال1347 دارای فرودگاه بوده که در زمستان سال57 برای جلوگیری از فرود پرواز انقلاب وبابسته شدن فرودگاههای کشور توسط رزیم منحوث پهلوی وبه دستور بختیار فرودگاه گناباد هم تعطیل که سپس فرودگاه جدید پس از سالها امروز افتتاح گردید دارالمجاهدین گناباد تشکر خودرابابت اجرای درخواست مردم اعلام مینمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اینهمه فرودگاه بلا استفاده هست چطوری پول بیت المالرو حیف و میل میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
قرار بود در استان قزوین در سال ۱۴۰۱ فرودگاه پنجاه ساله قزوین راهم عملیاتی کنند تا مسافران استان از استانهای مجاور جهت پرواز به مقاصد دور دست استفاده نکنند
تمام شهرستان های کوچکتر از شهر قزوین فرودگاه دارند ولی قزوین بخاطر مسئولین بی‌خیال استان این شهر به این آرزوی دیرینه خود نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خخ.فاصله اش اینقدر به فرودگاه مشهد و بیرجند نزدیک است که تا هواپیما بلند بشه و ارتفاع بگیره، خلبان باید اعلام کنه آماده فرود در مقصد باشید. مسخره است واقعا. این پول رو صرف شغل و ازدواج جوانها یا کمک هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج می کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
کلا گناباد چقدر جمعیت داره که بخواد فرودگاه براش احداث کنید؟ اصلا مگر اونقدر مسافر خواهد داشت که بشه هواپیما و برنامه پروازی بهش اختصاص بدید؟ چرا اینقدر غیر کارشناسی هزینه می کنید؟ عوض فرودگاه برای گناباد و امثال آن، راه آهن مشهد به بیرجند و زاهدان رو باید احداث کرد که مستقیما دسترسی ریلی از مشهد به بنادر دریای عمان و اقیانوس هند تسهیل بشه. هم جابجایی مسافر، هم بار.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
طرح ها و اقدامات بی برنامه.احداث فرودگاه هیچ توجیهی جز هزینه مستمر برای دولت ندارد.کاش یکبار برای همیشه مسولین و خصوصا نمایندگان مجلس که معمولا برای رای اوری دنبال این طرح ها هستند شجاعت از خودشون نشون می دادن و جلوی پروژه های بدون منفعت رو می گرفتند.
Italy
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
دو تا دونه عکس بذار از فرودگاه حداقل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
شهرستان خضری باز کجاست ؟ به روستا میگین شهرستان ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
۲۰ساعت چرا ۲۰ سال
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

خبر از مشهد است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اینم حتما از طرح هایی بوده که آقای روحانی فرمودند که 99.99 درصدش پیش رفته بود تا میخواستیم افتتاح کنیم انتخابات شد والا یکی دو روز دیگه انتخابات طول میکشید ما هزاران هزار طرح داشتیم که افتتاح میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
شما فقط به اون گیر دادید، حالا دولت محبوب شما افتتاح کرد ببینیم چی میشه. قطعا جز هزینه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت
آخرین اخبار