مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت:  قزوین با ۷۲ هزار و ۳۲۳ تراکنش رتبه نخست در استفاده از این طرح را به خود اختصاص داده است.

عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان فروردین ماه امسال، قزوین با ۷۲ هزار و ۳۲۳ تراکنش رتبه نخست در استفاده از این طرح را به خود اختصاص داده است.

کشاورز ترک افزود: از میان ۲ هزار و ۱۱۵ پایانه فروشگاهی ثبت شده در استان قزوین برای مشارکت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، ۹۱۸ پایانه فعال هستند و هزار و ۱۹۷ پایانه تاکنون توسط شرکت‌های پشتیبان دستگاه‌های pos در استان فعال نشده اند.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به تعداد تراکنش‌های انجام شده در تمامی استان‌های کشور، استان قزوین در جایگاه نخست استفاده از این طرح قرار دارد.

این مسوول اظهار کرد: کالا‌های طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۰ قلم کالا ازجمله پنیر، شیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، قند، روغن، ماکارونی و برنج است و در هنگام خرید شهروندان می‌توانند از هرکدام از این اقلام با اعتبار یارانه خود به میزان دلخواه خریداری کنند، چرا که در این طرح محدودیتی برای میزان و یا نوع برند اقلام وجود ندارد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین همچنین اضافه کرد: عمده‌فروشی‌ها، خواربار، سوپرمارکت، فروشگاه مواد غذایی، محصولات لبنی و مواد غذایی متفرقه در سامانه مربوطه برای مشارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند و اتصال آنان به شبکه ملی اعتبار ایجاد شده است.

کشاورز ترک با اشاره به اینکه شبکه ملی اعتبار یک روش جدید بوده و متصل به شبکه بانکی است، گفت: در این شبکه بر مبنای کد ملی افراد، به میزان یارانه اختصاص یافته شارژ می‌شود و شهروندان می‌توانند با هر کارت‌بانکی که به نام سرپرست خانوار است؛ خرید کنند و نیاز نیست حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند.

وی افزود: پس از اجرای این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن شما را نصب کنند تا با فروشگاه‌هایی طرف قرارداد با طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؛ آشنا شوند.. این مسوول یادآور شد: در حال حاضر امکان خرید در این طرح به صورت اینترنتی در این طرح وجود ندارد، اما پیش‌بینی‌شده که این امکان در آینده فراهم شود تا شهروندان به‌صورت آنلاین نیز بتوانند خرید خود را انجام دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با کد دستوری*۷۸۸*۲۸# میزان اعتبار یارانه خود را قبل از خرید کالا‌های یاد شده استعلام بگیرند.

 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.