مظفر:

آموزش و پرورش، مهد پرورش انسان‌هایی است که قرار است توسعه و پیشرفت را رقم بزنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قطعا جوان‌گرایی در مدیریت‌ها باید در دستور کار باشد، اما این به معنی قطع ارتباط با پیشکسوتان نیست و باید همواره از این ظرفیت ارزشمند در فرآیند تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم.

حسین مظفر در گردهمایی طلایه داران مهر با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، گفت: از برنامه بسیار خوب آموزش و پرورش فارس تقدیر می‌کنیم و سالروز فتح خرمشهر را گرامی می‌میداریم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: امروز شایسته است اهداف مجاهدان و ایثارگران را مرور کنیم تا ببینیم در عرصه تعلیم و تربیت در چه مسیری باید حرکت کنیم.

مظفر گفت: چنان که رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر مجاهدت‌های در راه خدا در طول تاریخ نبود امروز نه مسجدی، نه کلیسایی، نه کنیسه‌ای و نه انقلابی دیگر وجود نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رمز موفقیت ما استقامت و پایداری است بنابراین آنچه باعث پایداری و پیروزی ما در برابر دشمن در دوران دفاع ۸ ساله شد همین استقامت‌ها بود، بنابراین اگر می‌خواهیم در دنیای امروز موفق شویم باید انسان‌های مقاوم تربیت کنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در برابر دشمن باید استوار و آهنین باشیم و معلمان دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که همواره مقاوم باشند و از مرگ نهراسند.

او گفت: مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت همانند مجاهدان و مبارزان در راه خدا هستند بلکه در نزد خداوند از جایگاه بالاتری برخوردار هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: در باب تعلیم و تربیت بین اندیشه‌های نظری و رفتار‌های عملی فاصله است لذا برخی آموزش و پرورش را مصرفی می‌دانند و تلاش می‌کنند تا اعتبارات آن را کاهش دهند و آن را در جای دیگری هزینه کنند.

مظفر گفت: آموزش و پرورش دستگاه مصرفی نیست بلکه سرمایه‌ای است لذا آموزش و پرورش، مهد پرورش انسان‌هایی است که قرار است توسعه و پیشرفت را رقم بزنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: دوره ابتدایی بسیار مهم و حائز اهمیت است لذا دبستان‌ها حساس‌ترین مقطع در نظام تعلیم و تربیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مراکز تربیت معلم نباید تعطیل می‌شد، اما یک جریان فکری متاسفانه مبادرت به تعطیلی این مراکز حیاتی نظام تعلیم و تربیت کرد.

او گفت: معلم باید متصل به نظام فکری مستقل باشد لذا نظام لیبرالی، دانش آموز لیبرال و نظام کمونیستی، دانش آموز کمونیست تربیت می‌کند بنابراین نظام اسلامی باید دانش آموزان مقید به شعائر اسلامی تربیت کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بر تربیت متعادل دانش آموزان تاکید و گفت: معلم باید استعداد‌ها را به گونه‌ای تربیت کند که پرورش متوازن اتفاق بیفتد لذا معلم باید دانش آموز را در همه عرصه‌ها پرورش دهیم.

او گفت: این معلم است که می‌تواند زمینه اوج گیری و یا انحطاط کودک را فراهم کند.

مظفر گفت: قطعا جوان‌گرایی در مدیریت‌ها باید در دستور کار باشد، اما این به معنی قطع ارتباط با پیشکسوتان نیست و باید همواره از این ظرفیت ارزشمند در فرآیند تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این اجتماع باشکوه نوعی بهره گیری از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه تعلیم و تربیت است.

او گفت: فرصت خدمتگزاری را باید غنیمت بشماریم و با تمام وجود از انقلاب و رهبر معظم انقلاب دفاع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار