مدیر جامعه روحانیت مبارز فارس گفت: معلمان هستند که جامعه را می سازند لذا ضرورت دارد برای پیشبرد امور، آموزش و پرورش از ظرفیت معلمان پیشکسوت بهره مند شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری در گردهمایی طلایه داران مهر گفت: مقام معلم و ارزش تعلیم و تربیت به گونه‌ای است که همه مخلوقات او را تحسین می کنند.

تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین علیه السلام گفت: آموزش و پرورش همواره فراز و نشیب های را طی کرده است و اگر در مواردی شاهد ناهنجاری در بین دانش آموزان هستیم دلیلش بی توجهی به معلمان است.

طاهری گفت: همین معلمان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و شهدای بزرگی را تربیت کردند.

مدیر جامعه روحانیت مبارز فارس ادامه داد: پس از انقلاب در برهه‌ای درب های ورودی به آموزش و پرورش به گونه ای گشوده شد که  افراد مختلفی وارد عرصه تعلیم و تربیت شدند که شاید برای تربیت دانش آموزان کار خاصی انجام ندادند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین علیه السلام گفت: معلم باید از ابتدا با برنامه تربیت شود و در تربیت آن از تجارب پیشکسوتان استفاده کرد و این تنها راه نجات آموزش و پرورش است.

او گفت: در گزینش معلمان باید بسیار دقت شود تا بهترین افراد و نخبگان جامعه جذب آموزش و پرورش شوند.

طاهری گفت: اگر مشکل معیشت معلمان رفع نشود تمرکز کافی را برای تربیت دانش آموزان نخواهند داشت لذا توجه به نیازهای مادی و معنوی امری اجتناب ناپذیر است.

او گفت: معلمان هستند که جامعه را می سازند لذا برای پیشبرد امور آموزش و پرورش از ظرفیت پیشکسوتان بهره مند شویم.

گردهمایی طلایه داران مهر با حضور بیش از ۶۵۰ تن از مدیران کل، معاونان و روسای آموزش و پرورش سراسر استان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در شیراز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.