مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از پاکسازی منظر قلعه رودخان در حریم سایت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، منظر قلعه رودخان که در حریم سایت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، از زباله پاکسازی شد.

او افزود: این اقدام با مشارکت پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی، پایگاه ملی قلعه رودخان، جمعیت هلال احمر، اداره کل محیط زیست استان گیلان، ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و میراث شهرستان فومن انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: منظر فرهنگی قلعه رودخان بی‌تردید یکی از زیباترین عرصه‌های طبیعی این استان است.

به گفته جهانی، وجود گونه‌های درختی منحصر به فرد جنگل‌های هیرکانی مانند شاه بلوط و سرخدار، رودخانه، آبشار، انواع گیاهان بالا رونده و درخت زی و قلعه تاریخی رودخان از ویژگی‌های این منظر طبیعی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

او تصریح کرد: رهاسازی زباله توسط گردشگران یکی از معضلات اصلی این عرصه طبیعی زیبا به شمار می‌رود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، حجم بالای گردشگران، کمبود نیروی انسانی و امکانات، دشواری مسیر دسترسی به قلعه و پرشیب بودن منطقه، نقل و انتقال زباله به خارج از منطقه را بسیار دشوار کرده است.

جهانی اظهار امیدواری کرد: این منظر زیبا و بی‌نظیر، در آینده‌ای نزدیک، با اختصاص بودجه مناسب و اجرای برنامه‌های آموزشی و مدیریتی و همچنین اعمال قوانین مرتبط، از معضل زباله رها شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.