راه‌اندازی ۲۵ صندوق خرد محلی در روستا‌های بلوچستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ صندوق خرد محلی از ابتدای امسال تاکنون در روستا‌های جنوب استان راه‌اندازی شده تا شرایط اشتغال خانگی و پایدار بویژه برای بانوان خانه دار بلوچ فراهم شود.

 غلامعلی صمصامی  در جلسه بررسی وضعیت صندوق کارآفرینی اظهارداشت: صندوق‌های خرد محلی با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و راه‌اندازی زنجیره‌ای برای فروش محصولات آنان است تا بتوانند سرمایه گذاری مناسب و بدون دغدغه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش صندوق برای راه‌اندازی موثر کسب و کار‌های روستایی افزود: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، ۲۵ صندوق خرد محلی در منطقه بلوچستان راه‌اندازی شد که صندوق کارآفرینی امید برای این تعداد بیش‌از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با تاکید بر حمایت تسهیلاتی صندوق از انواع مشاغل در روستا‌های این استان گفت: از این تعداد صندوق خرد محلی، ۱۱ صندوق با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در شهرستان قصرقند تشکیل که برای بیش‌از ۱۷۰ نفر عضو این صندوق‌های خرد، درآمدزایی شده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای تشکیل صندوق‌های خرد محلی در سیستان و بلوچستان، بیش‌از ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی ۱۵۲ صندوق در سراسر استان پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار