همزمان با هفته میراث فرهنگی، از فعالین میراث فرهنگی کوهبنان و عوامل ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان تجلیل شد.

این‌ مراسم به ریاست فرماندار و با حضور فرمانده انتظامی، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت کوهبنان در محل سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: میراث فرهنگی اقدامات خوبی در شهرستان خصوصا در ایام نوروز انجام داده که جا دارد از همکاری امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خدمات شهرداری، میراث فرهنگی و شورای شهر قدردانی شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ اثر فرهنگی و گردشگری در شهرستان داریم، ابراز داشت: میراث فرهنگی متعلق به اجداد ماست که باید در زمینه حفظ و مرمت آنان اقدام کنیم، البته برخی آثار قابل لمس و برخی مانند شعر و شاعری ناملموس هستند.  

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه کوهبنان در آینده نامی آشنا برای استان و کشور خواهد شد، افزود: خانه تاریخی الطه، تیمچه علیخان همانند نگینی در شهرستان هستند که تیمچه علیخان نمونه‌ای از بازار و تجارت در گذشته و نمونه‌ای از پاساژ‌های امروزی است.

او تصریح کرد: ایران کشوری کهن با آثار و ابنبه‌های تاریخی فراوان است که باید در راستای معرفی این آثار بیشتر و بهتر گام برداریم، مثلاً نمایشگاهی از عکس‌های مناظر و آثار طبیعی با استفاده ظرفیت عکاسان جوان برگزار کنیم.

توکلی بیان داشت: گردشگری معادن تا میراث فرهنگی کوهبنان، لباس‌های سنتی و قدیمی نشان از تمدن، فرهنگ شهرستان دارد که نیاز به معرفی بیشتر دارد البته باید کمبود‌ها و کاستی‌های گذشته را جبران کنیم.

مهدی احمدی رئیس میراث فرهنگی کوهبنان نیز گفت: در این نشست از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، خبرنگاران و پیشکسوتان مرمت و احیای میراث فرهنگی و اعضای سمن چماه کوهبنانی که سالیان متمادی در راستای حفظ آثار اثر گذار بودند، قدردانی خواهد شد.

او ابراز داشت: در جشنواره سفره‌های هفت سین با استقبال بسیار خوب مردم مواجه بودیم لذا نفرات برتر با همکاری میراث و سمن چماه کوهبنانی با اهدای جوایز و لوح تجلیل شدند.

احمدی ابراز داشت: برای راهنمایان گردشگری دوره آموزشی برگزار شد تا بتوانند در طول سال در راستای معرفی بیشتر و بهتر آثار و ابنیه تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان اقدام‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار