فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش حریق در مراتع و جنگل‌های استان سمنان در مقایسه با سال قبل خبر داد.

علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ سه فقره حریق در سطحی معادل ۲۰ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی رخ داد که به‌وسیله نیرو‌های یگان حفاظت، دهیاران، اعضای شورای روستا و مردم محلی اطفا شد و این آمار‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از ۶۷ درصد کاهش حریق خبر می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این میزان حریق به وسیله گردشگران طبیعت، چوپانان و بهره‌برداران به دلیل غفلت از خاموش کردن زغال‌های به جای مانده از آتش صورت می‌گیرد، رخ می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: در همین مدت نیز به دلیل خشکسالی‌های متوالی با هجوم دام‌های غیرمجاز و دام مازاد و خارج از موعد مقرر فصل چرا به مراتع مواجهه بودیم که ۱۳۲ هزار رأس واحد دامی برآورد شده است.

این مسؤول گفت: با تلاش شبانه‌روزی و تشدید گشت، مراقبت، اجرای تمهیدات لازم و صدور هشدار‌های لازم برای مرتع‌داران و دامداران دام از مراتع مذکور خارج شد و برای متخلفان و اصرارکنندگان بر ادامه تخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.