رئیس اداره تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: براساس تحقیقات صورت‌گرفته ۲۶.۶ درصد دانش‌آموزان این استان اضافه‌وزن و چاقی دارند.

حسن محمدزاده رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با ورود کرونا فضا‌های ورزشی و همچنین مدارس تعطیل و تحرک دانش‌آموزان هم به مراتب کمتر شد. تحقیقاتی در استان و کشور تحت عنوان کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان انجام شده که طبق آخرین اطلاعات این تحقیقات در استان ما ۱۷.۳ درصد دانش‌آموزان اضافه‌وزن و ۹.۶ درصد هم چاقی دارند. در مجموع ۲۴.۲ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی به اضافه‌وزن و چاقی مبتلا هستند.

او افزود: طبق آمار‌ها میانگین درصد ابتلاء دانش‌آموزان خراسان رضوی به چاقی و اضافه‌وزن از کشور پایین‌تر و وضعیت‌مان کمی بهتر است. در حال حاضر در کشور ۱۹ درصد دانش‌آموزان اضافه‌وزن داشته و ۶.۸ درصدشان چاق هستند. در مجموع ۲۶.۶ درصد دانش‌آموزان اضافه‌وزن و چاقی دارند.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با انجام این تحقیقات و با توجه به وضعیت تحرک و چاقی دانش‌آموزان چند طرح به استان‌ها ابلاغ شد مانند تقویت کانون‌های ورزشی در مدرسه و بیرون از مدرسه که طبق آن ما مکلف هستیم در سالن‌های ورزشی و مدارسی که سالن ورزشی دارند، از دانش‌آموزان ثبت نام به عمل آوریم و کانون‌های ورزشی در مدارس را فعال کنیم.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.