مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از افزایش بیش از ۶۶ درصدی پُرشدگی سد‌های استان خبر داد و گفت : آورد سد‌های کرمانشاه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون بیش از یک میلیارد مترمکعب بوده است.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آخرین وضعیت ذخیره سد‌های استان یاد کرد و گفت : هم اکنون از ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد مخزنی استان، بیش از ۸۹۳ میلیون مترمکعب آن پُر و ۴۵۷ میلیون مترمکعب خالی است.

وی درصد پُرشدگی سد‌های استان را بیش از ۶۶ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه گذشته با ذخیره ۸۵۵ میلیون مترکعبی و پُرشدگی ۶۳ درصدی، وضعیت بهتری داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بیشترین ذخیره سد‌های استان را به ترتیب مربوط به داریان و گاوشان دانست و عنوان کرد: سد تنگ حمام نیز تنها سد استان بوده که در حالت سرریز قرار دارد.

شهلایی آورد سد‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه ۱۴۰۱) تاکنون را یک میلیارد و ۸۷ میلیون متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان آورد مربوط به سد داریان بوده است.

وی گفت: بارش‌های خوب بهاری که داشتیم به بهبود ذخیره و آورد سد‌های استان کمک کرده و امکان افزایش بیشتر ذخیره سد‌های کرمانشاه هم وجود دارد، زیرا هنوز بخشی از رواناب بارش روز‌های گذشته وارد سد‌ها نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهبود ذخیره سد‌ها به معنی نبود بحران کم آبی نیست، اظهار کرد: چنانچه در فصل گرمای پیش رو مدیریت مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی را نداشته باشیم، با چالش مواجه خواهیم شد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.