استاندار خوزستان گفت: حضور پلیس راه در مسیر‌های حادثه خیز از ملزومات است، فرماندهان مناطقی را که دارای بیشترین تصادفات هستند.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان به عنوان موکب‌داران اربعین حسینی ضمن پذیرایی، وظیفه بدرقه و استقبال از زائران اباعبدالله (ع) را برعهده دارند و افزون بر اینکه خود راهپیمایی با عظمتی برگزار می‌کنند؛ پذیرای زائران داخلی و خارجی هستند.

او می‌گوید: در برنامه‌ریزی‌های عمرانی سفر رئیس جمهور و بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات لازم برای این مسیر‌ها دیده شده است؛ با فعالیت مجموعه راه و شهرسازی بخش وسیعی از دو مسیر اصلی خرمشهر_ اهواز و بستان_ عبدالخان تعریض و ایمن‌سازی شود.

استاندار خوزستان بر ترمیم، لکه‌گیری و روشنایی تمامی مسیر‌های حرکت زائران تأکید کرد و گفت: فرماندهان مناطقی را که دارای بیشترین تصادفات هستند؛ شناسایی کنند در برخی از این مناطق موکب، ایستگاه صلواتی و اجتماعی از نیرو‌های اورژانس، هلال احمر و امدادی مستقر شوند.

به گفته او آموزش‌های لازم از طریق انتشار و ساخت انیمیشن، تبلیغات، زیرنویس‌های تلوزیونی و فیلم‌های کوتاه جهت توجیه افکار عمومی به مردم ارائه شود.

حسینی محراب گفت: مجموعه راه و شهرسازی اقدامات لازم را درخصوص جداسازی مسیر‌هایی که به تازگی تعریض شده‌اند؛ انجام دهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مشکلات احصاء شده از سال گذشته در خصوص اربعین نباید امسال رخ دهد؛ اجازه نخواهیم داد که هیچ مانعی در استان وجود داشته باشد.

این مقام مسئول درخصوص واژگونی خودرو‌ها بر اثر خستگی رانندگان گفت: نباید بگذاریم که حتی یک نفر هم مجروح شود؛ استقرار مواکب در مسیر‌های پرحادثه و توجیه مردم صورت گیرد.

حسینی محراب ناایمن بودن برخی از خودرو‌ها را علت تلفات در سانحه تصادفات دانست و گفت: امکان تردد یا منع آن برای همه به صورت یکسان دیده شود و هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد.

استاندار خوزستان پیرامون مباحث فرهنگی اربعین حسینی گفت: توجهات لازم به مباحث فرهنگی اربعین صورت گیرد تا بتوانیم بهره لازمه را از این فضای معنوی برای فرزندانمان آماده کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر افزایش تعداد قطار در مبادی حضور زائران جهت جلوگیری از حوادث گفت: تردد کامیون و تریلی‌ها در این ایام مدیریت شود و تبلیغات لازم و آموزش‌های مربوطه در این زمینه صورت گیرد و مسیر صادرات از مسیر حرکت زائران جدا شود تا این جریان در زمان پیک حضور زائران قطع نشود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اشتباه بزرگ مسولان استان خوزستان چهار خطه نساختند آزادراه خلیج فارس و خالی بودن این مسیر بسیار مهم و راهبردی و ترانزیتی استان از امکانات و ساخت و ساز و شهرهای جدید و اورژانس و امداد بین راهی است
کوتاهترین فاصله اهواز تا خلیج فارس می‌باید شیکترین و زیباترین مسیر استان باشد
شرکت نفت و فولاد و پتروشیمی و دیگر شرکتها این مسیر ترانزیتی کوتاه را می‌باید با ساخت تاسیسات و شهرک‌های مسکونی رونق و رشد دهند
اگر بگوییم بهترین جاده ترانزیتی خوزستان و اهواز همین ،آزادراه خلیج فارس بین اهواز سربندر است سخن به گزاف نگفته ایم