کراتین یکی از مکمل‌های ورزشی است که تاثیر این مکمل روی قدرت، حجم عضلات و بهبود عملکرد ورزشی کاملا اثبات شده به نظر می‌رسد. در این خبر به بررسی قیمت مکمل‌های غذایی و پودر کراتین موجود در بازار پرداختیم.

کراتین یک اسید آلی نیتروژنی است که به طور طبیعی در بدن اکثر مهره‌داران یافت می‌شود. کبد و کلیه انسان در طول روز قادرند حدود ۱ گرم کراتین تولید کنند.

منابع غذایی که شامل محصولات حیوانی است، حاوی مقادیر بالایی از کراتین هستند. مثل: گوشت قرمز، غذا‌های دریایی، شیر و تخم مرغ. گیاه‌خوارن و وگان‌ها ممکن است بیش از بقیه از مکمل کراتین سود ببرند، زیرا در رژیم غذایی خود از این ماده استفاده نمی‌کنند.

حدود ۹۵ درصد از کراتین بدن در بافت ماهیچه‌های اسکلتی ذخیره می‌شود و به عنوان منبع اصلی سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کراتین خستگی عضلانی را در ورزشکاران به تاخیر می‌اندازد و این امکان را به ورزشکار می‌دهد تا فعالیت‌هایی با شدت بالا داشته باشد.

افزایش قدرت و استقامت را با خوردن مکمل کراتین بدنسازی می‌توانید تجربه کنید. به طور کلی کراتین نقش مهمی در تولید انرژی دارد و به واسطه آن عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد. کراتین در بدن انسان از ترکیب اسید‌های آمینه گلیسین، متیونین و آرژنین بوجود می‌آید.

فهرست قیمت برخی از مکمل های غذایی و پودر کراتین موجود در بازار به شرح زیر است.

 

نام کالا قیمت (تومان)

مکمل ال گلوتامین ۵۰۰۰ یوروویتال - ۳۰۰ گرم

۵۲۳,۰۰۰

پودر پروتئین کاله پرو شکلات - ۱۸۰۰ گرم

۲,۱۹۵,۰۰۰

پودر گینر اولترا پاور با طعم شکلات پگاه - ۲.۵ کیلوگرم

۷۵۹,۰۰۰

پودر گینر اولترا پاور با طعم شکلات پگاه - ۲.۵ کیلوگرم

۴۷۵,۰۰۰

پودر کراتین ۳۰۰۰ یورو ویتال - ۲۵۰ گرم

۹۳۷,۰۰۰

کراتین آپوویتال- ۲۵۰ گرم

۶۰۰,۰۰۰

کراتین مونوهیدرات ۶۰ سروینگ نوتریمد - ۳۰۰ گرم

۵۲۵,۰۰۰

پودر پروتئین وی ۱۰۰ ترک نوتریشن وزن ۲۲۷۵ گرم

۳,۸۹۰,۰۰۰

قرص بی سی ای ای + ب۶ یوروویتال بسته ۱۲۰ عددی

۵۱۰,۰۰۰

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار