تشریح برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید و دهه کرامت در استان را تشریح کرد.

ستار هدایتخواه با اشاره به اجرای ۱۰۰ برنامه در کهگیلویه و بویراحمد در دهه کرامت با مشارکت خادمین رضوی گفت: خدام حرم رضوی از شب قبل در استان حضور پیدا کردند و  با پرچم متبرک گنبد مطهر حرم علی بن موسی الرضا (ع)، در همه شهر‌ها و به ویژه مناطق محروم  استان به مدت ۱۱ روز حضور خواهند داشت.

او افزود: خادمان حامل پرچم رضوی در مناطق مختلف استان با اقشار مختلف مردم به ویژه افراد روستایی، عشایر، نیازمندان، بیماران، زندانیان و معلولین دیدار خواهند کرد تا فرصتی را برای زیارت از راه دور امام رئوف فراهم کنند.

هدایتخواه با اشاره به نامگذاری روزشمار برنامه‌های دهه کرامت در استان ادامه داد: برنامه‌های خادمان حرم رضوی از امروز در روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با برگزاری جشن بزرگی در پارک ولایت یاسوج آغاز شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه روز دوم دهه کرامت مصادف با روز دوشنبه اول خرداد با نام روز شادی و نشاط مومنانه گره گشای کریمانه است، اضافه کرد: خادمان حرم رضوی در این روز در منطقه محروم زیلایی حضور می‌یابند و بعد از دیدار با مردم این منطقه به شهرستان مارگون خواهند رفت.

او گفت: در سومین روز دهه کرامت که به نام کرامت اجتماعی در رفتار نیکوکاران نامگذاری شده است، خادمان در شهر پاتاوه و روستا‌های تمنک، کرگ و امیرآباد با مردم دیدار خواهند داشت.

این مقام مسئول با اشاره به روز چهارم دهه کرامت که مصادف با حماسه فتح خرمشهر و با نام روز خیرخواهی و نوع دوستی نامگذاری شده است، افزود: خدام حرم رضوی در این روز در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح که نماد قدرت و دفاع از مرز‌های کشور هستند، حضور پیدا می‌کنند و بعد از برنامه صبحگاه به روستا‌های بخش میمند سادات محمودی، باگ و لوداب می‌روند.

هدایتخواه با اشاره به روز پنجم دهه کرامت که به نام  روز امام زادگان و بقاع متبرکه نام گذاری شده است، ادامه داد: در این روز شهر‌های دهدشت و چرام میزبان پرچم متبرکه حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

او می‌گوید: در روز بزرگداشت شاهچراغ نیز خدام رضوی در بخش‌های سوق حضور پیدا می‌کنند و عصر این روز در جشن بزرگ مردمی که در شهر دهدشت برگزار می‌شود حضور خواهند داشت.

هدایتخواه گفت: خدام در روز هفتم دهه کرامت  که به نام جامعه در پرتو زیست عفیفانه نامگذاری شده است با مردم مناطق دیشموک و قلعه رئیسی به ویژه با بانوان و دختران این مناطق دیدار خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه روز هشتم این دهه به نام مساجد پایگاه امید آفرین نام گذاری شده است، افزود: مردم بهمنی در این روز میزبان خدام و پرچم متبرک علی بن موسی الرضا (ع) است.

به گفته هدایتخواه؛ در روز نهم دهه کرامت که به نام روز مهربانی و محبت به رسم اهل بیت نامگذاری شده، خدام  رضوی در شهر‌های گچساران و باشت حضور خواهند داشت.

او با اشاره به دهمین روز از دهه کرامت که با نام عدالت در مکتب رضوی نامگذاری شده است،   اضافه کرد: در این روز خدام با مردم شهر یاسوج دیدار و عصر همین روز در جشن بزرگی که در پارک ولایت برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنند.

هدایتخواه گفت: بعد از دیدار با مردم یاسوج خدام رضوی در جشن مردمی شهر مادوان شرکت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.