کهگیلویه و بویراحمد میزبان خدام رضوی شد

نماینده آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدام رضوی از ۱۴ خرداد مهمان مردم این استان هستند.

ستار هدایت خواه در نشست برنامه‌ریزی پانزدهمین دوره جشن‌های سراسری مردمی و معنوی زیر سایه خورشید که با حضور سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: جشن‌های ملی و بین المللی زیر سایه خورشید، پانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد این جشن‌ها در ۱۵ کشور دیگر نیز برگزار می‌شود.

او می گوید: این جشن‌ها از زمان میلاد کریمه اهل بیت شروع و تا میلاد امام حسن مجتبی ادامه دارد که پرچم متبرک آن حضرت، با حضور خدام رضوی در استان‌های مختلف حضور پیدا خواهد کرد و در این ایام کل کشور حس و بوی رضوی می‌گیرد.

به گفته  نماینده آستان قدس رضوی در استان، در این سال‌ها که خدام حضور پیدا کردند اولین بار است که این جلسات با حضور استاندار برگزار می‌شود در سال‌هایی که حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت در برگزاری جشن‌ها اهتمام جدی وجود داشت.

هدایت خواه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های مختلفی در همین زمینه در استان برگزار شد، گفت: پارسال به مدت هفت روز ۸۷ برنامه  در ۱۷ منطقه کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد و ۱۵ هزار تن به صورت مستقیم در این برنامه‌ها حضور داشتند و تعداد بسیار زیادی نیز به دلیل بیماری کرونا از صدا و سیما و سایر رسانه‌ها شاهد این برنامه بودند.

او می گوید: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با بیماران خاص، حضور در مراکز درمانی، حضور در جمع طلاب، حضور در زندان‌ها و دیدار با گروه‌های جهادی، اهدای حواله مصالح به زلزله‌زدگان دنا ( به تعداد ۲۰۰ خانواده کمک‌های این چنینی شد)، دیدار با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و آزادی هشت تن از زندانیان جرایم مالی از جمله برنامه های خدام آستان قدس رضوی در استان بود.

نماینده آستان قدس رضوی در استان با بیان اینکه امسال کاروان خدام رضوی به مدت ۹ روز از ۱۴ خرداد وارد استان می شوند گفت: خدام آستان قدس رضوی تا ۲۲ خرداد در استان حضور دارند در ۹ شهرستان بیش از ۳۸ برنامه برگزار می شود. 

او گفت: از جمله این برنامه‌ها دیدار با جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد، حضور در خانواده‌های کم برخوردار و پاکبانان، دیدار با عشایر است البته جشنواره فرهنگی رضوی نیز به کمک ارشاد اسلامی برگزار می شود. 

هدایت خواه می گوید: امیدواریم امسال مسئولان استانی حمایت‌های لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.