استاندار سمنان با اشاره به اعلام کمترین نرخ فرزندآوری و ازدواج در کشور برای سمنان گفت: بسته‌های تشویقی فرزندآوری ارائه می‌شود.

هاشمی، استاندار سمنان  گفت: کمترین نرخ فرزندآوری و تولد نوزاد در سال گذشته با ۶ هزار و ۹۱۶ نفر مربوط به استان سمنان بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین نرخ ازدواج در کشور، ۶.۷ درصد است و استان سمنان با ۵.۱ درصد متأسفانه کم‌ازدواج‌ترین استان کشور شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها و مستندات، میانگین نشاط در خانواده‌های پرجمعیت بیشتر است. 

هاشمی بیان کرد: لازم است تا اتاق مادر و کودک در ادارات و دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی و ایجاد شود و بسته‌های تشویقی در موضوع فرزندآوری ارائه خواهد شد. 

وی تصریح کرد: نام زیبای استان سمنان برای چندمین بار در کشور به‌عنوان استان نمونه و برگزیده مطرح شد و خوشبختانه در جشنواره ملی جمعیت، معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صداوسیمای استان سمنان در حوزه خانواده موفق و رسانه به‌عنوان مدیر برتر کشور معرفی شدند.

محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و مدیر برتر کشور در حوزه خانواده موفق هم در این نشست گفت: رزق و روزی انسان‌ها بدون تردید از سوی خداوند متعال تأمین خواهد شد.

در این مراسم از بیش از ۵۰ نفر از برگزیدگان موضوع فرزند آوری و جوانی جمعیت ، قرارگاه های جمعیت ، خانواده های باشکوه ( دارای بیش از چهار فرزند ) مادران طرح شکوه مادری ( مادران دارای بیش از سه فرزند و دارای رتبه های علمی ، فرهنگی و هنری و اقتصادی ) برنامه سازان و فعالان حوزه جمعیت و فرزند آوری قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.