بانوی کارگردان و مستندساز اهل کشور سوریه گفت: جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه نویسی ایثار فرصتی است برای این که کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت حقایق کشورهایشان به نمایش بگذارند.

غصون الماضی در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم ایثار مشهد گفت: ما در کنار جنگ و بمب و موشک باران شاهد جنگ نرم رسانه‌ای در سوریه بودیم که تبعات آن چیزی جز باقی ماندن سرزمینی سوخته نیست که می‌توان از آن فیلم و مستند برای عرضه به جهان ساخت.

وی ادامه داد:من از کشوری آمدم که تجربه ۱۰ سال جنگ را دارد و حضور من در جبهه‌های جنگ، زمینه ساز ساخت فیلم‌هایی درباره مجاهدان اسلام شد.

او اضافه کرد: رزمندگان در زمان حضور فداکارانه خود در جبهه‌ها دو سلاح همراه داشتند یکی سلاح جنگی شان و دیگری سلاح جهاد و شهادت و ایمان به وطن و در سوریه خانواده‌ای نیست که شهید و مجروحی تقدیم نکرده باشد.

این بانوی مستند ساز سوری با اشاره به این که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها فرمانده بلکه معلم اخلاق و دین بود گفت: هدف من از ساخت فیلم مستند درباره حاج قاسم، معرفی او به نسل جوان است.

الماضی که با دو فیلم مستند در "محضر انسانیت" و "صبر جمیل" در بخش مسابقه سینمای بین الملل جشنواره ایثار حضور دارد تاکید کرد: وقتی در حال ساخت مستند شهید قاسم سلیمانی بودم با شخصیت‌هایی که از نزدیک در کنار ایشان بودند، مصاحبه انجام می‌دادم و مسائل اعجاب انگیزی را شنیدم که عنوان می‌کردند این شخصیت صفت‌های الهی و بزرگان تاریخ را به همراه داشته است.

فیلم مستند "صبر جمیل" امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۵ و فیلم "در محضر انسانیت" این فیلمساز نیز روز سه شنبه دوم خرداد ماه ساعت ۱۵ روی پرده می‌رود.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» جمعه ۲۹ اردبهشت ماه کنونی در مشهد آغاز شد. در این رقابت هنری ۱۴۸ فیلم، مستند و پویانمایی و ۴۰ فیلمنامه از ۳۰ کشور جهان تا سوم خرداد در مجموعه سینمایی مهر کوهسنگی نمایش داده شده و به رقابت می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.