مدیر بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) از راه اندازی ۲ درمانگاه‌ فوق تخصصی چشم در بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد خبر داد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ درمانگاه فوق تخصصی جدید شامل به نامهای "نوروافتالمولوژی" و "لنز تماسی" در راستای توسعه خدمت چشم پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این بیمارستان راه اندازی شد.

دکتر رضا وفایی‌نژاد گفت: در این واحد، مشاوره جهت انتخاب انواع لنزهای تماسی و فیت تخصصی لنز(تجویز تخصصی لنز) برای بیماران با مشکلات خاص از قبیل قوز قرنیه، بیماران با قرنیه‌های نامنظم با سابقه پیوند قرنیه، جراحی عمل لیزیک و تروما انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در درمانگاه نوروافتالمولوژی خدمات تخصصی به برخی از تومورهای شایع‌ عصب بینایی یا اختلالاتی که دید را مختل می‌کند، ارائه می شود.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) عنوان کرد: درمانگاه‌های شبکیه، قرنیه، استرابیسم و اکولوپلاستیک، گلوکوم و چشم پزشکی از دیگر درمانگاه‌های فعال در این بیمارستان است.

وی بیان کرد: پارسال بیش از ۱۲۶ هزار خدمت فوق تخصصی بیمارستان چشم خاتم الانبیاء مشهد به زائران و مجاوران ارائه شده است.

وفایی نژاد ادامه داد: انجام ۲۹ هزار عمل جراحی، ارائه خدمت به ۱۰۰ هزار مراجعه کننده در درمانگاه عمومی و ۶۲ هزار نفر در کلینیک های ویژه تخصصی و فوق تخصصی از دیگر اقدامات انجام شده این مرکز در سال گذشته است.

این مسوول بیان کرد: بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء در میان ۲۷ مرکز بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پارسال رتبه سوم ارائه خدمات سرپایی را به خود اختصاص داده است.

نوروافتالمولوژی یک رشته فوق تخصصی است که کاربرد آن در تشخیص و درمان اختلالات بینایی با منشاء سیستم عصبی می باشد. برخی از علل ابتلا به بیماری های عصب بینایی، مادرزادی بوده و از بدو تشکیل شدن عصب بینایی مغز بر روی چشم تاثیر می گذارد.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان چشم پزشکی در شمال شرق کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و هم چنین حدود ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.