وزارت تجارت اندونزی اعلام کرد قرار است هفته آینده و در جریان سفر رییس جمهور کشورمان به جاکارتا یک توافقنامه تجاری میان دو کشور امضا شود.

وزارت تجارت و بازرگانی اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد هفته آینده قرار است ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان در صدر هیئتی وارد جاکارتا شود که در جریان این سفر قرار است یک توافقنامه تجاری مهم به امضا برسد.

به گزارش جاکارتا پست، وزارت تجارت اندونزی می‌گوید پس از مذاکرات انجام شده، دولت‌های دو طرف اکنون می‌توانند اسناد مربوط به این توافق که «توافق تجاری ترجیحی ایران-اندونزی» نام گرفته را به امضا برسانند. 

طبق اعلام وزارت تجارت اندونزی توافق مذکور در سفر آتی «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران به جاکارتا که از ۲۲ تا ۲۴ مه انجام می‌شود به امضای طرف‌ها خواهد رسید. 

«جاهنی مارتا»، مدیر مذاکرات دوجانبه در این وزارتخانه در این باره گفت: ایران جزو شرکای تجاری غیرسنتی برای اندونزی است. با این توافق تجاری امیدواریم بتوانیم فرصت‌های صادرات خودمان را گسترش داده و نفوذ بازارمان را توسعه دهیم.

وزارت تجارت اندونزی همچنین اعلام کرده که تهران و جاکارتا توافق کرده‌اند کالا‌ها و خدماتی که میان دو طرف رد و بدل می‌شود بدون انتقال پول و به صورت تهاتر کالا انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار