تاکید وزیر کشور بر برنامه ریزی برای مهار حاشیه نشینی

وزیرکشور گفت: حاشیه نشینی معضل شهر‌ها است و شهرداری‌ها برای مهار این پدیده باید برنامه داشته باشند.

وزیر کشور گفت: عصر امروز در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان  اصفهان گفت: بخشی از راه حل حل مشکل حاشیه نشینی با توجه بیشتر به روستا‌ها حل خواهد شد.


احمد وحیدی افزود: بسیاری از معضلات شهری از حاشیه نشینی آغاز می‌شود که برطرف کردن آن بخشی به مسایل اجتماعی و بخشی به بحث بازآفرینی شهری باز می‌گردد.


وزیرکشور با بیان اینکه عملکرد این نهاد باید از منظر رضایتمندی مردم مورد ارزیابی قرار گیرد گفت: مدیریت شهری باید تلاش کند رضایت مردم را جلب کند چرا که شهر به لحاظ کالبدی، مبلمان و زیباشناختی زمینه‌های نشاط و فعالیت مردم را فراهم می‌کند.

او بر لزوم ایجاد اعتماد به سلامت اداری در شهرداری‌ها هم تاکید کرد و افزود: شهرداری منابع درآمدی و مالی دارد و مهم است مردم احساس کنند در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این منابع روشن و شفاف هزینه می‌شود چرا که شفاف سازی راه مهم اعتمادسازی است و لازم است جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیرید.


وزیر کشور با اشاره به لزوم سرعت دهی به ارائه خدماتی همچون صدور پروانه ساختمانی گفت: این خدمات باید در سامانه خدمات یکپارچه دولت ارائه شود و همه مجوز‌ها از آن مرکز واحد صورت گیرد کما اینکه در حال حاضر بسیاری از کلان شهر‌ها به این سامانه پیوسته اند.


وحیدی با بیان اینکه اماکن عمومی در اختیار شهرداری هاست افزود: مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب باید در اماکن عمومی رعایت شود و لازم است مراجعه کنندگان به این اماکن حجاب را رعایت کنند و شرط ارائه خدمات منوط به رعایت چارچوب قانونی است.


او گفت: شهرداری‌ها باید به نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها توجه کنند، برای مثال یکی از این موضوعات ارائه صنایع دستی در سطح شهرهاست که می‌توان میادین یا مراکزی برای ارائه آن فراهم کرد.


وزیرکشور افزود: از شهرداران و اعضای شورا‌های شهر و روستا انتظار است تا رابطه نزدیکی با مردم داشته باشند و این خواسته جدی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور است.


وحیدی در ادامه بر لزوم راه اندازی هرچه سریعتر قطار سریع السیر اصفهان، قم، تهران تاکید کرد و گفت: راه اندازی این قطار، نیازی جدی برای کشور است و باید این موضوع را دنبال کنیم و ضمن بومی کردن این صنعت توسعه آن را دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.