اصفهان؛

طرح جامع شهری بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین دلایل موفق نبودن طرح های تفصیلی نبود مشاوران شهرسازی و برنامه ریز شهری بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت الله غلامی در گردهمایی شهرداران استان اصفهان اظهارکرد: طرح های تفصیلی که با 50 سال تاخیر نسبت به کشورهای اروپایی به ایران وارد شد، روند اجرایی ناموفقی را طی کرده است.

وی با اشاره به دلایل عدم موفقیت این طرح ها افزود: یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت طرح های تفصیلی نبود مشاوران شهرسازی و برنامه ریز شهری بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح انعطاف پذیری وجود نداشت، تصریح کرد: توجه به فضاهای ویژه شهری نیز در این طرح ها کمرنگ بود، همچنین در بدنه شهرداری ها نیز تحلیل و تحویل برنامه های اجرایی برگرفته از نظر مشاوران وجود نداشت.

غلامی بیان کرد: طرح جامع شهریعبارتازطرحبلندمدتیاستکهدرآننحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های های مختلف مسکونی، صنعتی، بازرگانی و غیره و همچنین تسهیلات عمومی مناطقنوسازیوبهسازیو اولویتهای مربوط به آنها تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود، گفت: عدم وجود طرح مناسب در درآمد شهرداری ها از دیگر مشکلات این بخش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به ارائه پیشنهادی در خصوص درآمدزایی توسط شهرداری ها پرداخت و خاطرنشان کرد: شهرداری ها می توانند در حریم شهرها مراکزی را برای اشتغال و تولید ایجاد کنند، که این کار ضمن بکارگیری نیروی انسانی فاقد شغل، در راستای ایجاد منابع مالی برای شهرداری ها مؤثر خواهد بود.

غلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت رسیدگی به بافت فرسوده شهرها گفت: اگر بودجه اختصاص یافته به مسکن مهر در راستای بازسازی بافت فرسوده هزینه می شد، بسیاری از مشکلات فعلی اتفاق نمی افتاد.

وی از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری سخن به میان آورد و افزود: ستاد بازآفرینی باید در 35 شهر استان ایجاد شود .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.