پیکر محمد بهرامی، طراح گرافیست و نگارگر فقید کشورمان صبح امروز از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر محمد بهرامی، هنرمند پیشکسوت کشورمان با حضور اعضای خانواده و نزدیکان و جمعی از هنرمندان و شاگردان این هنرمند باسابقه صبح امروز ٢٨ اردیبهشت از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. تشییع و خاکسپاری پیکر محمد بهرامی هنرمند گرافیست

در ابتدای مراسم مرشد محسن میرزا علی به نقالی پرداخت و برای آیین وداع با محمد بهرامی نقلی از رستم و سهراب را اجرا کرد.

در ادامه لیلی خالصی، همسر محمد بهرامی نیز در مراسم حاضر شد و ضمن تشکر از افرادی که طی سال‌ها محمد بهرامی را همراهی کردند، گفت: به نظر من این رفتار، احترام به تاریخ فرهنگ و هنر ایران است. استاد بهرامی فردی متعلق به یک ملت و فرهنگ بزرگ ایران بود. 

بنیاد هیچ منزلتی در جهان بر قرار نیست» گفت: آثار او همواره جاودان و برقرار می‌ماند. من استواری و قدرت را بسیار از او یاد گرفتم. در این ۳۰ و چند سالی که در کنار او زندگی کردم، استواری را یاد گرفتم. یاد گرفتم که چطور با اجتماع خود کنار بیایم. امیدوارم از این به بعد هم دوستان اهل هنر دین خود را به ایشان ادا کنند. او پهلوان تاریخ فرهنگ و هنر و نگارگری ایران بود و با تمام وجود عاشق ایران و ایرانی بود. او عاشق ایران بود، برای فردوسی، حافظ و هنر معاصر ایران کار کرد.

پیکر محمد بهرامی که چندی پس از آغاز مراسم به محل خانه هنرمندان آورده شد، پس از برگزاری مراسم تشییع و آیین وداع، برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

بهرامی طراح گرافیست، نگارگر و از پایه‌گذاران هنر گرافیک نوین ایران بود که روز دوشنبه (٢۵ اردیبهشت ماه) در سن ٩٧ سالگی درگذشت. تشییع و خاکسپاری پیکر محمد بهرامی هنرمند گرافیست

در دوران فعالیت هنری استاد بهرامی، بسیاری از استادان عرصه گرافیک و هنر‌های تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمد علی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در آتلیه‌های هنری‌اش با او همکاری داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار