استاندار قزوین گفت: فرآیند فروش زیتون باید با برند استان قزوین و طارم انجام شود.

اعلایی استاندار در جلسه شورای اداری بخش طارم سفلی افزود: زمین برای احداث بازارچه زیتون بهتر است در مکان مناسب در نظر گرفته شود.

وی افزود: در همین هفته فراکسیون زیتون در مجلس کلید خواهد خورد.  

استاندار گفت: برای مشکلات معادن شن و ماسه این منطقه هم کمیته‌ای با حضور سازمان‌های مرتبط مانند راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی و صمت تشکیل می‌شود.

اعلایی افزود: مشکلات این بخش را در حوزه آموزش و پرورش نمی‌دانستیم بنابراین مشکل آموزش با پیگیری‌های فرماندار شهرستان قزوین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد:  منطقه‌ای که در این حدود دارای نعمات فراوان و مردمی شریف و نجیب است بالطبع محروم نیست، اما برای تعالی و توسعه منطقه باید برنامه ریزی صورت گیرد.

استاندار گفت: زمینه سازی برای یکپارچگی و وحدت در کل بخش است و عدم هماهنگی ممکن است برنامه‌ها را با مشکل مواجه کند.

اعلایی افزود: تا سه سال آینده مشکل آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای موضوع آب شرکت آبفا تکمیل مجتمع‌های آبرسانی را در دستور کار قرار می‌دهند.

استاندار گفت: در حوزه راه باید با دقت پیش رویم. در این زمینه  با عقد قرارداد با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی ع اقداماتی انجام شده است.

اعلایی افزود: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر نهاد‌های خدمتگزار در این قرارگاه مشارکت دارند. اعتباراتی از محل تهاتر نفت و منابع استان هم در این قرارگاه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تمام راه‌های روستایی هم در مدت سه سال بهسازی خواهد شد.

به گفته استاندار، بخشی از پروژه‌های بخش طارم هم در فرآیند بهسازی قرار دارد.

 محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در فراکسیون محرومیت زدایی مجلس بهره مندی قزوین از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۴۱۱ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: برای اولین بار در مناطقی از طارم روشن شدن شعله گاز را شاهد بودیم.

 نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بیمارانی در این منطقه ممکن است بخاطر عدم امکانات درمانی دچار آسیب‌های غیرقابل جبران شوند.

محمدبیگی گفت: متاسفانه شش بانک عامل در زمینه پرونده‌های اشتغال زایی علیرغم اقدام بنیاد برکت همکاری نکرده اند.

وی اضافه کرد: ایجاد مراکز زیتون، دانشکده زیتون و اقدامات جهادکشاورزی یکی از نیاز‌های این منطقه است. بازارچه زیتون هم در انتظار مصوبه است تا احداث شود و زحمت کشاورزان به بار بنشیند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد راه‌های روستایی نیاز مبرم به بهسازی و آسفالت کاری حدود ۲۰۰ کیلومتر و اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. مطالعات راه اگر به درستی انجام شود این خطه از بن بست خارج می‌شود.

محمدبیگی افزود: حق آبه این منطقه از حوزه آبریز سفیدرود اختصاص نمی‌یابد و نیاز به پیگیری دارد. اگر نتوانیم آب آشامیدنی و کشاورزی این منطقه را تامین کنیم در آینده شاهد از دست دادن این منطقه زیبا خواهیم بود.

بخشدار طارم سفلی هم گفت: ۳۲ روستا و شهر سیردان از نعمت گاز بهره‌مند  و ۲۳ روستا هم در انتظار گازرسانی هستند.

وی افزود: ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های این بخش خاکی است و وضعیت بسیار نامناسبی دارند.

بخشدار طارم سفلی گفت:در حوزه آب آشامیدنی هم منطقه وضعیت مناسبی ندارد. در مورد آب کشاورزی چندین روستا از ۲۵ میلیون مترمکعب آب که باید از شاهرود اختصاص پیدا می‌کرد، تاکنون محروم بوده‌اند.

نماینده شورای شهر سیردان هم گفت: بخش طارم سفلی با تولید ۲۰هزار تن زیتون در سال دومین تولیدکننده برتر در کشور است. ۹۰ درصد زیتون که در رودبار به فروش می‌رود تولیدشده در بخش طارم است.

وی افزود: خواسته مردم طارم اینست که این بخش تبدیل به شهرستان شود و ادارات در خود این منطقه احداث شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار