رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین قابلیت‌های حوزه باغبانی استان را در کشور قابل توجه دانست و گفت: قزوین در تولید هفت محصول باغی رتبه‌های اول تا سوم را داراست.

محمد حسین عطایی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین در تولید زغال اخته یک میوه با خاصیت بالای درمانی نیز محسوب می‌شود رتبه نخست کشور را داراست.

وی اظهار کرد: این استان همچنین در تولید فندق، زیتون و زالزاک که زمینه بالایی برای فرآوری و ارزش افزوده دارند رتبه دوم را داراست.

این مسوول گفت: در تولید گلابی، گیلاس و انگور نیز قزوین سومین تولیدکننده کشور است که جزو میوه‌های با ارزش افزوده بالا به شمار می‌روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برای توسعه باغات انگور و زیتون با توجه به ارزش غذایی بالا و زمینه مناسب صادراتی برنامه داریم، اظهار کرد: توسعه باغات زیتون در اراضی شیب دار بخش طارم سفلی را دنبال و پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: جوان سازی باغ‌های زیتون با هدف رشد عملکرد و مقابله با آفات این محصول از برنامه‌های مهم حوزه باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین به شمار می‌رود.

عطایی با بیان اینکه کشمش از مهم‌ترین محصول صادراتی استان قزوین به شمار می‌رود و رشد تولید و عملکرد باغات انگور به تقویت صادرات این محصول منجر خواهد شد، افزود: توسعه داربستی کردن باغات انگور نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما در حوزه باغبانی است که در سفر رئیس جمهور نیز اعتباراتی در این خصوص پیش بینی شد.

استان قزوین دارای ۷۵ هزار هکتار باغ میوه است.

بیشترین سطح باغات میوه در این استان با ۳۲ هزار هکتار مربوط به انگور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.