مدیر کل امور عشایر فارس گفت: تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر استان به شکل جدی در دست پیگیری است و درخواست آن تقدیم استاندار شده است.

عبدالحمید کریمی در نشست صمیمی معتمدان و نخبگان ایلات و طوایف فارس با امام جمعه شیراز گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در فارس در حوزه عشایر، تشکیل شورای عشایر استان بود که این کار به عنوان الگو از سوی وزارت جهاد کشاورزی به همه استان‌ها معرفی شد.

او گفت: جامعه عشایر درصد کمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما همین جمعیت اندک در تامین امنیت غذایی کشور و تولید محصولات دامی و لبنی نقش بسزایی دارد.

فرمانده سپاه عشایر فارس هم در این جلسه گفت: عشایر این استان از جهات بسیار جزو قشر سرآمد در کشور هستند.

سرهنگ پاسدار سید محمد شکوهی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۲ هزار شهید جامعه عشایر فارس افزود: امروز عشایر استان با وفاق و همدلی مثال زدنی در عرصه‌های مختلف در ادامه تلاش‌هایی که تاکنون داشته اند در حال خدمت به کشور، مردم و انقلاب هستند.

او گفت: بسیجیان عشایر فارس که در ۱۴ حوزه مقاومت و ۲۰۰ پایگاه سازماندهی شده‌اند مشغول ارایه خدمت به جامعه عشایری فارس و سایر شهروندان هستند.

شکوهی گفت: علاوه بر مسایل و فعالیت‌های اقتصادی، عشایر در زمینه تامین امنیت انقلاب و دفاع از مرز‌های کشور نیز نقش آفرینی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.