رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس گفت: برگزاری اردو‌های دانش آموزی در راستای تحقق ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین تعریف می‌شود.

به همت اداره آموزش و پرورش عشایر استان فارس، اردوی بزرگ آموزشی و پرورشی دانش آموزان عشایر در دشت ارژن برگزار شد.

رضازاده چگینی رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس به عنوان متولی این برنامه در حاشیه این اردوی بزرگ گفت: در راستای تحقق ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین؛ اردوی بزرگ آموزشی و پرورشی دانش آموزان عشایر فارس در دشت ارژن شیراز برگزار شد.

او اهداف و برنامه‌های این اردو را افزایش توانایی‌های علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی، ایجاد روحیه شور و نشاط و مشارکت جمعی و گروهی، کمک به فرآیند اجتماعی شدن و افزایش آگاهی‌های عمومی، ارتقاء مهارت‌ها و شکوفایی استعداد ها، تجلیل از دانش آموزان نمونه عشایری، تجلیل از معلمان نمونه عشایری، تجلیل از راهبران ومدیران مجتمع‌های آموزشی وتربیتی، تجلیل از نیرو‌های خدماتی و... برشمرد و گفت: در به بهانه این اردو بزرگ، این موضوعات را نیز دنبال کردیم.

رضازاده چگینی گفت: قریب به۲۰۰دانش آموزمنتخب از اردو‌های قبلی در این اردو حضور داشتند که دراین مراسم از همه آنان تقدیربه عمل آمد.

او گفت: همچنین از همکاران منتخب نیز که به مناسبت هفته معلم فعالیت‌های درخور توجهی داشتند، تقدیر به عمل آمد.

رضازاده چگینی همچنین با تبریک هفته معلم اظهار داشت: یکی از نقاط ماندگار تعلیم و تربیت عشایری برگزاری اردو‌های آموزشی و تربیتی است که در ساختار این نهاد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

او گفت: امروز به فضل خدا و به مدد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۱۲ هزار دانش آموز عشایری در حال تحصیل هستند که ما به عنوان خدمتگذار آن‌ها به این عزیزان خدمات ارائه می‌دهیم.

رضازاده چگینی گفت: ما معتقدیم که کار معلمان عشایری یک کار جهادی است و از این طریق به دنبال آن هستیم که استعداد دانش آموزان را در عرصه‌های مختلف شناسایی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کار ما شناسایی این استعداد‌ها و جهت دهی به آن است تا زمینه را برای رشد و پیشرفت دانش آموزان عشایر فراهم کنیم.

او تاکید کرد: هدف ما از برگزاری برنامه‌های مختلف در آموزش و پرورش عشایر، تسهیل فرایند یادگیری در دانش آموزان است که امیدواریم در این راه شاهد توفیق روزافزون از جانب پروردگار عالم باشیم.

رضازاده چگینی ضمن قدردانی از همه همکارانی که در برگزاری این اردو کمک کردند، افزود: دست همه همکاران و معلمان را می‌بوسم و برای همه آن‌ها آرزوی سلامتی و سربلندی دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار