با توجه به اینکه پارسال چهار ماه قطعی برق اجباری برای برخی از صاحبان صنایع و صاحبان چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی اعمال شد، امسال دیگر آن‌ها ظرفیت پذیرش قطعی برق را ندارند.



استاندار خراسان رضوی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی که صاحبان صنایع و کشاورزی خراسان رضوی دیگر ظرفیت پذیرش قطعی برق را ندارند با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل استانداری برگزار شد،

او افزود : با توجه به شرایط خراسان رضوی ضریب آسیب پذیری و تبدیل وضعیت عادی به بحران در آن زیاد شده که علت اصلی آن بروز خشکسالی‌های پی در پی است که کمبود برق هم به آن اضافه شده است.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: کمبود گاز هم در خراسان رضوی طی سال گذشته مشکلاتی را بوجود آورد، در صورتی که علاج واقعه نکنیم و طرح‌های پیشگیرانه به موقع اجرا نشود، مدیریت بحران‌ها دشوار خواهد شد لذا از آنجا که خراسان رضوی از وضعیت متعادلی در حوزه اقتصادی برخوردار نیست و خیلی از دستگاه‌های اجرایی استان با این مشکل مواجه هستند، اگر مشکلاتی از جنس آب و برق و گاز هم اضافه شود، دیگر نمی‌توان مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که می‌توان با تدابیر پیشگیرانه بسیاری از مشکلات را کاهش داد یا از بروز آن جلوگیری کرد.

استاندار خراسان رضوی از رئیس سازمان مدیریت بحران خواست ضمن انتقال مشکلات استان به مسئولان مربوطه در مرکز، هر چه سریعتر اعتبارات لازم برای اتمام طرح‌های در حال اجرا در حوزه آب استان تخصیص یابد تا بتوان اجرای آن‌ها را تا پایان خرداد ماه به اتمام رساند.

نظری ادامه داد: هم اکنون ساخت سد شوریجه سرخس جزو برنامه‌های میان مدت خراسان رضوی برای مدیریت بحران آب است که باید ساخت آن در سال جاری به اتمام برسد و بتوان از روان آب‌های کشف رود بهره گرفت.

وی همچنین خواستار تامین تانکر آب مورد نیاز برای روستا‌های خراسان رضوی از جمله روستا‌های اطراف مشهد در تابستان امسال شد و گفت: درخواست می‌شود که این تانکر‌ها تا قبل از شروع تابستان برای خراسان رضوی تامین شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون برای تامین گاز مورد نیاز استان اقداماتی برای حوزه صنایع، مدیریت مصرف در بخش خانگی، ایجاد لوله گاز ۱۶ اینچی برای رسیدن گاز به تربت جام انجام گرفته تا از بروز بحران کمبود گاز در زمستان جلوگیری شود، ولی با توجه به اینکه استان در انتهای خط لوله گاز قرار گرفته و به سرعت دچار بحران کمبود گاز می‌شود که در این زمینه نیازمند توجه ویژه مدیران در مرکز کشور به خراسان رضوی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.