وزیر خارجه روسیه ادعا‌های مکرون علیه مسکو را رد کرده و از روابط حسنه با چین سخن گفت.

اعمال فشار از سوی آمریکا و متحدانش علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث نزدیکی هر چه بیشتر مسکو به پکن شده است. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با مغتنم شمردن این موضوع تنها چند روز پیش از آغاز جنگ اوکراین در دیدار با ولادیمیر پوتین، روسیه را شریک راهبردی پکن خوانده و از روابط بدون محدودیت با این کشور سخن گفت. با این حال، این موضوع به مذاق کشور‌های غربی خوش نمی‌آید. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که مدعی شده بود مسکو در حال تبدیل شدن به رعیت چین است، گفت: ما هیچ تهدیدی از سوی چین احساس نمی‌کنیم. 

لاوروف با تاکید بر روابط حسنه میان مسکو و پکن خاطرنشان کرد: روسیه و چین نزدیک‌ترین و قابل اعتمادترین روابط را در همه سطوح دارند. 

وزیر خارجه روسیه افزود: ما پس از آغاز جنگ اوکراین به سمت شرق چرخش نکردیم بلکه اتفاق رخ داده در سیاست خارجی ما ناشی از روی گردانی غرب از روسیه بود. مسکو آماده همکاری با کشور‌های غربی در صورت موافقت آن‌ها برای ایجاد یک فضای مشترک اقتصادی، بشردوستانه و یک فضای امنیتی مشترک از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام است. 

او در پایان با کنایه به آمریکا تاکید کرد: ما احتمال آنکه آمریکا بخواهد اوکراین را تنها بگذارد رد نمی‌کنیم، زیرا این کشور پیش‌تر رهبری افغانستان را رها کرده و مردم این کشور را تنها گذاشت.

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما هم که رعیت هر دوشون هستیم .... مگه چیه !
آخرین اخبار