نیاز دو میلیون و۵۰۰ هزار هکتاری برای کاشت یک میلیارد درخت

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران به دو میلیون و ۵۰۰هزار هکتار عرصه نیاز است.

عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور امروز در نشست علمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه این سازمان برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و محققان نیاز دارد، گفت: برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران به دو میلیون و ۵۰۰هزار هکتار عرصه نیاز است.

او افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت اگرچه منتقدانی دارد، اما این طرح که ضامن امنیت زیستی و غذایی است، با همکاری دستگاه‌های اجرایی، مردم و رسانه‌ها موفق خواهد بود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور گفت: علاوه بر سه استان شمالی، ۱۱ استان کشور نیز به دلیل شرایط آب و هوایی برای کاشت درخت بسیار مستعد هستند.

نوبخت افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در اجرای این طرح با جدیت پای کار آمدند و با دستور رییس جمهور استانداران نیز در اجرای طرح درختکاری همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه طبیعت کشور به دلایل مختلف بیمار شده است، گفت: برای نجات به همکاری و مشارکت همه گروه‌های اجتماعی، استادان دانشگاه و کارشناسان منابع طبیعی نیاز است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: افراد، سازمان‌ها و تشکل‌هایی که می‌تواند به اجرای این طرح کمک کنند و به آن اعتقاد نیز دارد همکاری خود را دریغ نکنند.

کاشت یک میلیارد اصله درخت در بازه زمانی چهار ساله در مناطق رویشی کشور با هدف کاهش کربن، محافظت از آب و خاک، مقابله با ریزگرد‌ها و حفاظت از زیست انسانی جز دستور کار کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد است که در کشور برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار