حراست از منابع طبیعی در دستور کار دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

حجت الاسلام اکبری گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی استان در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد واجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو ومنفعت طلب بدون دغدغه وترس اقدام به تصرف اراضی ملی کنند.

او می‌گوید: حراست از میراث طبیعی وظیفه‌ای همگانی است این میراث طبیعی از نسل گذشته به نسل امروز و از نسل امروز به آیندگان سپرده می‌شود وباید ازطریق فرهنگ سازی وترویج فرهنگ حفظ انفال ومنابع طبیعی ازاین میراث ارزشمند محافظت کنیم.

مقام معظم رهبری در روز درخت کاری، نقش آموزش همگانی را در حفظ انفال و منابع طبیعی بسیار مهم برشمرد.

به گفته رئیس کل دادگستری مازندران در راستای حفظ اراضی ملی ومنابع طبیعی، اجرای بهنگام احکام دادگاه باید مورد توجه قرار گیرد و از همه ظرفیت‌های سازمان‌های مرتبط درراستای اجرای بموقع احکام قضایی استفاده شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۸:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
باسلام؛ آن وَقت می فرمایند: که شاید لازم نباشد قوّه محترمِ قَضائیه در بیشتر اُمور ورود نماید. خوب از طرفی می دانیم که درختان به نوعی ریه های تنفّسی زمین هستند و باعثِ کاهش قابل توجّه آلودگیهای زیست محیطی و تصفیۀ هوا می شوند. از طرفِ دیگر زیبائی های بصَری دارند و بدون گل، گیاهان و درختان اِنسان دچار امراض روحی و روانی میگردد، زمین تنها سیّاره ای هست که در آن امکان رویشِ درختان و نَباتات وجود دارد. پس چطور دلِمان می آید که آنها را قطع کنیم که بسیار عمَلِ زشت و ناپَسندی است. شاید به نظر میرسد قانون در این مورد خیلی پیشگیرانه و بازدارنده نمی باشد و احتمالاً قطع کنندگان می بایست جریمۀ مالی سنگین تری را مُتحمّل شوند تا متوجه و مُتنبّه گردند.