روابط عمومی جایگاه مغتنمی در سازمان‌های اداری است که می‌تواند با اندکی خلاقیت سازمان را به سمت پیشرفت سوق دهد.

روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است. عملی ممتد، مداوم و طرح‌ریزی شده است که از طریق آن، افراد سازمان‌ها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آن‌ها سروکار دارند، به دست آورند.

نخستین روابط عمومی در ایران به طور رسـمی در مرداد ماه سال ۱۳۳۲ شمسی در شرکت سابق نفت ایران آغاز به کار کرد و اولین گردانندگان آن دکتر نطقی استاد علوم ارتباطات و شاعر و نویسنده معاصر مرحوم ابوالقاسم حالت بودند که بعدا استاد ابوالفضل مرعشی نیز به این جمع پیوست.

 در عصر حاضر، ارتباطات اگرچه نگوییم اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرات می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است.

جای روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی خالی است

سید علی اصغر محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جای خالی روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی، مشهود است.

شاخص هایی، چون میزان مشارکت خبری، تعامل با مخاطبان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات الکترونیکی و امکانات جانبی در پایگاه‌های اطلاع رسانی روابط عمومی‌های امروزی و الکترونیک، بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

نگاهی به کارگروه‌های استانی در زمینه‌های مختلف نهاد‌ها و سازمانها، نشانگر این است که جایگاه روابط عمومی ها، رسانه‌ها و اطلاع رسانی در توسعه استان دارای اهمیت لازم نیست و نبود آیتم‌های مهمی نظیر اطلاع رسانی، رسانه ها، روابط عمومی‌ها و افکار عمومی در این کمیته‌های اجرایی، قابل تامل است.

رابطه بین روابط عمومی دستگاه‌ها با رسانه‌ها به صورت حرفه‌ای تعریف شده و در این مسیر نیاز به تشکیل مشاورانی از جنس رسانه و روابط عمومی در فعالیت‌های کلان و تصمیم گیری‌های استانی و شهری مشهود است.

نظام اداری دستگاه‌ها می‌بایست نسبت به کارکرد روابط عمومی دیدگاه حرفه‌ای داشته باشند و با همین دیدگاه کسانی که در پست روابط عمومی قرار دارند با تخصص لازم و تجربه در این حوزه می‌توانند نماینده افکار عمومی جامعه بوده و با آگاهی و شناسایی که در این زمینه پیدا می‌کنند، آسیب‌های موجود در لایه‌های واقعی مردمی را بصورت کاملا واقعی و ملموس برای ارائه در این کارگروه‌ها دسته بندی کرده و برای مواجهه با آن در تصمیمات موثر واقع شوند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی، رفتار صحیح ارتباطی است

محمدرسول تحفه سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: اکنون که جامعه در حال پیچیده‌تر، حرفه‌ای‌ترشدن و تکامل پیش می‌رود، روابط عمومى نیز بایستی به عنوان اجزا و عناصر اصلى ارتباطات، همگام و همسو با این تغییرات گام بردارد. ضرورت دارد افرادی که در روابط عمومی مشغول به کار هستند، ضمن آشنایى با عناصر تشکیل دهنده انواع ارتباط کلامى و غیرکلامى و جریان ارتباطى در تبیین اهداف و استمرار و پایدارى وظایفشان شناخت کافى داشته باشند.

امروزه روابط عمومی‌ها نقش بسیار پر رنگی در کارایی و اثربخشی فعالیت‌های سازمان دارند و نمی‌توان سهم آنان در پیشرفت و اعتلای سازمان را نادیده گرفت. مدیران و کارکنان روابط عمومی می‌دانند که برای موفقیت یک سازمان، باید جامعه و گروه‌های مختلف مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی را به همراه نوع درخواست و انتظارات در همه حوزه‌ها به درستی شناخته تا بتوانند ازمسیر‌های حرفه‌ای خود، سازمان را در جهت تحقق اهداف و پیاده سازی استراتژی‌هایش یاری نمایند.

با توجه به تحولات سریع و متنوع که امروزه به صورت مستمر در محیط بیرونی سازمان رخ می‌دهد، لازم است تا کارگزاران روابط عمومی برای فعالیت‌های اصلی خود به ابزار فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای در این حوزه مجهز شوند تا بتوانند ضمن ایجاد ارتباطات اطلاعاتی گسترده، ارتباط دوسویه‌ای نیز بین سازمان و ذی‌نفع خود برقرار نموده تا پیام سازمان و از آن سو نقطه نظرات عوامل برون سازمان را با سرعت انتقال داده و تحلیل نمایند.

این جانب به‌عنوان دانشجوی علم و هنر روابط عمومی، بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی “روابط عمومی و ارتباطات” را به تمامی تلاش‌گران این عرصه، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای تمامی عزیزان، موفقیت و سربلندی در راه خدمت‌رسانی آرزومندم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

افزایش سرمایه اجتماعی پلیس با اطلاع رسانی سریع و صحیح اخبار انتظامی 

 سرهنگ حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس گفت: تعامل موثر با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌تواند یکی دیگر از نقش‌های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد نقشی که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به عنوان مسئول اطلاع رسانی بایستی به خوبی اجرا شده تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد. 

امروزه از دانش و هنر روابط عمومی به عنوان یک ابزار توانمند در جهت تسهیل ارتباطات دو طرفه بین سازمان‌ها و جامعه یاد می‌شود و با پیچیده‌تر شدن نظام اجتماعی ضرورت، گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش احساس می‌شود تا آنجا که در عصر کنونی کمتر نهاد یا سازمانی است که در آن واحد روابط عمومی وجود نداشته باشد.

در فرماندهی انتظامی نیز به دلیل تنوع ماموریت‌ها و لزوم ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه و زندگی شهروندان وجود واحد روابط عمومی و ارتباط با اقشار جامعه مورد نیاز بوده و از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهمترین رویکرد پلیس در سال‌های اخیر، تحقق اصل جامعه محوری و تعاملات هدفمند دو سویه با اقشار مختلف جامعه، نهاد‌ها و سازمان‌های اجتماعی است. در همین راستا توجه به پیشگیری اجتماع محور مهمترین مولفه اثربخش در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است که این مهم فقط با همکاری سازمان‌ها و شهروندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی پلیس محقق خواهد شد.

بدیهی است حلقه واسط بین سازمان پلیس و بدنه جامعه عناصر روابط عمومی و ارتباطات می‌باشند که هدف از تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در مجموعه فرماندهی کل انتظامی ایفای نقش پل ارتباطی بین مردم و سازمان در راستای تشریح ماموریت‌ها و اقدامات مجموعه‌های مختلف انتظامی با هدف اقناع سازی افکارعمومی می‌باشد.

از مهمترین دغدغه‌های روابط عمومی پلیس، پیشگیری از انتشار اخبار غیر واقعی درفضای مجازی است که موجب کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود. حساسیت اخبار حوادث و رخداد‌های انتظامی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های پلیس است که می‌بایست با تصمیم گیری سریع و صحیح به مساله ایجاد شده واکنش مناسب نشان داده و با در نظر گرفتن شرایط بحران و مدیریت زمان موضع گیری شفافی را به افکار عمومی ارائه داد. دراین میان پلیس به دنبال شفاف سازی اخبار حوادث و رخداد‌های انتظامی است تا با تنویر افکار عمومی احساس امنیت را برای شهروندان به وجود آورد.

مشارکت مردم به ویژه اهل قلم و اصحاب رسانه در تعامل با پلیس به مراتب تاثیر گذار خواهد بود. قطعا تعامل موثر با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌تواند یکی دیگر از نقش‌های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد نقشی که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به عنوان مسئول اطلاع رسانی بایستی به خوبی اجرا شده تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد.

در پایان فرصت را مغتنم دانسته و ضمن تقدیر از تمامی دوستان و عزیزانی که طی سال گذشته در اطلاع‌رسانی صحیح اخبار و عملکرد حوزه پلیس فارس با ما همکاری داشتند این روز را به همه تلاشگران و فعالان مسیر حساس و دشوار روابط عمومی و اطلاع رسانی صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر منان برای تمامی این عزیزان موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی به مردم را مسئلت می‌نمایم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی بازویی نیرومند در جهت ارتقاء و رشد سازمان است

سرهنگ یارمحمدی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس گفت: مدیران روابط عمومی سازمان‌ها میبایست دارای توانمندی، تدبیر، درایت و بینش لازم باشند تا به جایگاه خود وزن دهند و در انجام مسئولیت‌ها و وظایفشان خللی ایجاد نشود و روابط عمومی را به سرمنزل مقصود برسانند.

روابط عمومی می‌تواند به نقش و جایگاه واقعی خود دست یافته و به عنوان بازویی نیرومند در جهت ارتقاء و رشد سازمان گام‌های اساسی بردارد.

اینجانب فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه که در تقویم با نام روابط عمومی مزین شده را به همکاران ساعی و پرتلاش وسکانداران این حوزه که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

ارتباطات سرفصلی از اخلاق، دین، علم و البته هنر مردم داری است

امیرعباس حقیقی نیک مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام:

چه زیباست که، چون صبح، پیام ظفر آریم
گل سرخ، گل نور، ز باغِ سحر آریم
 
چه زیباست چو خورشید، درافشان و دِرخشان
ز آفاقِ پر از نور، جهان را خبر آریم

عصر حاضر، بی شک عصر ارتباطات است. به جرات می‌توانیم بگوییم یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهمترین عوامل پیشرفت جوامع امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر، ارتباطات است.

با ورود ارتباطات به همه زوایای یک جامعه، همبستگی ملی بسط یافته و قوام می‌پذیرد و افراد از احساس تعلق به خود خارج شده و به یک واحد ملی، آگاهی می‌یابند. ورود ارتباطات و رسانه‌ها به حریم گروه‌های اجتماعی موجب می‌شود هر واحد یا نهاد و یا سازمان ابعادی نو بیابد. روابط عمومی نیز یکی از پایه‌های رسانه‌ها و ارتباطات است که در یک سازمان وظیفه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی عملکرد رکن‌های مختلف آن سازمان را بر عهده دارد.

افکار عمومی، عامل نیرومندی در صحنه سیاست و اجتماع است که می‌تواند موسسات یا سازمان‌ها را در دستیابی به اهدافشان یاری رساند. روابط عمومی‌ها باید به این عامل نیرومند توجه داشته باشند، نه به چشم یک وسیله، بلکه به خاطر احساس مسئولیت نسبت به جامعه و منافع همگان و ایجاد جو سالم برای گسترش عدالت. مولای متقیان امام علی علیه السلام، در نامه‌ای که به «محمدبن ابی بکر» استاندار مصر می‌نویسد به شیوه ارتباط با مردم و مسئولین اشاره می‌کند که می‌تواند راهنمای عمل مدیران روابط عمومی قرار گیرد.

 حضرت خطاب به استاندار مصر می‌فرماید: «بالت را برای مردم بگستر و (چون آنان خاکی باش) با آنان فروتنی کن، نرمخو باش و در برابر آنان رام، گشاده رو باش و مردم پذیر. با همه یکسان رفتار کن، حتی در چگونه نگاه کردن، مساوات را رعایت کن تا بزرگان و آنان که دارای قدرت و قوی هستند، انحراف تو را از عدل نسبت به مردم، چراغ سبزی برای ستمگری نپنداشته و در تو طمع نورزند و نیز تا ضعفا از عدل تو مایوس نگردند». 

۲۷ اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات نه صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم، بلکه یک سرفصل از اخلاق، دین، علم و البته هنر مردم داری است.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی ششمین شغل پراسترس دنیا 

زهرا عسکری مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی شیراز گفت: جنس کار روابط عمومی از نوع خبر و اطلاع‌رسانی است که علاوه بر قرابت با کار رسانه، مسئولیت صفر تا صد تمام برنامه‌های مرتبط با سازمان و ارتباطات داخلی و خارجی را شامل می‌شود به همین دلیل از آن به عنوان ششمین شغل پراسترس دنیا یاد می‌کنند.

تلاش مدیران روابط عمومی‌ها باید علاوه بر کنترل امور و انجام کار‌ها طبق روال و قوانین اداری، کنترل آسیب‌ها هم باشد لذا نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترش و تنش‌زاست. همچنین خلاقیت در این عرصه می‌تواند کمک شایانی به کنترل امور کند.

این روز را به تمام تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی تبریک می‌گویم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

کار روابط عمومی وصل کردن است نه فصل کردن

عطیه فرح مسئول روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان فارس گفت: روابط عمومی شغل نیست هنر است کاری دلی است کار کردن در این حوزه انگیزه و علاقه می‌خواهد، چون و چرا، بگو مگو زیاد دارد.

این حوزه در چارت سازمانی و تشکیلاتی جایگاهی ندارد. اما اگر مدیران، روابط عمومی را باور داشته باشند لازم است به مشاوره‌های آنان توجه کنند و بدانند روابط عمومی محرم اسرار کارمندان است که با مهارت و دانش خود می‌توانند درد و دل‌های کارکنان را به آنان منتقل کنند و راه حلی برای مشکلات پیدا کنند. 

کار روابط عمومی شکاف بین مجموعه نیست، روابط عمومی پلی است بین کارکنان و مدیریت. کار روابط عمومی وصل کردن است نه فصل کردن. 

باید گوش شنوایی داشته باشند و کارمند احساس کند که درد و دل و حرفش را می‌تواند به راحتی و رک از طریق روابط عمومی خودش را تخلیه کند و حرف هایش را به گوش مدیریت سازمان برساند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

فعالان روابط عمومی از نگاه صرفاً رسانه‌ای و تبلیغاتی فاصله بگیرند 

محمد تنگاب مدیر روابط عمومی دادگستری استان فارس گفت: با شتاب گرفتن تغییرات در حوزه ارتباطات و تأثیرات متقابل فناوری بر ارتباطات و اثر گذاری مستقیم شیوه‌های ارتباطی بر اجتماع لازم است که فعالان روابط عمومی نیز با گسترده‌تر کردن دیدگاه‌های اجتماعی خود و درک واقع بینانه از تأثیر عملکردشان در ارتباط دستگاه‌ها بر جامعه، از نگاه صرفاً رسانه‌ای و تبلیغاتی فاصله بگیرند.

این امر مهم زمانی محقق خواهد شد که مطالعات اجتماعی، جامعه شناختی، ارتباطی و قدرت تحلیل فعالان روابط عمومی‌ها از نیاز‌های مخاطبان گسترش یافته و علاوه بر بروز رسانی اطلاعات از طریق مطالعه منابع جدید و شرکت در دوره‌های آموزشی از مدیریت‌های صرفاً پشت میزی پرهیز کنند.

در این زمینه توجه مسئولان روابط عمومی به عرف، عادات، سنن، ارزش‌ها و هنجار‌ها و نیز فرهنگ‌ها و حتی خرده فرهنگ‌های حاکم که تجلی دهنده واقعیت‌های مسلم هر دستگاه و نهادی است در تهیه سیاست‌های ارتباطی دستگاه ضروری است.

در صورت عدم توجه به این مهم، سیاست‌ها و برنامه‌های ارتباطی دستگاه و حتی اقدامات رسانه‌ای، خبری و تبلیغاتی صرفا انتزاعی بوده و بازخورد مثبت اجتماعی نخواهد داشت.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

نقطه تلاقی علم و هنر در عرصه ارتباطات است

یزدانی مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیمای استان فارس گفت: نقطه تلاقی علم و هنر در عرصه ارتباطات از لحاظ فردی و جمعی هنر ارتباطات یا همان روابط عمومی خلق می‌شود.

بسیاری تصور می‌کنند برقراری تعامل موثر با سایر افراد سهل است، اما این نگاهی سطحی به یک دستاورد بشری است.

 در دنیایی بسر می‌بریم که با سرعت به سمت فراگیر شدن هوش مصنوعی در زندگی روزمره مردم حرکت می‌کند، با وجود اشخاص حقیقی و شخصیت‌های حقوقی مختلف با امیال و نیاز‌های متفاوت، ایجاد یک ارتباط مانا و حفظ آن تا حصول نتیجه با در نظر گرفتن منافع مشترک، هم هوشمندسازی این علم را می‌طلبد و هم هنر پایایی ارتباط را بر اساس تمدن مردم هر جغرافیایی از این کره خاکی را.

امروزه ارتباطات به یمن وجود تکنولوژی‌های متنوع رسانه‌ای توانسته خود را با زندگی افراد همسانسازی کند، اما همچنان این توانایی فردی است که در برقراری ارتباط با دیگران موثر است و افراد و سازمان‌ها را سرآمد می‌کند.

۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران ساعی و پرتلاش در کشور عزیزمان ایران و فارس همیشه سرافراز تبریک می‌گویم و در این بین از همکاران عزیز روابط عمومی که برای اعتلای نام محبوب روابط عمومی در مجموعه‌های خود تلاش شبانه روزی دارند، خداقوت عرض می‌کنم.

 بحمدا… این عزیزان، توانسته اند فعالیت‌های خود را در شرایطی که نیاز به همت بلندتر دارد به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند و این روز‌ها خود را آماده می‌کنند تا گام‌های بلندتری در حوزه جهاد تبیین و اطلاع رسانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی که اهمیت فراوانی دارد و یکی از وظایف روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود، بردارند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

ضرورت شناخت کافی به رسانه‌های نوین 

سجاد زارع مدیر روابط عمومی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس گفت: روابط عمومی‌ها در قرن حاضر با توجه به تکنولوژی‌های روز، باید شناخت کافی به رسانه‌های نوین را داشته باشند. لازمه این امر همگام بودن با تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه رسانه است

از آنجا که بخش زیادی از وظایف روابط عمومی هر سازمان یا شرکت ارتباط با رسانه‌ها است باید ارتقا سواد رسانه‌ای مدیران روابط عمومی از اولویت‌ها باشد 

امروز جریان سازی به وسیله‌ی همین تکنولوژی‌ها صورت می‌گیرد و اگر روابط عمومی‌ها از این قافله عقب بیفتند قطعا نمی‌توانند اتعکاس دهنده فعالیت‌ها و عملکرد سیستم خود باشند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

شناخت و آگاهی جامع از خواست و نیاز مخاطب

مهندس ابوذر پاریزی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تبریک روز و هفته روابط عمومی و ارتباطات به همه فعالان این حوزه، بی تردید از جمله عرصه‌های بسیار متاثر از توسعه پرشتاب تکنولوژی‌های عصر حاضر را می‌توان عرصه رسانه دانست که با بهره مندی از این قدرت فزاینده، مفهوم ارتباط را از تحولی شگرف بهره‌مند ساخته و در این میان دست اندرکاران مجموعه روابط عمومی نیز به عنوان فعالان تلاشگر عرصه رسانه، کوشیده اند با این تحولات همسو و حتی پیشتاز باشند.

اما این حرکت پرشتاب و این توسعه تکنولوژیک، در کنار تمامی قدرت و توانی که به فعالیت در این حوزه بخشیده است، از سویی دیگر به مثابه شمشیری دو لبه، فعالیت در این حوزه را نیازمند ملاحظاتی هوشمندانه و دقت نظر ویژه تری ساخته است.

به ویژه این اهمیت در روابط عمومی حوزه سلامت به دلیل ارتباط با مقوله حیاتی سلامت و مطالبات گسترده عمومی در این زمینه، به نحو مضاعفی در سال‌های اخیر مطرح بوده است.

در همین راستا، تلاش برای دستیابی به شناخت و آگاهی جامع از خواست و نیاز مخاطب درون سازمانی و برون سازمانی، برقراری زمینه‌های تعامل دو سویه با مخاطب، کسب دانش‌های روزآمد در زمینه ویژگی‌ها و توانمندی‌های رسانه‌های نوین به ویژه بهره مندی شایسته از هوش مصنوعی در حوزه رسانه، می‌تواند زیرساخت‌هایی ضروری برای پایبندی به اصل «شفافیت» باشد که بی شک آن را می‌توان مهم‌ترین و جامع‌ترین رویکرد موردنیاز در عرصه روابط عمومی‌های عصر حاضر دانست.

امسال نیز شعار محوری هفته ملی ارتباطات و روابط عمومی با عنوان «جز از راستی هیچ دم بر نیار» شاید مصداقی از این اصل مهم باشد که با کلام شیوای ملک الشعرای بهار، شاعر نامدار ایرانی، فصل الخطابی از اهمیت پایبندی به این سرفصل اخلاقی در حوزه روابط عمومی را یادآور می‌شود.

امید که یکایک ما فعالان این حوزه بتوانیم با تلاش و هوشمندی لازم، به این شعار جامه عمل بپوشانیم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

اختصاص بودجه سالانه جهت به روز شدن تجهیزات

کاظم کدیور سرپرست روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس گفت: در عصر حاضر و با ورود تکنولوژی‌های جدید می‌بایست روابط عمومی‌ها همگام با روش‌های جدید فعالیت داشته باشند، ولی متأسفانه روابط عمومی در ادارات از کمترین ابزار مورد نیاز خود جهت بهره وری بهتر محرومند. 

اختصاص بودجه سالانه جهت به روز شدن تجهیزات و برگزاری دوره‌های آموزشی مفید و کاربردی نیز می‌تواند موثر باشد.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

مدیران قدردان زحمات روابط عمومی‌ها باشند

حجت کهیاری روابط عمومی حوزه علمیه منصوریه ضمن تبریک روز روابط عمومی به همه همکاران چند نکته در این خصوص گفت: اول اینکه هیچ کدام از مدیران قدر زحمات این عزیزان را نمی دانند غافل از اینکه تمام موفقیت های خود را مدیون این قشر هستند.

بیشترین زحمت را می کشند و تمام سنگ ها هم بر سر این عزیزان شکسته می شود. سوم هم اینکه بهترین اخلاق را در هر مجموعه روابط عمومی آن داراست.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی در متن است نه در حاشیه

محمد امین احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه در لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوئیم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی‌ای است که دارد.

روابط عمومی از مدیریت جدا نیست و با آنچه که به عنوان چرخ پنجم ارابه به تنه برخی مؤسسات می‌چسبانند، فرق بسیار دارد.

روابط عمومی بایستی در ارتباط با مردم، مدافع سازمان و در ارتباط با مدیران، نقش مدعی العموم را به خود بگیرد. انگیزه اعمال انسانی اغلب احساسات است نه منطق، بنابراین کارشناس روابط عمومی باید عکس العمل‌ها را به حساب آورد و بکوشد تا تفسیر‌های مختلف را پیش بینی کند.

هدف فعالیت‌های روابط عمومی در یک سازمان بایستی چنان باشد که کارکنان منافع خود را با سازمان یکی بدانند. بعبارت دیگر معتقد بشوند که ضرر مؤسسه ضرر آن‌ها و نفع مؤسسه منفعت آنهاست.

اینجانب به نوبه خودم روز روابط عمومی و ارتباطات را به تمامی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در کشور تبریک عرض می‌نمایم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی‌ها میان مردم و سازمان‌ها پل می‌سازند

پشاپو مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان فارس گفت: روابط عمومی‌ها میان مردم و سازمان‌ها پل می‌سازند. به بیانی دیگر بیست و هفتم اردیبهشت ماه مقارن با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است. 

روابط عمومی یک شغل نیست، بلکه ویژگی اخلاقی و یک شوق و شور و عشق اداری است که هرکسی باید خویش را به آن مزین سازد و در نمایش کارکرد و توانمندی یک سازمان مدیران روابط عمومی به عنوان نماد پویایی و خلاقیت آن سازمان بشمار میرود.

روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه لوکس و در خود مدیریت است نه در بیرون از آن، پس حق داریم بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی‌ای است که دارد.

از روابط عمومی تعاریف زیادی گفته شده است، ولی شاید بهترین توصیف برای روابط عمومی این باشد که روابط عمومی هنر نفوذ در قلبهاست و روابط عمومی یعنی دوستی با همه دشمنی با هیچکس.

توسعه و شکوفایی روابط عمومی بستر ساز توسعه پایدار بوده و تحقق این مهم مستلزم تخصص محوری و دور اندیشی مبتنی بر برنامه ریزی است. در سال‌های اخیر شاهد توسعه و رونق این علم به عنوان رشته دانشگاهی بوده و امید است با تقویت تخصص محوری شاهد حضور نیروی انسانی تحصیل کرده و خلاق برای پویا سازی روابط عمومی در ادارات و سازمان‌ها باشیم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی؛ حرفه‌ای مقدس و بسیار دشوار

زهره گلناری مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی فارس گفت: باوجود تمامی سختی‌ها ومشقت‌هایی که درکار روابط عمومی وجود دارد شاید از نظر اکثر فعالان روابط عمومی کنارگذاردن آن کاری سخت‌تر وپرمشقت‌تر از ادامه آن است و این یعنی گره خوردن با بطن جامعه گاه باید تمام توان وانرژی خود را صرف کنی برای یک لبخند از روی رضایت مخاطبت وعادت به این امر جداشدن از این حرفه مقدس را بسیار دشوار می‌کند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

متخصصان روابط عمومی قدرت جریان سازی در حوزه کاری خود داشته باشند

محمد حسن داستان مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: قدرت روابط عمومی امروز آنقدر زیاد است که هیچ مدیری خود را حتی لحظه‌ای بدون آن در نظر نخواهد گرفت.

روابط عمومی به عنوان یک سرعت دهنده به روند اعتماد سازی در دنیای امروز شناخته می‌شود. اعتماد سازی میان اشخاص، سازمان ها، توده مردم و‌حتی جامعه‌ای به جوامع دیگر.

مشکلی که در این قدرت بی نهایت وجود دارد شاید عدم به روز شدن علم و مدیران روابط عمومی است؛ چه بخواهیم چه نخواهیم یک روابط عمومی باید از علوم پایه بازاریابی، تبلیغات، حقوق و روانشناسی بداند و اطلاعات خود در این حوزه‌ها را به روز کند. قدرت مثبت روابط عمومی اشاعه دهنده تفاهم، کار بر مبنای توافق و جست وجو برای اهداف مشترک با مخاطبان و‌عموم جامعه است. به اعتقاد بنده نگرش‌هایی که استراتژی روابط عمومی را به خوبی می‌تواند پیش ببرد اول خلاقیت بوده و در مرحله دوم مدیریت موضوعات به سبک کمپین‌های روابط عمومی برای رسیدن به اهداف مشخص است.

متخصصین روابط عمومی امروز باید قدرت جریان سازی در حوزه کاری خود داشته باشند تا باعث پیشرفت جامعه شوند. به مردم در رسیدن به اهداف و آرامششان یاری برسانند و در زمان بحران نقش مدیریت و تسکین دهندگی را بپذیرند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

لزوم مردمی سازی روابط عمومی‌ها در جنگ شناختی ضرورتی گریز ناپذیر 

محمدرضا طاهری مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: در شرایطی که با وجود پلتفرم‌های متعدد در شبکه‌های مجازی هر فرد می‌تواند یک رسانه در اختیار داشته باشد و روایت‌های متفاوت و گوناگونی از تمام موضوعات، اتفاقات و حقیقت‌ها منتشر کند، مسئولیت‌های روابط عمومی‌ها پیش از پیش بیشتر و حساس‌تر می‌شود. 

در حال حاضر در یک مرحله گذار قرار گرفته ایم که و گستردگی فضا‌های مجازی و گردش اطلاعات باعث شده تا از بمباران اطلاعاتی فراتر برویم و وجود شبکه‌های متعدد باعث شده تا تمام افراد هر اتفاقی را با دیدگاهی که دارند خوانش و روایت کنند. 
تغییرات انجام شده در حوزه‌های مذکور و در سال‌های گذشته به سبب وجود فضای مجازی باعث شده تا روابط عمومی در مرکز و پل ارتباطی میان مردم قرار بگیرند.

در حال حاضر جنگ شناختی باعث شده تا وارونگی افکار عمومی بسیاری از اتفاقات مهم سازمان‌ها تحت الشعاع قرار دهد و بعضا اطلاع رسانی ارگان‌ها و‌سازمان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند که در این شرایط که رسانه‌ها نقش جدیدی به خود گرفته اند و بعضا به حکمران تبدیل شده اند و اولویت‌های سازمان‌ها را تا حدودی تعیین میکند و روابط عمومی‌ها در واقع به پل ارتباطی مردم و مسئولان قرار گرفته است که نقش روابط عمومی‌ها را پیش از پیش حساس و پر رنگ‌تر کرده است.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

نگاه موجود به واحد‌های روابط عمومی، سنتی است

محمد امین آبادیان، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز گفت: روابط عمومی آمیخته‌ای از علم، فن، هنر و تجربه است و نیرو‌های این حوزه بایستی از متخصصین انتخاب شوند؛ علی‌رغم جایگاه حساس آن بعضا مشاهده می‌شود نیرو‌های گمارده شده در این واحد سازمانی به لحاظ تخصص و حتی تعداد، جوابگوی نیاز دستگاه‌ها نیست.

وی افزود: نگاه موجود به اکثر واحد‌های روابط عمومی در کشور، سنتی و صرفا محدود به برگزاری مراسم ها، تبلیغات و تشریفات است؛ در صورتی که نمود تمام عیار عملکرد هر نهادی وابسته به رویکرد صحیح روابط عمومی آن است.

روز روابط عمومی بر همکاران با دانش، پرمهارت و هنرمند که با خلاقیت توام با انگیزه موجبات رشد، تعالی و پویایی مجموعه خود را فراهم می‌سازند مبارک باد

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

بکارگیری به روز‌ترین فناوری‌های دنیا رسالت یک مسئول روابط عمومی

احمدرضا خواست خدایی مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: این روز‌ها فناوری‌های متفاوت و متنوع به صورت لحظه‌ای در حال پیشرفت و نمو به سمت مقصدی نا معلوم اند.

مقصدی که در برخی حیطه‌ها نه تنها به دلگرمی، که به نگرانی می‌انجامد؛ نظیر آن و آخرین شان را شاید بتوان هوش مصنوعی دانست. اقداماتی در این حیطه در ماه‌های اخیر مشاهده شده که تعجب همگان را بر انگیخته است. شاید بتوان گفت در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی کارها، مشاغل و اقدامات بشر تحت تأثیر انواع فناوری‌ها قرار گیرد.

بی شک حیطه روابط عمومی و ارتباطات نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید در آینده نزدیک، ربات‌های هوشمند بتوانند صوت یک جلسه را دریافت و خبری تنظیم شده، کامل، جامع و به دور از اشتباهات احتمالی نگارشی و املایی به ما ارائه دهند! یا دوربین‌های متحرک و معلقی که در یک جلسه یا مراسم مورد استفاده قرار گیرند و از صفر تا صد برنامه را به صورت گزارش تصویری و کلیپ‌های حرفه‌ای در اختیار عموم قرار دهند.

نظیر این تغییرات ناگزیر اتفاق خواهد افتاد. در این میان آنچه لازم است جهت دهی به این تغییرات است. ما میان واگذاری بی، چون و چرای امور ارتباطی و اقدامات روابط عمومی به تکنولوژی‌های جدید و استفاده مؤثر و بهینه از آن‌ها در این امور مخیر هستیم.

رسالت یک خبرنگار، یک مسئول روابط عمومی یا متخصص رسانه این است که به روز‌ترین فناوری‌های دنیا را به کار گیرد و آن را با ظرافت و لطافت انسانی ترکیب نماید و ضمن تسهیل روند، اصالت‌ها را حفظ کند. 

فناوری‌های روز، زیبایی‌های نگاه ظریف و نکته سنج انسان را پوشش نمی‌دهند و همین است که انسان را از ماشین و امثال هوش مصنوعی متمایز می‌سازد. در این حیطه سخن بسیار است و باید کتاب‌ها نوشت، اما اجمالاً می‌توان گفت در واقع باید بهترین استفاده را از به روز‌ترین فناوری‌ها داشت و در عین حال عرصه را حفظ کرد و هرروز جایگاه رفیع و با اهمیت روابط عمومی در ارتباطات بین سازمانی و در مسیر پیشبرد اهداف مجموعه‌ها یادآور شد و ارتقا داد.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی، رکن کوثر و تاثیر گذار اطلاع رسانی

جمشیدی مدیر روابط عمومی شرکت عمران صدرا گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نشان از اهمیت والای آگاهی و اطلاعاتی در عصر حاضر دارد.

روابط عمومی، رکن کوثر و تاثیر گذار اطلاع رسانی و حلقه ی پیوندی مستحکم است. تاکید رهبر فرزانه بر اهمیت روابط عمومی ها به عنوان «بهترین نمایانگر اوضاع داخلی سازمان و منعکس کننده چگونگی مسائل سازمانها»گواهی بر نقش بی بدیل روابط عمومی در سازمان است.

بنده به نوبه خود این روز را خدمت تک تک همکاران پرتلاش در این عرصه را تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند برای شما عزیزان صحت و سلامتی رو آرزو دارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی؛ استفاده هم زمان از قدرت مغز و هنر و خلاقیت

سیده ملیکا نسبی روابط عمومی شرکت لعابیران گفت: روابط عمومی شغلی است که در آن سکون وجود ندارد. کارکردن در این حوزه یعنی عشق و شور و نشاط، ایده‌های نو و استفاده هم زمان از قدرت مغز و هنر و خلاقیت. 

از قلم ما حس اعتماد و آرامش باید زاییده شود. روز روابط عمومی این حرفه پر استرس و مملو از هیجان را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک می‌گویم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی قبل تپنده سازمان

 نوید عبدالهی فرد مدیر روابط عمومی و فرهنگی هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: روابط عمومی (Public Relations) یا همان PR، به علم و هنر سازماندهی و هدایت گردش و تبادل اطلاعات میان یک سازمان با سازمان‌های دیگر و عموم جامعه اطلاق می‌شود.

هر سازمانی که در تعاملات درونی و بیرونی خود با افکار و نظرات آحاد مردم سر و کار دارد نیازمند ارائه تصویری روشن از ماموریت و اهداف خود به آنان است و روابط عمومی به منزله پیشانی کالبد یک سازمان نقشی خطیر و کاربردی در ایفای این نقش دارد.

روابط عمومی بسان یک منتقد اندیشه ورز و خردگرا باید به ریشه یابی و رفع مشکلات موجود در سازمان پرداخته و نقایص و ضعف‌های حاکم بر روابط درون و برون سازمانی را با ریزبینی و تحلیل دقیق و منطقی واکاوی نموده و بدین ترتیب بستر لازم را جهت رشد و تعالی سازمان در سطح جامعه فراهم آورد.

در واقع روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی راهبردی است که سرنوشت و آینده یک سازمان به کیفیت و سطح روابط آن با سایر نهاد‌ها و افکارعمومی جامعه گره خورده است. لذا، در قرن بیست و یکم، عصر انفجار اطلاعات و رشد روز افزون دهکده جهانی جا دارد مدیران ارشد هر سازمان با اهتمام ویژه به اهمیت جایگاه و ضرورت چنین واحد سازمانی در پیشبرد برنامه‌های استراتژیک وعملیاتی خود با تخصیص بودجه مناسب و به کارگیری متخصصان فرهیخته این امر درب‌های رکود و واپس ماندگی مجموعه خود را برای همیشه بسته و به افق‌های روشن ارتقا و پیشرفت با استفاده بهینه از توان بالقوه واحد روابط عمومی روی آورند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی مدون یکی از ابزار‌های قوی مدیریت افکار است

مریم جوکار مدیر روابط عمومی خانه صمت فارس گفت: بدون تردید روابط عمومی به‌عنوان عنصر اصلی در عرصه سیاست‌گذاری‌ها و هدایت ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارد و از آنجایی که روابط عمومی و کارکرد‌های آن به‌مثابه روح فعالیت‌هاست امروزه به رکن مهمی از عملکرد هر مجموعه تبدیل‌شده است.

در دنیای کنونی نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. 

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است. 

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزار‌های قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. 

۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی را به تمام همکاران عزیز و سختکوشم تبریک عرض می‌نمایم. همچنین سپاس ویژه از اصحاب محترم رسانه که در امر اطلاع رسانی و انتشار اخبار همکار و یاری رسان، روابط عمومی‌ها هستند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

لزوم افزایش تقویت و سطح و کیفیت ارتباطات

مهدی یغمایی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای موفق و متمدن و رو به پیشرفت داشته باشیم، می‌بایست ارتباط موثر بین افراد را تقویت و سطح و کیفیت ارتباطات را افزایش دهیم و این کاریست که هر روز همکاران روابط عمومی‌ها در حال انجام آن هستند، یعنی ارتباط موثرِ دو طرفه.

من به نوبه خودم این روز را به تمامی همکاران شریف و زحمتکش خودم تبریک عرض میکنم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

تاکید بر استقلال حرفه‌ای روابط عمومی در عملکرد روابط عمومی‌ها

فیض‌آبادی مدیر روابط سازمان مهندسی استان فارس گفت: اگر پس زمینه عینی و واقعی و دشواری‌های کار روابط عمومی مورد بررسی قرار نگیرد و بهره مندی از امنیت و استقلال حرفه‌ای مورد توجه نباشد و به عوامل شکل دهنده، روابط عمومی یعنی طرح و برنامه و امکانات زیربنایی و تجهیزات و نیرو‌های متخصص و فناوری‌های ارتباطی و مدیریت و برنامه ریزی اعتنا نگردد نمی‌توان مسیر و روند موجه و مثبتی از امور را تضمین کرد. در بسیاری موارد متاسفانه بخشی عظیمی از زمان و ذهن متخصصان روابط عمومی هدف کار‌های بی مورد و تبلیغاتی و عبور از موانع اجرایی و اداری می‌شود.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روز اتباطات فرصتی برای توجه به جایگاه خطیر روابط عمومی

حجت رسولیان مدیر روابط عمومی بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: ۲۷ اردیبهشت ماه - روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی برای توجه به جایگاه خطیر ارتباطات و روابط عمومی در تعالی سازمان‌ها و نهادهاست. بی شک، هیچ سازمانی بدون همراهی و همدلی کارکنانش به ارتقا و تعالی دست نخواهد یافت. در این راستا روابط عمومی حلقه اصلی بین مدیران، کارکنان و ذی نفعان به منظور ایجاد همدلی و همراهی است.

نقش مؤثر و سازنده ارتباطات در رشد و تحول همه جانبه‌ی جوامع به وسیله اطلاع رسانی شفاف و آگاهانه با تکیه بر عنصر اخلاق و واقعیت از نیاز‌های جامعه‌ی امروز ماست.

روابط عمومی‌ها نیز به عنوان یکی از کانون‌های برقراری ارتباط دوجانبه به عنوان بازوان حرفه‌ای سازمان در حوزه‌های درون سازمانی و فرا سازمانی نقشی مهم و ارزنده در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان بر عهده خواهند داشت. همکار عزیز روزت مبارک ...

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی‌ حیاتی‌ترین بخش سازمانی در حیطه تصمیم گیری‌ها 

رسول رحمتی مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: روابط عمومی‌ها مهمترین و حیاتی‌ترین بخش سازمانی در حیطه تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها هستند.

روابط عمومی‌ها در ساختن تصویری مطلوب و شفاف در حوزه‌های مختلف کاری و سازمانی خود تلاش می‌کنند و در بسیاری مواقع کار‌های ان‌ها هرچند دیده نمیشود (به واسطه شرایط کاری)، ولی نجات بخش و رهایی دهنده سازمان و نهاد خود از مشکلات می‌باشد که حتی بر بسیاری از همکارای خود نیز نمایان نشده است.

مثال کوچک این است که وقتی همه آرام روی صندلی هایشان به چیزی جز مراسم توجهی ندارند، قلب روابط عمومی هاست که با سرعتی مضاعف در سینه می‌تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه هست.

روابط عمومی‌ها مغز متفکر، زبان گویا، دست اجرا و قلب تپنده و... یک سازمان هستند، جملاتی زیبا که در عمل، در ساز و کار‌های اداری به طور کامل محقق نمی‌شود.

بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات است اینجانب به نوبه خودم روز روابط عمومی را به تمامی فعالان و جهادگران این عرصه صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

 به امید هوای تازه‌تر برای همکاران در عرصه ارتباطات

غلامرضا کمپانی والا مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس گفت: کار روابط‌عمومی کار دل است، روابط‌عمومی کاری است که با چاشنی عشق به جلو می‌رود هر چه عشق و شوق بیشتر باشد کار روابط‌عمومی زیباتر و تاثیر‌گذار‌تر میگردد.

 از طرفی روابط‌عمومی میدانی است که به حل مسائل همه می‌پردازد و عده‌ای نیز برای روابط‌ عمومی مسئله ایجاد می‌کنند یا به قولی، عرصه‌ای است که سنگ همه را به سینه می‌زند و عده‌ای نیز به او سنگ می‌زنند!

روابط عمومی مقوله‌ای نیست که به عصر خاصی تعلق داشته باشد.  از بدو پیدایش آفرینش، انسان همواره نیاز به برقراری ارتباط با همنوع خود و جهان اطراف داشته است. روابط‌عمومی یک شغل نیست بلکه هنری است که عشق و اخلاق‌گرایی در رأس آن قرار دارند

 در همین راستا مرحوم دکتر نطقی، بنیانگذار علم روابط‌عمومی ایران گفته‌اند:

 روابط‌عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است چرا که تمامی فعالان عرصه روابط‌عمومی با عشق، شور و نشاط همراه با هنر، خلاقیت وایده‌پردازی گام به گام درروزمره‌گی‌های اداری به پیش می‌روند؛ و در آخر
 به من بگو روابط عمومی تو کیست تا بگویم سازمان تو کیست

 به امید هوای تازه‌تر

 همکار گرامی فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات را به شما دوست وهمکار عزیز و بزرگوارم صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و بهترین شادباش هایم را نثارتان میکنم و بهترین حال‌ها را در این روز میمون و فرخنده برایتان از حی توانا خواستارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی مترو به خلاقیت و نوآوری بیشتری نیاز دارد

امین بیات مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان حمل و نقل ریلی گفت: حواسمان باشد ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات خیلی سریع اتفاق می‌افتند و این تغییرات در سیستم مترو نسبت به حوزه‌های دیگر کمی بیشتر و سریعتر است؛ بنابراین روابط عمومی مترو نسبت به هر زمان دیگر به خلاقیت و نوآوری بیشتری نیاز دارد تا بتواند پیامش را با روش‌های نوآورانه به مخاطبانش برساند.

معنی همزیستی انسان، طبیعت و صنعت حمل و نقل هم همین است که از طبیعت محافظت کنم و به انسان‌ها کمک کنیم زندگی بهتر و با کیفیت تری داشته باشند. 

فلسفه وجودی سازمان‌ها و شرکت‌ها هم همین است که در جهت ایجاد رفاه مردم حرکت کنند و ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها را مبنا قرار دهند.

با توجه به فضای جدید جهانی و نو شدن لحظه‌ای روش‌ها و تکنولوژی شاید در همه جا‌ها خیلی به برنامه ریزی‌های بلند مدت آنچنانی نیاز نداشته باشیم. برنامه ریزی‌های امروزه معمولا مبتنی بر اهداف و نتایج هستند و ما برای به نتیجه رساندن آن‌ها حداکثر شش ماه فرصت داریم.

در دنیای روابط عمومی هیچ روش برتری وجود ندارد. پس یک بازنگری به فعالیت‌های روزانه مان داشته باشیم و بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم آن را از روز قبل بهتر و بهتر کنیم. خلاقیت را دست کم نگیریم و باید به همه بخش‌های روابط عمومی تزریق شود در غیر این صورت در دوره باطل تسلسل گرفتار خواهیم شد و هرگز به نتیجه دلخواه که به "حداکثر رساندن اعتماد" است نخواهیم رسید و سرمایه اجتماعی روابط عمومی که همان مردم داری است را از دست خواهیم داد.

 با تبریک و گرامی داشــت روز روابط عمومی و ارتباطات، صمیمانه از تلاشگران این عرصه، پیشکسوتان وهمکاران قدردانی می‌نمایــم، امید که با تلاش مســتمر برای خدمت به مردم عزیــز، قدردان نعمات الهی باشیم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی یک شغل لذت بخش است

فاطمه مرادی مسئول روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: روابط عمومی شغل نیست، عشق است، عشقی آمیخته با هنر، خلاقیت و از خودگذشتگی و البته استرس و نگرانی.

مراسمی که برپا می‌شود وقتی همه آرام روی صندلی‌هایشان به چیزی جز برنامه‌ها توجهی ندارند، قلب مسوولان و کارشناسان روابط عمومی است که با سرعتی مضاعف در سینه می‌تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه است و این هنر روابط عمومی است که در لحظه تصمیم می‌گیرد.

حرفه روابط عمومی اگر درست محقق شود یک شغل لذت بخش است.

 روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی مدیران، مسئولان، کارمندان و همۀ تلاش‌گران و کوشندگان این طریق پُر پیچ و خم و دشوار، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر بلندمرتبه برای تمامی عزیزان، موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی مسالت دارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

شوق‌انگیز با روایت‌های زیبا و هنرمندانه

شریفی مدیروابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: جوانان عزیز گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی!

کار‌های خود، پیشرفت‌های خود، موفقیت‌های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌ای از ظرفیّتهای انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اعضای گروه‌های جهادی (۱۳۹۸/۵/۱۰)

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی توانمند، مهمترین عامل کسب موفقیت در یک سازمان است

علی دهقان مدیر روابط عمومی و فرهنگی شهرداری منطقه سه شیراز ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی به تمامی فعالان و زحمتکشان این عرصه، گفت: عقیده دارم نامگذاری یک روز خاص به نام ارتباطات و روابط عمومی بیانگر اهمیت جایگاه روابط عمومی است.

مسئول روابط عمومی و فرهنگی شهرداری منطقه سه گستردگی دامنه فعالیت این واحد را بسیارزیاد و همراه با وظایف متعدد و گوناگون قلمداد کرد و بیان داشت: بی جهت نیست که در دنیای امروز، این شغل به عنوان یکی از پراهمیت‌ترین و درعین حال پر استرس‌ترین و سنگین‌ترین شغل‌ها شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت یک نهاد و یا سازمان در تمامی عرصه‌ها و فعالیت‌ها وابسته به عملکرد روابط عمومی آن نهاد و یا سازمان است، خاطر نشان کرد: وجود یک روابط عمومی توانمند یکی از بنیادی‌ترین و مهمترین عوامل برای کسب موفقیت است.

علی دهقان درادامه به ضرورت ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا اهمیت دادن هرچه بیشتر به این جایگاه منجر به پیشبرد اهداف مدیریتی و دوام و موفقیت هرچه بیشتر یک نهاد و یا سازمان می‌شود.

وی اضافه کرد: شما نمی‌توانید سازمانی را تصور کنید که بدون روابط عمومی کارآمد به موفقیت‌های آنچنانی دست پیدا کرده باشد.

مدیر ارتباطات و فرهنگی شهرداری منطقه سه در پایان با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در ساختار سازمانی به عنوان چشم و گوش و زبان سازمان‌ها در بیان و انعکاس واقعیت‌ها و فعالیت‌ها، خواستار توجه و نگاه ویژه مسئولان به جایگاه روابط عمومی ها شد.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

مدیریت راهبردی؛ دغدغه‌های ارتباطی

اوجی مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان فارس گفت: روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط‌اند، انجام می‌دهد. روابط عمومی، روبه‌رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافعِ مشترک آن‌ها مربوط است.

 نقش اصلی روابط‌عمومی در سازمان‌ها "مدیریت راهبردی دغدغه‌های ارتباطی" است.

اما در حال حاضر در ایران روابط عمومی‌های سازمان‌ها فاقد استراتژی هستند. ضعف بزرگ روابط عمومی‌های ما این است که آن‌ها به جای استراتژی مداری و برنامه محوری، وظیفه محور و ابزار گرا شده اند لذا تنها حسب دستورات و برنامه‌های ابلاغی و اغلب در جایگاه امور عمومی و گاهی اطلاع رسانی کلیشه‌ای و فاقد کار آیی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها و به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

استراتژی ارتباطی در واقع قلب فرایند مدیریت و برنامه ریزی ارتباطی است که اغلب مدیران ازآن غافل هستند.

کارآمدترین راهکار برای ارتقاء سطح روابط عمومی‌ها در بعد نظری، برخورداری از تفکر استراتژیک ارتباطی و در بعد عملی تدوین برنامه ها، کمین‌ها و بسته‌های ارتباطی برای هر محصول و پروژه کلان سازمانی است، در هر سازمانی با پروژه‌های بزرگ عمرانی و خدماتی مواجه هستیم، اما خلا بزرگ، تعریف نکردن ضمیمه‌ها و بسته‌های ارتباطی برای مدیریت دغدغه‌ها است.

۱. ایجاد واحد‌های اداری مستقل بویژه در دستگاه‌های استانی حداقل در سطح اداره روابط عمومی
۲. بازتعریف بودجه‌بندی دستگاه‌ها و ایجاد ردیف اعتباری مستقل برای برنامه‌های پژوهشی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در روابط عمومی
۳. ارتقا سواد رسانه‌ای مدیران روابط عمومی
۴. تسلط روابط عمومی‌ها به تکنولوژی‌های نوین 
۵. سترسی روابط عمومی‌ها به رسانه‌های نوین و شبکه‌های خبری نوین در بستر فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی به موقع
روز روابط عمومی و ارتباطات را به همه اصحاب رسانه، فعالان روابط عمومی و ارتباطات؛ تبریک عرض نموده و امیدوارم با تلاش بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود؛ موجب هم افزایی و همدلی بیشتر در مجموعه تحت امر که همانند پلی برای انتقال پیام ها، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها از سطوح گوناگون ذینفعان به سطوح مختلف مدیریتی است عمل نمایند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی‌ها را دیده و شنیده شوند

فاطمه هاشمی نیک مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس گفت: نوع نگاه به روابط عمومی در سازمان متفاوت است، اما بلاشک مدیران و مسئولان و مجموعه‌ها باید به روابط عمومی‌های خود اعتماد کنند.روابط عمومی‌ها را ببینند و دریابند.

آن‌ها خالق ایده‌های نو و جدیدی هستند که هر مجموعه باید فرصت ظهور و بروز این ایده‌ها را به کارمندان خود بدهند تا شاهد شکوفایی و حرکت در عرصه اطلاع رسانی صحیح، درست و با سرعت در جامعه باشیم. روابط عمومی یک شغل نیست، زیرا نه زمان می‌شناسد و نه مکان، در هر شرایطی باید در دسترس، پاسخگوی مسئول و سازمان و مهمتر از همه مردم باشد. پس باتوجه به سختی‌ها و استرس‌های فراوان کار روابط عمومی، اگر واقعا عاشق این کار نباشید نمی‌توانید موفق باشید. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

یک مدیر روابط عمومی، هنرش حل مسئله است

بهروز باصری مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: روابط عمومی، هنر دویدن، چانه زنی کردن و برنامه ریزی برای رسیدن به اهدافی است که با آن هم عیار و اعتبار سازمانت را بالا ببری و هم مخاطب و جامعه هدف را اقناع کنی.

یک روابط عمومی خوب، نظام شایسته سالاری را بر سازمان خود حاکم می‌کند و با حذف نگاه‌های ابزاری می‌کوشد که جایگاه این بخش و سازمان خود را ارتقا دهد.

روابط عمومی، یک معتمد و مشاور امین است که نه مصلحت مردم را فدای دستگاه خود می‌کند و نه اداره اش را بی دلیل در چالش و بحران می‌اندازد. یک مدیر روابط عمومی خوب، چاره ساز است و هنرش، حل مسئله و حرکت بر مدار چارچوب‌ها و ساختارهاست. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

سازمان‌ها روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند

بهنام رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: قبل از هر چیزی این فرصت را مغتنم شمرده و روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران، فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌کنم و هم چنین تقدیر و تشکر نیز دارم از همراهی و همکاری اصحاب رسانه استان فارس که یار همیشگی روابط عمومی‌ها بوده اند.

آنچه که در این نوشتار کوتاه بنا دارم به آن بپردازم نه مشکلات روابط عمومی‌ها و نه تعریف و تمجید از همه تلاش‌ها و زحماتی است که در طول یکسال به جان می‌خرند؛ بلکه تنها یک مهم می‌باشد و آن این است که سازمان‌ها روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند! 

آن هم در روز‌هایی که کشور عزیزمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین است و همگان نیز به این باور رسیده اند که توفیق در اجرای هیچ سیاست، طرح یا برنامه ریزی بدون اطلاع رسانی شفاف و مسئولانه ممکن نیست و این فرآیند نیز جز با نقش آفرینی فعالانه و حرفه‌ای روابط عمومی‌ها قابل تحقق نمی‌باشد. به قول عزیزی "در روزگار تکثر و تشتت کانال‌های تولید و انتشار محتوا، مسئولیت همکاران روابط عمومی در اطلاع رسانی مستمر و صادقانه سنگین‌تر از گذشته است. "

در پایان مجددا این روز را به همه همکاران و تلاشگران عرصه روابط عمومی که خداوند نعمت پاسخگویی خوش رویانه به همنوعان را به آنان عطا کرده و از سوی دیگر با دانش، اخلاق و هنر خود نماد پویایی و خلاقیت سازمان‌ها به شمار می‌روند تبریک عرض می‌کنم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

لزوم بازنگری در جایگاه روابط عمومی‌ها

اعظم موسوی مدیر روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس و عضو هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های فارس: 

جز از راستی هیچ دم برنیار

 روابط عمومی هنوز از نظر علمی مورد توجه و نگاه ویژه قرار نگرفته در حالی که همه اذعان دارند یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمانی روابط عمومی آن است که باید پاسخگو باشد، بدود، بنویسید، بسازد و به عبارتی کلی‌تر سنگ زیرین آسیا باشد.

هنر یا به تعبیری دیگر علم روابط عمومی تنها کارکرد تبلیغی ندارد؛ به تعبیر دکتر محسنیان راد «روابط عمومی عبارت است از فعالیت‌های ارتباطی و تدابیری که سازمان‌ها و موسسه‌ها برای ایجاد و خلق نگرش مطلوب و مقابله با نگرش‌های مختلف در پیرامون کار خویش دنبال می‌کنند. بر این اساس تبلیغات تنها بخشی از فعالیت‌های روابط عمومی به شمار می‌رود.» و هر آن‌کس که در این جایگاه خدمت می‌کند در کنار بی‌شمار وظایف مکتوب و شفاهی که بر عهده‌اش می‌نهند باید مشاوری صاحب قدرت تجریه و تحلیل باشد.

از جایگاه سازمانی و ساختار روابط عمومی بار‌ها گفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا در کنار بالابردن تهعد و تخصص خود در این حوزه، توجه مسوولان را به این نکته بیش از پیش جلب کنیم که لزوم بازنگری در این جایگاه، ارتقای آن و تغییر نگاه، ضروری است که البته چندان هم موفق نبوده‌ایم. 

پرواضح است که روابط عمومی هنر مردم‌داری‌ست و برای رسیدن به این مطلوب لازم است که روایت‌گر اولین روایت‌ها، تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی باشند؛ دور از انتظار نیست که این روایت‌گری گاهی به دلیل تعدد مسئولیت‌ها و کمبود نیرو‌های کارآزموده و متخصص مغفول بماند و این مهم ضرورت استفاده از نیرو‌های کمکی درون سازمانی در حوزه مسئولیت‌ها و وظایف سازمانی یا برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های روابط عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همکاران رسانه‌های جمعی برای تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای زیر نظر مدیران و کارشناسان روابط عمومی را یادآور می‌شود.

جامعه ارتباطی امروز جامعه‌ای پرشتاب است که در آن اطلاعات با سرعت حیرت‌آوری منتشر می‌شود و وجود و گستردگی شبکه‌های اجتماعی هم بر سرعت آن افزوده و باز در این میان آن‌که باید حواسش به همه چیز باشد روابط عمومی است.

کارکرد مدیریتی روابط عمومی را هم نباید از نظر دور داشت. نگاه سنتی به روابط عمومی اگر چه هنوز کامل برچیده نشده شرح وظایف مشخصی را برای این حوزه در نظر گرفته بود که جز نصب بنر و تبلیغ و چند کار کوچک و بزرگ دیگر وظیفه‌ای را برای او قائل نبود. حال آن‌که عصر جدید که با رشد تکنولوژی و تغییر در رفتار و نگرش در حوزه روابط عمومی هم تا حدودی تغییر ایجاد شده هر چند نه چندان مطلوب، روابط عمومی را در جایگاه کلان مدیریتی صاحب رأی می‌داند و می‌داند که داشتن نگاه حرفه‌ای به این حوزه نه تنها بر توانمندی روابط عمومی که بر غنا و جلب اعتماد مخاطب می‌افزاید.

نیم قرن کم و بیش از شکل‌گیری روابط عمومی می‌گذرد، اما هنوز اهداف، جایگاه و کارکرد‌های این حوزه به‌طور شفاف مشخص نیست و هنوز سردرگرمی موهومی بر این حوزه سایه افکنده که وظایف حرفه‌ای روابط عمومی را نشانه گرفته است.

هنوز معتقدم جامعه ارتباطی امروز محصور شده در نقش‌ها و تکنولوژی‌های کوچک و بزرگ، نتوانسته ارتباطی آن‌چنان با مخاطب ایجاد کند که قصه مادربزرگ‌ها و شاهنامه فردوسی و حکایت‌های سعدی.

این قصه را شرح فراوان است؛ باشد تا مجالی دیگر و هفته روابط عمومی دیگری که دوباره چند روزی به یاد آورده می‌شویم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی خانه مردم و تریبون سازمان

محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی و امور رسانه هیات ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است و روابط عمومی خانه مردم و تریبون سازمان است.

۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

آموزش، نیاز اساسی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی فارس

محمدرضا فتوت مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس و مسئول کمیته آموزش شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان گفت: ۲۷ اردیبهشت ماه فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط‌عمومی را بعنوان یک حرفه و هنر مهم مورد بازخوانی و توجه ویژه قرار دهیم. نقش روابط عمومی و مسئولان آن در دنیای کنونی در توسعه به خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه با توجه به پیشرفت‌های گسترده‌ای که در این حوزه به وقوع پیوسته بر هیچ فردی پوشیده نیست، بنابراین باید بیش از گذشته، توجه ویژه برای بررسی مسائل و حل نیاز‌ها و ارتقای جایگاه آن داشت.

روابط‌عمومی در هر سازمان، قلب آن مجموعه محسوب می‌شود؛ زیرا باید بین دستگاه و مردم و به خصوص خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای یک ارتباط درست، منطقی و با دانش روز برقرار کند که هم‌اکنون در این خصوص ضعیف هستیم. روابط عمومی‌ها بایستی با داشتن دانش روز و مشرف بودن به مسائل بتواند ماموریت‌های محوله را در چارچوب مقررات به خصوص در بخش تبیینی و آگاهی بخشی به مخاطبان و ارباب رجوع بنحو مناسب انجام دهد.

مسئولان روابط عمومی در هر سازمان و تشکیلاتی نقش مهم و حساسی در عرصه اطلاع‌رسانی و تبیین مطالبات مردم از آن مجوعه را در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر بر عهده دارند. در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف است نقش روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مردم و جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود که باید در راس آن افراد آموزش‌دیده و متخصص قرار گیرند تا رسالت خطیر خود را به خوبی انجام دهند.

در سال‌های اخیر توسط متولیان امر و خود سازمان و نهاد‌ها تلاش‌های نسبتا خوبی در ایجاد پست سازمانی، آموزش، ارتقای جایگاه، تامین نیاز‌های اداری و ایجاد انگیزه در بین روابط عمومی‌ها صورت گرفته، ولی به خاطر اهمیت موضوع و پیشرفتی که روز به روز در این بخش صورت می‌گیرد هنوز به کار بیشتر نیاز است.

یکی از مهمترین نیاز‌های مدیران و کارشناسان روابط عمومی این است که برای موفقیت در عمل خطیر خود، حداقل آموزش‌های لازم را در ابعاد مختلف به خصوص تهیه خبر و گزارش و انعکاس آن به رسانه‌های گروهی دیده باشد که اگر این امر مهم محقق شود شاهد پویایی و توفیق بهتر خواهیم بود.

با توجه به تحولات لحظه‌ای و ظهور تکنولوژی‌های ارتباطی نوین در قرن حاضر، بدون شک می‌بایست به حوزه آموزش بعنوان یک رکن اصلی در حوزه روابط عمومی و رسانه نگاه ویژه‌ای شود تا در همه‌ی زمینه ها، حرف‌های جدید و امیدوار کننده‌ای برای مخاطبین داشته باشیم.

به رسم ادب و احترام وظیفه خود می‌دانم ضمن گرامیداشت این روز، رشد و توسعه این حرفه‌ی مهم و ارزشمند در کشور و استان عزیزمان؛ موفقیت روزافزون را برای همه دست اندرکاران روابط‌عمومی کلیه‌ی سازمان‌ها و نهاد‌ها و بخش‌های خصوصی و سایر مراکز و موسسات استان فارس آرزو نمایم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

 تعهد، تخصص و پشتکار از مهمترین مولفه‌های یک روابط عمومی

ایوب عزیزی مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن فارس گفت: اینجانب ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برای تلاشگران این عرصه خطیر آرزوی موفقیت می‌نمایم. امیدوارم تعهد، تخصص و پشتکار دست اندرکاران این حوزه در مسیر عمل به آرمان شفافیت، آگاهی رسانی، اعتمادسازی و فسادستیزی بیش از گذشته اثرگذار باشد.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی‌ها نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند

فاطمه فروزانی مسئول ارتباطات و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: روابط عمومی هنر است، هنری که با شور و شوقش آن را تبدیل به شغل کرده است. هرچند این شغل پر استرس است و همواره باید برای انجامش در آماده باش باشی، اما شیرین و جذاب است.

فعالیت‌های یک مدیر روابط عمومی با همراهی همکارانش به نتیجه رسیده و محقق می‌شود قدردان همکاران خوبمان در روابط عمومی هستیم و این روز را به آنان نیز تبریک می‌گوییم.

روابط عمومی‌ها که بخشی از فعالیت‌های آنان را در شهرداری‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در هم آمیخته نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است و باید بیش از پیش زیرساخت‌های لازم را برای روابط عمومی‌ها فراهم کنند.

روز روابط عمومی و ارتباطات را خدمت تمام همکاران تبریک عرض نموده و از فعالان رسانه نیز به جهت همراهی و حمایت از روابط عمومی‌ها نهایت سپاس را داریم و امیدواریم در سال پیش رو بتوانیم تعامل سازنده تری بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برقرار کنیم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

تبریک و گرامیداشت روز ارتباطات از زبان مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس

عبدالرحمن سلیم حقیقی مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس گفت:۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی روابط عمومی را به همه اصحاب رسانه و فعالان حوزه روابط عمومی به عنوان بستر سازان تعالی و پل های ارتباطی سازمان ها تبریک عرض نموده، سلامتی و دوام ایشان در عرصه امید آفرینی ،خدمت و اعتلای میهن عزیزمان را آرزومندم. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

بهره مندی از تکنولوژی‌های فضای مجازی 

سید محمد حسین معزی، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز گفت: در عصر حاضر که رسانه و ابزار‌های ارتباطی یه عنوان رکن چهارم دموکراسی نمود و بروز بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند، روابط عمومی‌ها ناگزیر به روزآمد نمودن آگاهی‌های رسانه‌ای خویش هستند و بهره مندی از تکنولوژی‌های فضای مجازی برای برقرای رابطه با مخاطبین، جزء لاینفک و اجتناب ناپذیر این رکن جامعه است.

همراه نبودن با تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا که به تعبیری همان قدرت تحلیل و درک رسانه‌ای یا سواد رسانه‌ای است قطعا موجب عقب ماندن روابط عمومی‌ها از موج خروشان اطلاعاتی است که از جهات و سمت‌های مختلف به سوی جامعه سرازیر میشود. به عبارتی درک بصری بالا، توان تحلیل سریع و قدرت انتقال همراه با دانش و سواد رسانه ای، فصل ممیزه روابط عمومی امروز با گذشته است.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه میانی جهت سهل نمودن ارتباط مردم با مسئولان

حسین کشتکار مدیر روابط عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید، روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه میانی جهت سهل نمودن ارتباط مردم با مسئولین و ایجاد امید به مردم و همچنین خلق روایت مردمی برای ساختن جامعه‌ای از جنس مردم است. 

روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران دلسوز و زحمتکش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

ضرورت پویایی در روابط عمومی

حمیدرضا شعبانی رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس گفت: در عصر حاضر تحولات تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال شکل گیری هستند به نحوی که ما شاهد تغییر، به روزآوری، دگرگونی و حتی ازبین رفتن تکنولوژی‌های ارتباطی و جایگزینی ان‌ها با ابزار ارتباطی جدید هستیم.

این مسئله می‌طلبد که یک مدیر روابط عمومی دائما با رصد این تحولات، خود را مجهز به جدیدترین ان‌ها نماید چرا که مشتری و مخاطب سازمانش در حال استفاده از ان‌ها می‌باشد و انتظار دارد بوسیله این ابزار با او تعامل، گفتگو و خدمت رسانی شود.

اما انچه مانع این مساله می‌باشد گا‌ها سیاست‌های غلط و دست انداز‌هایی هست که مانع تحقق این مساله در سازمان‌ها میشودو تعارض‌هایی را مابین سازمان ومخاطبینش بوجود می‌آورد.

به عنوان مثال درحالیکه بخش زیادی از جامعه در یک فضای مجازی خاصی سیر میکنند، اما مدیر روابط عمومی بنا بر بخشنامه‌های مکرر، از حضور پررنگ در آن فضا محروم است و عملا آن دسته از مخاطبین سازمان خود را از دست می‌دهد این درحالی هست که از او انتظار دارند همچنان مخاطبین را اقناع و اطلاعات لازم به دست او رسانده شود.

به نظر می‌رسد لازم است در کنار رفتار و تلاش فردی مدیر روابط عمومی برای ارتقای خود، سازمان‌ها نیز ضمن واگذاری اختیارات و همچنین حمایت‌های کافی اجازه دهند فاصله ایجاد شده روز به روز کاهش یابد.

از طرفی عدم توازن سرعت دگرگونی اطلاعات با روند ایجاد زیرساخت‌های موجود در حوزه روابط عمومی از مهمترین چالش‌های دیگر این حوزه است. نیک میدانیم که اگر همین تحولات تکنولوژی در کشور سرعت بگیردبه نحوی که تجهیزات مدرن بومی سازی شود و فضایی ایجاد شود که مخاطب بدون اجبار، اکراه و از روی نیاز و جذابیت به سمت ان‌ها حرکت کند این تعارض خود به خود حل خواهد شد.

اما حوزه روابط عمومی با دیگر چالش‌هایی نیز مواجه است که از ان جمله میتوان به نگرش سنتی به نوع عملکرد و انتظارات ناشی از این نوع نگرش، عدم تغییر رویکرد‌های حاکم بر مجموعه‌ها با نیاز‌های روز و ... نام برد که یک مدیر مدیر روابط عمومی به وضوح با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

از سویی دیگر عدم آشنایی سایر بخش‌ها با وظایف نوین روابط عمومی، همواره انتظارات نابجایی را از این بخش به همراه دارد و گا‌ها موجب دخالت‌های نابجا و متناسب با درک افراد از این مجموعه هستیم.

به نظر می‌رسد رسانه در ارتقای این مسئله نقش اساسی را میتوانند ایفا میکنند و شرایط را به گونه‌ای ترسیم کنند که بیشترین اطلاع رسانی در خصوص رویکرد روابط عمومی‌های نوین در رسانه‌ها منتشر شود.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

 موفقیت روابط عمومی در گرو نگاه ویژه مدیران است

علی عابدینی روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت تکنولوژی و فن آوری‌ها بوده ایم، که این امر سبب راحتی زندگی نسبت به گذشته شده است می‌توان گفت تکنولوژی دائما باعث افزایش سطح رفاه، سرعت انجام کار ها، بالا رفتن امید به زندگی و مهمتر از همه دسترسی آسان به اطلاعات گردیده است.

با توسعه و گسترش فن آوری ها، در جامعه‌ای به سر می‌بریم که پر تغییر و اطلاعات به سرعت رنگ کهنگی به خود می‌گیرد.

بر خلاف گذشته که ابزار‌های ارتباطی و اطلاع رسانی در دست عده‌ای خاص و صاحبان قدرت و نخبگان بوده امروزه همه افراد جامعه قادرند به راحتی به انتشار دیدگاه‌ها و عقاید خود بپردازند و همین عوامل باعث بوجود آمدن انقلاب جدیدی در زمینه ارتباطات و اطلاع رسانی شده است؛ که همین اتفاق علاوه بر جنبه‌های مثبت خود دارای پیامد‌های منفی بسیاری است که می‌توان اظهار نظر افراد بدون داشتن اطلاعات علمی، اجتماعی و. در خصوص مسائل تخصصی دانست که این گونه نظر دهی‌ها باعث بی‌اعتماد و پایین آمدن سرمایه اجتماعی در یک جامعه می‌شود که یکی از چالش‌های روابط عمومی همین مسئله است.

 در عصر حاضر حلقه‌ی اصلی ارتباطات در سازمان‌ها که همان روابط عمومی‌ها هستند با تحولات جدی روبرو گردیده و نقش مهمی را در اعتماد سازی و همراه کردن مخاطبان ایفا می‌کنند.

امروزه روابط عمومی‌هایی موفق خواهند بود که شناخت کاملی از جامعه مخاطبان خود داشته باشند تا بتوانند تصمیماتی مبتنی بر واقعیت اتخاذ کنند. به همین منظور در جهت تحقق اهداف باید در کنار شناخت فن آوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات مدل‌های ارتباطی را به خوبی بشناسند و منتظر نمانند تا ببینند مخاطب چه می‌خواهد، بلکه باید قبلا فکر همه چیز را کرده و برای برآورده کردن خواسته‌های مخاطبان خود تمهیدات لازم را اندیشیده و به خوبی فرآیند اطلاع یابی، پردازش اطلاعات و اطلاع رسانی در جهت اهداف سازمان پیاده سازی کرده باشند تا بتوانند حمایت و تفاهم مخاطبانی که برای سازمان اهمیت دارند را بدست آورند.

با توجه به موارد فوق روابط عمومی‌ها ناگزیرند در راستای ارتباط آگاهانه، سنجیده، دوسویه و مداوم، خود را با تجهیزات، وسایل نوین و روش‌های جدید هماهنگ نمایند و ظرفیت‌های خود را برای استفاده از این سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها بالا ببرند تا بتوانند مسئولیت و وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

در پایان می‌توان گفت موفقیت روابط عمومی علاوه بر موارد مذکور در گرو توجه و نگاه ویژه مدیران به اهمیت رسالت و جایگاه روابط عمومی هاست که با گماردن افرادی علمی و فرایند محور و همچنین افرادی که به لحاظ تخصص توانایی جلب مشارکت‌های عمومی و اعتماد سازی در افکار عمومی را با صداقت، شجاعت و امانت داری به سر انجام برسانند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی رکن اصلی در رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی 

علیرضا زارعی مدیر روابط عمومی منطقه شهرداری دو شیراز گفت: بنده نیز روز ارتباطات و روابط عمومی را خدمت همه همکاران پرتلاش و ارزشی خودم خصوصا اصحاب رسانه تبریک عرض می‌نمایم.

روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین مدیران و مسئولین دستگاه‌ها با شهروندان فهیم میباشند که قطعا با حمایت همه جانبه مدیر و مسئولین مجموعه‌ها و بهره مندی از دانش، امکانات و تجهیزات به روز این واحد جهت ارتباط گیری و انعکاس به موقع مطالب و مستندات و درخواست‌ها از شهروند به مجموعه و همچنین بالعکس میتوان مجموعه‌ای پویا خلق نمود.

روابط عمومی رکن اصلی و نقش سازنده یک مجموعه در رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتباط گیری در سطح محدوده و حوزه استحفاظی خود ایفا مینماید که تلاش همکاران جهت پویایی شهر را به تصویر کشیده و در نهایت رضایت ارباب رجوع و مطالبه گر را در پی خواهد داشت.

خوشبختانه امروزه با بهرمندی از تکنولوژی و دانش روز در این حوزه خصوصا در دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها نقش حوزه ارتباطات بسیار چشمگیر و مورد حمایت شهروندان و مدیران قرار گرفته که با هم افزایی بیشتر میتوان مفیدتر واقع گردید.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی‌ها، خط مقدم جهادتبیین

حمیدرضا خادمی مدیر روابط عمومی ثبت احوال استان فارس گفت: روابط عمومی آرمان گرا، شناسه‌ای شفاف و پل ارتباطی صادق، میان خدمات سازمان و دریافت نظرات مردم در خط مقدم جهادتبیین است.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی قلب تپنده و مغز متفکر سازمان‌ها 

بهنام بهتری‌نژاد، مدیر روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: بی‌تردید روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش آگاهی‌های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی را برعهده دارد. 

اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی‌توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت‌ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت. 

۱۷ مه هر سال برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است و هدف اصلی این روز جهانی، تاکید بر اهمیت ارتباط و چگونگی انتقال اطلاعات در سراسر جهان است. 

همچنین هدف دیگر، افزایش آگاهی و چگونگی انتقال اطلاعات مهم در زندگی ما است که ارتقاء تکنولوژی‌ها را در هر زمینه‌ای تحریک می‌کند. روابط عمومی قلب تپنده سازمان و مغز متفکر در برنامه‌های هر سازمان است. 

این روز بر هنرمندان عصر ارتباطات مبارک

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

اطلاع رسانی یک کار هنرمندانه و با هماهنگی است

منصوره خسروبیگ کارشناس مسئول روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس گفت: نقش روابط عمومی‌ها به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های مختلف، از مشخصه‌های جدید عصر ارتباطات است.

روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای سازمان‌ها هستند و در پیشرفت هر سازمانی نقش حیاتی و اساسی دارد.

نامگذاری بیست و هفتم اردیبهشت به عنوان ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزنده‌ای برا تبیین اهمیت و نقش بی بدیل و اثر گذار روابط عمومی در تغییر و تحول سازمانی و تسهیل فرآیند پیچیده ارتباطات و ارج نهادن به زحمات و دستاورد‌های تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است.

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفا یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

دانش روابط عمومی امروزه صرفاً تهیه خبر و گزارش نیست

علی خوشگو کارشناس مسئول روابط عمومی مدیریت بانک کشاورزی استان فارس گفت: وقتی بحث از دانش در علم ارتباطات و به ویژه روابط عمومی مطرح می‌گردد، باید به این نکته اشاره کنیم که ما در دنیایی به سر می‌بریم که "عصر ارتباطات و اطلاعات" نام گرفته است و بنابر ماهیت و ویژگی این عصر هر روز اطلاعات و دانش این حوزه دچار تغییر و دگرگونی است و نمی‌توانیم خود را بی نیاز از به روز کردن اطلاعات بدانیم چرا که بدون این رویکرد محکوم به شکست خواهیم بود. 

دانش روابط عمومی امروزه صرفاً تهیه خبر و گزارش نیست؛ روابط عمومی اتاق فکری است که با وجود دنیای ارتباطات و رشد فزآینده تکنولوژی‌ها و ابزار‌های نوین ارتباطی، باید به تمامی حوزه‌ها تسلط داشته باشد و اطلاعاتش به روز باشد و عدم دانش کافی می‌تواند در تعامل و پاسخگویی (هم به نیاز‌ها و انتظارات مردم از آن دستگاه و هم کارکنان آن مجموعه) آسیب وارد کند.

روابط عمومی یک علم و هنر است باعث کاهش شکاف میان جامعه و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

روابط عمومی در ارتباط موثر بین سازمان و مخاطبان آن بسیار تأثیر گذار است و هر سازمانی که به نوعی با افکار عمومی سرو کار دارد، نیازمند این است که تصویر روشنی و شفافی از آن سازمان در افکار عمومی تبیین نماید.

توسعه همه جانبه کشور فرآیند تحول نهاد‌ها و ساختار‌های جامعه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از وضع موجود به وضع مطلوب است که روابط عمومی‌ها از طریق جلب اعتماد مردم و برقرای ارتباط دوسویه بین مردم، سازمان‌ها و دولت می‌توانند در جهت توسعه ملی گام بردارند.

هر گاه اجزای حکومت در هر جامعه بتوانند صدای مردم را بشنوند و با شفافیت به آن پاسخ دهند و از توجیه گری به شدت پرهیز کنند خواهند توانست اعتماد عمومی را جهت پذیرش عملکرد متولیان امر و اغنای افکار عمومی همراه کنند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

لزوم همکاری مدیران نشریات در انعکاس عملکرد و اخبار

محمدمهدی ضرغام شیرازی روابط عمومی اداره کل پست استان فارس گفت: با توجه به اینکه دستگاه ها و سازمان ها با به تصویر کشیدن دستاوردهای خود، تاثیر به سزایی در راستای امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم نسبت به پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی خواهند داشت، اینجانب خواستار توجه و همکاری بیشتر مدیران نشریات و رسانه های محلی بعنوان ابزاری قدرتمند در انعکاس عملکرد و اخبار این اداره کل می باشم. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

اتخاذ تصمیم درست در لحظات سخت و بحرانی از مهمترین شاخصه‌های روابط عمومی

حسنعلی رحمانیان مسئول روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:  روابط عمومی حرفه و فعالیتی مبتنی بر اخلاق است که در موفقیت سازمان خود نقش راهبردی ایفا می‌کند.

نقش سازمانی، اخلاقی و اجتماعی روابط‌عمومی به عنوان حلقه واسط یک نهاد با نهاد‌های دیگر و جامعه هدف، ضرورتی انکارناپذیر است.

دنیای امروز دنیای ارتباطات است، بنابراین روابط عمومی با خلاقیت ذاتی خود و مجهز به فناوری‌های ارتباطی آمادگی برنامه‌ریزی‌های لازم برای انواع برنامه‌های سازمانی و رسانه‌ای را با خود همراه دارد و با اعتمادآفرینی مقبولیت واحد خود را افزایش داده و به ایجاد رابطه آسان و درست کمک می‌کند.

قابل ذکر است؛ برخورداری از مهارت و تجربه در ارتباطات نوشتاری و گفتاری، دارا بودن قدرت قضاوت، برنامه ریزی و تحلیل صحیح، اعتماد به نفس بالا و اتخاذ تصمیم درست در لحظات سخت و بحرانی، تسلط بر تکنیک های رایانه‌ای و کار با رسانه های گروهی از مهمترین شاخصه‌های روابط عمومی است؛ لذا جهت همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه‌ها و بهبود روابط درون سازمانی و برون سازمانی نیز بهره مندی از نیرو‌های متخصص و استفاده بهینه از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا در انتشار سریع، صحیح اخبار و گزارش‌ها بسیار موثراست.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

 جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها شناخته نشده است

گل آفرین زارع، رییس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: به من بگو کارشناس روابط عمومی موسسه تو کیست تا بگوییم که مؤسسه تو چگونه است.

روابط عمومی زبان گویای هر اداره ایست و همزبانی یکی از اصول پویایی هر سازمانی است و به قول مولانا:

هر که او از همزبانی شد جدا/ بی زبان شد گرچه دارد صد نوا

امروز بیشتر دولت مردان برای استفاده از دیپلماسی عمومی از الگو‌های مورد استفاده در روابط عمومی بهره‌می‌برند، اما برخی از آنان هنوز شان و جایگاه روابط عمومی‌ها را در سازمان خود نشناخته اند. 

تاریخ روابط عمومی به صورت مدرن در کشورمان ما بسیار کوتاه است و دوره‌ی حساسی را پشت سر می‌گذارد تا جایی که این دوره را "دوره معصومیت روابط عمومی ها" نامیده اند و اگر مراقب نباشیم مطمئنا ضربه خواهیم خورد، چون واژه‌ی روابط عمومی را در ابهام گذاشته و تحت این واژه می‌توانند هر کاری انجام دهند، چون در قرن ۲۱ که قرن انگاره‌ها نامیده می‌شود هر چیزی ممکن است. 

فراموش نکنیم که همیشه در پشت سر روابط عمومی کاردان و موثر، مدیریتی آگاه و مدبر وجود دارد و بدون این پشتیبان، کوشش‌های روابط عمومی به جایی نخواهد رسید.

قدرت روابط عمومی را نباید دست کم گرفت یک روابط عمومی صلاحیت دار با شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان و انعکاس بازخورد‌های درون و برون سازمانی به مدیران موجب بهبود فرایند شده و صمیمانه و خردمندانه می‌تواند در مردم اعتقادی بوجود آورد که همواره به اقدامات دستگاه و مدیران خوشبین بوده و اعتماد کنند. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

آگاه کردن مدیران از نیاز‌ها و مطالبات مردم وظیفه روابط عمومی‌هاست

بهنام کشاورز مدیرروابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: امروز هم آگاه کردن مدیران و مسئولین از نیاز‌ها و مطالبات واقعی مردم و هم روشنگری و باز کردن گره‌های ذهنی از افکار عمومی جامعه، وظیفه افراد مطلع و آگاه در روابط عمومی‌هاست.

اینجانب به سهم خود این روز را به همکارانی که مسئولیت خطیر تبیین را بر عهده دارند تبریک عرض نموده، امیدوارم در مسیری که آگاهانه انتخاب کردند در پیشگاه خداوند و مردم صبور پیروز و سربلند باشند.

همچنین از اصحاب محترم رسانه برای همکاری و هم اندیشی همیشگی با مجموعه‌های روابط عمومی صمیمانه سپاسگزاریم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روزت مبارک همکار خوب من در روابط عمومی 

لیدا ابراهیمیان کارشناس روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: وقتی همه آرام روی صندلی هایشان به چیزی جز برنامه‌ها توجهی ندارند، قلب توست که با سرعتی مضاعف در سینه می‌تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه هستی و در پایان مراسم وقتی همه در حال ترک سالن هستند، این تویی که در ذهنت نقاط ضعف را یادآوری می‌کنی.

همیشه در پشت صحنه حضور داری و شاید هیچگاه تلاش‌ها و دغدغه هایت به چشم همکاران، مسئولین و دیگران نیاید، اما وقتی لبخند رضایت از اجرای موفق برنامه‌ها بر چهره شرکت کنندگان می‌نشیند قلبت آرام میگیرد و با همه وجود خدا را شکر میکنی.

به کارت عشق می‌ورزی و با تمام توان برای موفقیت در آن تلاش میکنی.

گامهایتان استوار و قلمهایتان همیشه پرجوهر باد. ۲۷ اردیبهشت، روز روابط عمومی مبارک
با آرزوی موفقیت برای همکاران گرامی

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی، هنری ظریف، پیچیده و زیباست

محمدعلی کلاهی‌فرد مدیر ارتباطات سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: روابط عمومی، هنری ظریف، پیچیده، اما زیباست، زیرا که روح هنر در شریان اندیشه هایش جاریست و همواره عشق، شوق و نشاط او را، چون گلبرگ‌های مخملی در خود پیچیده است. این روز را خدمت همه همکاران عزیزم تبریک می‌گویم، ان شاالله در تمام مراحل زندگی و کاری پیروز و سربلند باشید.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی شغل اداری نیست شوق اداری است

ندا نوروزی مسئول روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی٬ در نهایت فرصتی است تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند تلاش کنیم.

روابط عمومی شغل اداری نیست شوق اداری است، همه ما همیشه پای کارهستیم، مدیر و کارمند نمی‌شناسیم، نه از نصب دلخوش و نه از عزل ترسانیم، کار خودمان را می‌کنیم، همچون رود برگ و خورشیدیم، برای دیگران عزت می‌سازیم و برای مجموعه خوشنامی و، اما برای خودمان چی؟. آری خستگی با طعم رضایت وغرور احسنت بر شما.

ما روابط عمومی‌ها انسان‌هایی هستیم با چشم‌هایی که از ذکاوت میدرخشد، دستانی که با هر فوت و فنی آشناست، گوش‌هایی داریم محرم هر راز، سینه‌ای فراخ، دلی گسترده و عزمی استوار.

روابط عمومی‌ها وفادارترین بخش به مجموعه هستند.

بی شک اعتبار هر جایگاهی برآمده از انسان‌هایی است که بدان تکیه می‌زنند و این افراد هستند که به جایگاه‌ها اعتبار می‌بخشند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی آغاز کننده پیام‌ها

مهران فلاحتی پورمدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان فارس گفت: روابط‌عمومی یعنی سرچشمه مهر، هنر و مهربانی؛ سرفصل و تلفیقی از دانش، مهارت و تجربه؛ مترادف خلاقیت با انگیزه بالا، تعامل و اخلاق و کردار زیبا؛ آغاز کننده پیام‌ها، بیان کننده صادقانه کلمات و جملات، ابراز کننده صمیمانه احساسات؛ پل ارتباطی بین مردم و سازمان؛ عامل انتقال مفاهیم بین مردم و سازمان؛  قلب تپنده و آینه تمام نمای یک سازمان؛ روح و روان یک سازمان و در نهایت یعنی عشق، عاشقی، عاشق بودن.

۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات را محضر همه فعالان، تلاشگران و کوشندگان این طریقت پرپیچ و خم و دشوار و به ویژه پیشکسوتان عرصه روابط عمومی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد سبحان سلامتی و موفقیت همیشگی را برای همگان مسئلت دارم.

روابط عمومی مغز متفکر، گوش شنوا، چشم بینا، زبان گویا، دست اجرا و قلب تپنده یک سازمان است، جملاتی زیبا که در عمل، در سازو کار‌های اداری به طور کامل محقق نمی‌شود.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی؛ هنر هشتم

مصطفی نیدانی مدیر روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب کشور گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفا یک عنوان در صفحات تقوم نیست، بلکه سرفصلی از تعهد، تخصص، علم و هنر است. این روز فرصتی است تا به نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه، به عنوان هنر هشتم، بیشتر بیندیشیم و در حقیقت این روز بهانه‌ای است تا قدردان تلاش‌های جهادگونه عزیزانی باشیم که دلسوزانه و جهادگونه در تمام ایام سال برای انعکاس تلاش‌های تک تک پرسنل دلسوز، متخصص و متعهد مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و افتخارات و شگفتی‌های رقم زده شده در بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور، روشنگری افکار عمومی و آگاهی بخشی درون سازمانی و برون سازمانی به منظور افزایش سطح تولید و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی در کارخانه و جامعه هدف مرتبط لحظه‌ای از خود سستی نشان نداده اند.

اینجانب روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی به ویژه همکاران ارزش آفرینم در روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب که نقش موثری در معرفی و شناخت این واحد عظیم به افکار عمومی داشته اند، تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال موفقیت روز افزون همگان را خواستارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

باور، یکی از  مولفه‌های توسعه روابط عمومی‌ها

محمدرضا عدل آسا مدیرروابط عمومی وحوزه مدیرعامل پگاه فارس گفت: یکی از از مهمترین عوامل برای توسعه روابط عمومی تاثیر گذار، باور است. باور به قدرت روابط عمومی در ایجاد تغییر و کنش از جانب رهبران سازمانی در درجه اول و پس از آن اداره کنندگان و کارشناسان روابط عمومی.

اینکه ما بتوانیم از یک روابط عمومی راکد، عبور کنیم و با روابط عمومی توجیه گرخداحافظی گام مهمی است، تا در چینش پازل سازمانی جزو بخش‌های اصلی و تاثیر گذارسازمان باقی بمانیم.

به زبان ساده اگر حذف روابط عمومی به هر دلیلی کَمیت سازمان را لنگ کرد و مسیر حرکت را متزلزل. آن وقت است که می‌توانیم ادعا کنیم از کَمیت گرایی فاصله گرفته ایم و در جهت رسیدن به فضای حرفه‌ای روابط عمومی در تلاشیم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

برای رضایت خدا کار کنیم که همیشه مانا بمانیم

 هادی همتی مدیر روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در ابتدا به سهم خودم روز روابط عمومی و ارتباطات را به همه عزیزانی که در این عرصه سخت فعالیت داشته و دارند را تبریک و تهنیت عرض میکنم اگر بخواهیم واژه روابط عمومی را واکاوی کنیم در واقع برای رسیدن به اهدافمان باید مولف‌های مرتبط با این حوزه را را اجرا و رعایت کنیم.

در وهله اول برای رضایت خدا کار کنیم که همیشه مانا بمانیم و در همین راستا اخلاق مداری و صداقت را سرلوح اهداف خود بدانیم، به همین منظور ارتباط با عموم مردم و نحوه این روابط اگر با رعایت این اصل مهم دنبال شود قطعا ما توانستیم سازمان، اداره و هر ارگانی را به اهداف اصلی برسانیم، نکته دیگر کسانی که در حوزه روابط عمومی فعالیت دارند به روز رسانی کردن فعالیت‌های مجموعه را در نظر بگیرند، چون امروز ثانیه به ثانیه تکنولوژی در حال توسعه میباشد و موارد‌های متعدد دیگر در خصوص این حوزه که از حوصله خارج است، و از همه مهم‌تر روابط عمومی‌ها همیشه پشت صحنه دغدغه‌مند اجرا برنامه هایشان هستند، اما در پایان مغفول واقع میشوند در پایان از خبرگزاری وزین باشگاه خبرنگاران جوان قدردانی میکنم که چنین وقتی را برای ما در نظر گرفتند. یا علی مدد

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

ارتباطات؛ اصلی‌ترین شغل کلیدی

مهدی جعفرپور مدیر روابط عمومی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: یکی از اصول اساسی که باید روابط‌عمومی بر آن مسلط باشد اصل برقراری ارتباط با رسانه است، هسته اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها را ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال پیام تشکیل می‌دهد؛ مسئولین روابط‌عمومی برای حسن انجام‌وظیفه باید به‌خوبی وسایل و کانال‌های ارتباطی موجود در جامعه را بشناسند.

روابط‌عمومی نه‌ تنها یک نقش در سازمان بلکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین شغل کلیدی محسوب است که می‌تواند زمینه پیشرفت یا پس رفت سازمان را مهیا کند.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

اشراف مدیران به جایگاه روابط عمومی بسیار حائز اهمیت هست

آرین مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان فارس گفت: از نظر بنده روابط عمومی وقتی می‌تواند بعنوان یک واسطه بین سازمان و دیگر نهاد‌ها و یا محیط بیرون از سازمان در نظر گرفته شود که برای جایگاهش ارزش قائل شوند. این ارزش توسط مدیران و بخش‌های بالا دستی بوجود میاید و خود روابط عمومی نمیتواند به تنهایی این جایگاه را برای خودش بوجود بیاورد.

اشراف مدیران به جایگاه روابط عمومی بسیار مهم و حائز اهمیت هست و این میزان نشان دهنده آگاهی مدیران به نقش روابط عمومی در دستگاه‌ها است.

بحمدالله در حال حاضر در انتقال خون مدیری ریاست رو بر عهده دارند که از این آگاهی برخوردار هستند و من به سهم خودم از این مسئله بسیار خرسند هستم و امیدوارم بتوانم ارتباط بیشتر و بهتری را با دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بخصوص مردم که نقش بسیار مهمی در انتقال خون دارند بوجود آورم. این روز را خدمت شما که به نوعی نقش روابط عمومی رو برعهده دارید نیز تبریک عرض می‌نمایم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

هنرمندانه اطلاع رسانی کنید

رضا محمودی مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان فارس گفت: نام‌گذاری روز ۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم به نام «ارتباطات و روابط عمومی» نشان دهنده اهمیت نقش روابط عمومی در دنیای معاصر است. این روز را صمیمانه به همه همکارانم تبریک عرض نموده و از خداوند برای تمامی عزیزان، آرزوی موفقیت و سلامتی مسئلت دارم.

امیدوارم هنرمندانه اطلاع رسانی کنید و امید آفرین باشید.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی  تعامل و اندیشه ورزی است

علیرضا خلیلی مدیرروابط عمومی سازمان پزشکی قانونی استان فارس گفت: بی تردید، روابط عمومی، نقطه عطفی در پیوند علمی، ساختاری و عاطفی اجزای یک مجموعه و پنجره‌ای باز برای گفتگو، تعامل و اندیشه ورزی است. روز روابط عمومی برهمه کسانی که بابیان کلمات صادقانه وابراز احساسات صمیمانه به جامعه پیرامونی، خوبی راهدیه می‌دهند مبارک باد.

روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را خدمت همه پیشگامان واقعی حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی هستند تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، برای همه آن‌ها سلامت و توفیق روزافزون مسئلت دارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

اهمت و رسالت خطیر روابط عمومی‌ها

میثم مهتابی مدیر روابط عمومی منطقه 8 شهرداری شیراز گفت: در جهان رقابتی امروز، آگاهی دادن و اطلاع داشتن مخاطبان و ذینفعان از سازمان هایشان، نقشی کلیدی در کیفیت راهبری و حیات سازمان دارد و این نقش کلیدی با ترکیبی از دانش، هنر و هوش بر عهده مدیران و کارشناسان روابط عمومی است.

امروزه روابط عمومی نوین با ابعادی گسترده تر، به عنوان یکی از ارکان مدیریت شرکت‌ها و بخشی از نظام موثر رسانه‌ای مطرح شده است و تفاهمی اجتماعی را بین ذینفعان و سازمان‌ها ایجاد کرده است.

تا آنجا که مقام معظم رهبری درباره اهمیت روابط عمومی فرموده اند، سلامت یک دستگاه بــه اتصال اجزای آن و همنوایی و همسازی آن‌ها ارتباط دارد و روابط عمومی‌ها می‌تواند فعالیت نهاد‌ها را ارزیابی و منعکـس کنند و مشخص کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند که این فرمایش بیانگر عمق تاثیر روابط عمومی‌ها و اهمیت رسالت خطیری است که بر عهده دارند چرا که روابط عمومی‌ها بر تصمیمات مخاطب تاثیر جدی دارند و هر تاثیر گذاری، مسوولیت آور است. روابط عمومی‌ها امروزه فراتر از بازو‌های مدیریت یک سازمان هستند و نقشی ارزنده در مدیرت فضای حاکم بر کشور دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و تاکید بر نیاز جامعه به امید، به عنوان راهی برای برون رفت از شرایط حساس کنونی برای تمام تلاشگران عرصۀ ارتباطات، از خداوند متعال توفیقات روزافزون آرزو می‌کنم و این روز را صمیمانه به تک تک فعالان عرصه استراتژیک روابط عمومی و همکاران خودم در شهرداری شیراز. تبریک می‌گویم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی‌ها؛ وزن دهنده و تحرک دهنده سازمان‌اند

سرگرد پاسدار ابوذر اسدی مدبر روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت سپاه محمد رسول الله (ص) شیراز گفت: روابط عمومی‌ها در دنیای کنونی هنر خلاقانه، وزن دهنده و تحرک دهنده سازمان و هر مجموعه اند. 

هر نهاد، ارگان و سازمان نیازمند پویایی و تحرک روابط عمومی‌های پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی، افکار عمومی است.

تلاش با برنامه ریزی در دنیای امروز اطلاعات صرفا اطلاع رسانی‌ها و سخنگوی نیست بلکه روابط عمومی‌ها نقشی مشاور دهنده برای رشد و پویایی مرتبط با ماموریت هر سازمان و اداره باشد. اینجانب فرا رسیدن روز روابط عمومی را به همه تلاش گران این عرصه در سرتاسر استان تبریک و تهنیت دارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت ارتباطات

فاطمه خسروپور فعال حوزه ارتباطات و رسانه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: "روابط عمومی و ارتباطات" فرصتی برای تبیین هنر هشتم است؛ چراکه امروزه نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک دستگاه، نقشی قابل توجه است.

بی شک روز روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است و امروزه به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است. روز روابط عمومی و ارتباطات را به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می‌کنم‌. 

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

ارتباط خوب نیازمند علم و آگاهی است

غلامی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.

به میمنت فرارسیدن  روز ارتباطات و روابط عمومی این مناسبت ارزشمند را به تمامی مدیران، مسئولان، کارمندان و همه تلاشگران و کوشندگان این طریق پر پیچ و خم و دشوار صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر بلند مرتبه برای تمامی عزیزان موفقیت و استقامت در راه خدمت رسانی مسئلت دارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط‌عمومی کاری است که با چاشنی عشق به جلو می‌رود

بهاری مدیر روابط عمومی بیمارستان نمازی شیراز گفت: روابط‌عمومی کاری است که با چاشنی عشق به جلو می‌رود هر چه عشق و شوق بیشتر باشد کار روابط‌عمومی زیباتر و تاثیر‌گذار‌تر میگردد.

 از طرفی روابط‌عمومی میدانی است که به حل مسائل همه می‌پردازد و عده‌ای نیز برای روابط‌عمومی مسئله ایجاد می‌کنند یا به قولی، عرصه‌ای است که سنگ همه را به سینه می‌زند و عده‌ای نیز به او سنگ می‌زنند!

روابط عمومی مقوله‌ای نیست که به عصر خاصی تعلق داشته باشد.  از بدو پیدایش آفرینش، انسان همواره نیاز به برقراری ارتباط با همنوع خود و جهان اطراف داشته است.

روابط‌عمومی یک شغل نیست بلکه هنری است که عشق و اخلاق‌گرایی در رأس آن قرار دارند

 در همین راستا مرحوم دکتر نطقی، بنیانگذار علم روابط‌عمومی ایران گفته‌اند:

 روابط‌عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است چرا که تمامی فعالان عرصه روابط‌عمومی با عشق، شور و نشاط همراه با هنر، خلاقیت وایده‌پردازی گام به گام درروزمره‌گی‌های اداری به پیش می‌روند؛ و در آخر به من بگو روابط عمومی تو کیست تا بگویم سازمان تو کیست؟.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط‌عمومی مسئولیت ایجاد هویت سازمانی را در دانشگاه‌ها دارد

دکتر حامد تقوایی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز گفت:  ۲۷ اردیبهشت‌ماه در گاهنامۀ جهانی و ملی، روز «ارتباطات و روابط‌ عمومی» نام‌گذاری شده که بیانگر جایگاه والای این حرفه به‌عنوان «هنر هشتم» در دنیای معاصر است.

اهمیت و جایگاه روابط عمومی در عصر کنونی که ارتباطات و اطلاع‌رسانی در همه‌ی عرصه‌های آن پیشتاز و موضوع هویت سازمانی دغدغۀ اصلی هر سازمان است، دوچندان بوده و برهیچ‌کس پوشیده نیست.

اهمیت این حوزه در مراکز علمی و نهادهای مرجع و مؤثری چون دانشگاه‌ها دوچندان است؛ چراکه روابط عمومی، وجود و اثرگذاری یک سازمان را در جامعه اعلام می‌کند و ازسوی دیگر، نیازها و مطالبات جامعه را از آن سازمان رصد کرده و به مسؤولان امر منتقل می‌کند. باعنایت به این موضوع، در زمان حال كه هدف اصلی دانشگاه‌ها رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم (دانشگاه‌های جامعه‌محور و ثروت‌آفرین) است و اهمیت پرداختن به هویت سازمانی برای دانشگاه‌ها‌، باتوجه به مأموریت‌های جدیدی که برای دانشگاه‌ها به‌ویژه در ارتباط با جامعه و صنعت و لزوم درآمدزایی آن‌ها و همین‌طور جذب اساتید و دانشجویان ملی و بین‌المللی توانمند در اولویت قرار گرفته است و از طرفی، جامعه هم، بیش از هر زمان دیدگاه و موضع‌گیری اهل علم را دنبال می‌کند و به آگاهی از دستاوردها و خدمات ارزنده‌ی مراکز علمی نیازمند است، اهمیت و نقش روابط‌عمومی پررنگ‌تر از همیشه می‌نماید.

روابط‌عمومی مسؤولیت ایجاد هویت سازمانی را در دانشگاه‌ها دارد و جذب سرمایه‌گذاران مناسب و همین‌طور ارتباط مؤثر با جامعه و صنعت در دانشگاه، منوط به معرفی هرچه شایسته‌تر دانشگاه و امکانات و توانمندی‌های آن است که این مهم، جز با تلاش مجموعۀ مدیریت روابط‌عمومی دانشگاه میسر نخواهد بود؛ بنابراین تمرکزگرایی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی روابط‌عمومی بیش‌از هر زمان ضرورت دارد.

خوشبختانه همكاران ارجمند ما در مجموعه‌ی روابط عمومی دانشگاه شیراز، با عنایت به شرح وظایف و نقش سازنده‌ی خود در دانشگاه و جامعه، همواره در پیشبرد اهداف دانشگاه و ارتباط گسترده با جامعه موفق بوده‌اند و در یک‌سال گذشته با تدوین بیش‌از ۵۰ طرح‌ مختلف، اهتمام خود را برای تحقق اهداف دانشگاه بیش از پیش به کار گرفته‌اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی»، به همه‌ی تلاش‌گران فرهیخته‌ی حوزه‌ی آگاهی‌بخشی، روابط‌عمومی و رسانه در سراسر میهن عزیز اسلامی، به‌ویژه همکاران خدوم، سخت‌کوش و دلسوزم در روابط عمومی دانشگاه شیراز که با الهام از هم‌افزایی و هم‌اندیشی، شبانه‌روز در زمینه‌ی تحقق رسالت روابط عمومی فعالیت می‌کنند، تبریک و تهینت عرض نموده و از خداوند منان توان و توفیق مضاعف، برای یکایک این عزیزان جهت برآورده‌کردن اهداف این نهاد علمی خواستارم.

اختصاص روزی برای روابط عمومی‌های استان فارس

روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه ارتباطی هر سازمان

ریحانه لطفعلی زاده مدیر روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: روابط عمومی به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباطی هر سازمان و نیازمند دانش و تجربه و آگاهی و تلاش بسیار است.

بدینوسیله ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات را به شما مشعلداران توسعه و ارتباط و همه کسانی که قلب شان برای اعتلای این کشور می‌تپد و دست و بازوی شان در مسیر توسعه و پیشرفت، در کار و تلاش مداوم و سازنده، در جایگاه مقدس روابط عمومی است تبریک می‌گویم. 

در سایه سار حضرت حق
توفیقتان روز افزون
روزتان مبارک باد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.