معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای طرح توسعه جامع بندر گناوه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری تخصیص می‌یابد.

مجید علی نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر گناوه گفت: بندر گناوه به عنوان یکی از بنادر مهم تجاری در جنوب کشور مورد حمایت ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی ادامه داد: سال گذشته عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی شد که از این میزان اعتبار ۸۰۰ میلیارد آن در سال جاری تخصیص می‌یابد. همگام با اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه، راهکار‌های تامین مالی پروژه لایروبی خور این بندر به عنوان مطالبه اساسی بندرنشینان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی‌نازی بیان کرد: به منظور نگاه ویژه سازمان بنادر،   ۲ فروند شناور آتشخوار در بندر گناوه استقرار یافته است که اطمینان خاطر بسیار خوبی برای کمک به اطفا حریق‌های احتمالی است.

محمد شکیبی‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: بندر گناوه با برخورداری از ۵۴۰ فروند لنج سنتی ۱۸۸ متر اسکله دارد و هم اکنون نیز بیش از ۲۰ لنج در نوبت تخلیه بار در ازن بندر هستند.

وی افزود: با توجه به اجرا طرح توسعه جامع بندر گناوه در مدت سه سال، برای کوتاه مدت باید پروژه لایروبی خور به طور ویژه دنبال شود. برای افزایش عمق خور بندر گناوه به ۲.۵ تا ۳ متر باید در حدود ۸۰۰ هزارمترمکعب لایروبی صورت گیرد.

شکیبی نسب اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد و فزاینده تخلیه و بارگیری در بندر گناوه و ارتباط معیشت بیش از ۷۵ درصد بندرنشینان گناوه سرعت بخشی به روند اجرا طرح‌های توسعه‌ای در بندر گناوه امری مهم و اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.