وایس میدیا یکی از شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای آمریکایی-کانادایی به دلیل بحران مالی، ورشکسته شد.

«وایس میدیا» یکی از شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای آمریکایی-کانادایی که ارزش آن در سال ۲۰۱۷ حدود ۵.۷ میلیارد دلار ارزیابی شده بود، اما الان پس از ورشکستگی این شرکت برای فروش به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار به مزایده گذاشته شده است.

 ورشکستگی وایس میدیا اتفاقی بسیار قابل توجه است. قرار است این شرکت به کنسرسیومی از خریداران فروخته شود که قبلا به این شرکت قرض داده بودند. 

بنجامین مالین، کارشناس و خبرنگار نیویورک تایمز در این خصوص گفت: در مدت چند دهه توانست به جایگاهی خوبی برسد. اما در حال حاضر وضع این شرکت به صورتی شده که ورشکستگی خودش را اعلام کرده است. اکنون فرایند مزایده برگزار می‌شود، اما قالب خاصی برای آن مطرح است.

بلومبرگ گزارش داد که «Fortress Credit Corp»(شرکت اعتباری فورترس) با مطالبات حدود ۴۷۵ میلیون دلار در میان بزرگترین طلبکاران این غول رسانه‌ای گذشته قرار دارد.

یک شرکت قبول کرده است شرکت میدیا وایس را به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار بخرد. این رقم در مقایسه با ارزش گذاری حدود ۶ میلیارد دلاری آن (در شش سال پیش)، رقمی بسیار ناچیز است.

 پنجاه و پنج روز طول می‌کشد تا پیشنهاد این فروش وایس میدیا به این قیمت اجرایی شود اما اگر در این مدت شرکت دیگری پیدا شود که بگوید ارزش وایس میدیا بیشتر از ۲۲۵ میلیون دلار است، پیشنهاد شرکتی کنار گذاشته می‌شود که الان خواهان خرید این شرکت به این قیمت است.

بر اساس نتایج تحقیقی در آمریکا، چهل و شش درصد از سیصد و پنجاه و سه رسانه نوشتاری و تلویزیونی آمریکا گمان می‌کنند پس از مدت ده سال سر پا خواهند ماند. هفده درصد از روسای این رسانه‌ها معتقدند در صورت نبود منابع مالی قابل توجه دیگر، مجبور به ترک فعالیت‌هایشان خواهند شد. بیست و چهار درصد از گردانندگان روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی آمریکا بر این باورند که ظرف مدت سه تا پنج سال ورشکسته خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بجای کمک به بانک ها ی ورشکسته پشت هم و رسانه های مغلوب آمریکایی مرتب در سراسر دنیا جنگ راه اندازی میکنند گویا ستم آمریکا و کانادا تنها شامل حال کشو رهای مستقل نمیشه بلکه به رسانه ها و بانک ها و سایر خدمات عمومی هم در داخل این کشورها بی توجهی و ظلم میشود
آخرین اخبار