مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲۸۰ نفر از دانش آموزان این استان در یازدهمین طرح ملی المپیاد دادرس مرحله مسابقات استانی شرکت کردند.

 پیام جلالی با اشاره به برگزاری مرحله استانی طرح دادرس اظهار داشت: این مسابقات با حضور تیم‌های برتر ۱۰ شهرستان استان در روز‌های ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در پایگاه امداد و نجات شهید کوهسار فاتحی شهرستان کامیاران برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: اسفند سال گذشته مسابقات در سه مرحله درون مدرسه ای، منطقه‌ای و شهرستانی برگزار شده است و تیم‌های برتر شهرستان به مسابقات استانی راه یافته و یک تیم دختران شهرستان کامیاران و یک تیم پسران شهرستان سنندج در مسابقات مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

او با بیان اینکه در مرحله استانی این رقابت‌ها ده تیم دختران و ده تیم پسران حضور دارند، بیان داشت: تیم‌ها در آزمون کتبی و کار‌های عملی همچون ارزیابی مصدوم، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی و حمل مصدوم انفرادی و در کار‌های عملی گروهی از جمله اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن و حمل مصدوم گروهی؛ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه افزود: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

دکتر جلالی عنوان کرد: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه در راستای توسعه پایدار در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می‌یابند.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان، در این مرحله تیم‌ها با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی معاونت امور جوانان در مسابقات حاضر و همچنین مسابقات جانبی نیز در کنار این مسابقات برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

بابک قنبری یادآور شد: طرح دادرس هرسال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از موثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

برچسب ها: هلال احمر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.