بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، دهگلان تنها شهرستان دارای رنگ زرد کرونایی است و بقیه شهرها در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر بهرام کندایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی اخیر، دهگلان تنها شهرستان دارای رنگ زرد است و شهرستان هاب و بانه، بیجار، دیواندره، سروآباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان آبی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

او افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و زرد کاهش پیدا کرده و تعداد شهرستان‌های آبی افزایش داشته است.

کندائی اظهار داشت: بر این اساس در کشور تعداد ۰ شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۷ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۰۶ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۳۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص پایان پاندمی کرونا، گفت: در زمینه شیوع و بروز بیماری‌های واگیردار سه مفهوم پاندمی، اپیدمی و آندمی مطرح است که نوع اول اشاره به شیوع جهانی دارد، در نوع دوم در یک منطقه خاص و در نوع سوم بیماری به طور منظم در مناطق خاصی رخ می‌دهد لذا با وصف اعلام پایان پاندمی و با توجه به شواهد گردش بیماری در جامعه رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان‌های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و صعب الاعلاج و نیز ضعف سیستم ایمنی، کماکان توصیه می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.